Witam wszystkich. Chcialbym podnieść Wranglera na zawieszeniu o 2-3 ". W jaki sposób najlepiej to zrobić? Chcę zastosować amortyzatory gazowe SkyJacker do liftu pierwszego. Jakie trzeba zastosować sprężyny? Czy trzeba zastosować podkładki podwyższające pod sprężyny?
Drugą rzeczą jest to że chcę podwyższyć budę na poduszkach gumowych. Jakie poduszki najlepiej zastosować, jakiej firmy, gdzie można je dostać? Czy podniesieni o 2-3 " nie będzie miało wpływu na przeguby wału. Liczę na fachową pomoc
Witam wszystkich. Chcialbym podnieść Wranglera na zawieszeniu o 2-3 ". W jaki sposób najlepiej to zrobić? Chcę zastosować amortyzatory gazowe SkyJacker do liftu pierwszego. Jakie trzeba zastosować sprężyny? Czy trzeba zastosować podkładki podwyższające pod sprężyny?
Drugą rzeczą jest to że chcę podwyższyć budę na poduszkach gumowych. Jakie poduszki najlepiej zastosować, jakiej firmy, gdzie można je dostać? Czy podniesieni o 2-3 " nie będzie miało wpływu na przeguby wału. Liczę na fachową pomoc
Witaj,
Według mnie najlepszym kompromisem w teren i na asfalt jest lift 4 calowy, mam podstawowe zawieszenie Skyjackera 4 cale i jest całekiem niezłe. w skład zawieszenia wchodzą sprężyny, amory, dolne wahacze, listwa obniżjaca reduktor o 2 cale(konieczna aby zapobiec nadmiernym wibracją przy ruszaniu i zbyt dużym kącie krzyżaka) i chyba przedłużane łączniki. robiłem to dwa lata temu.
na czterech calach liftu bez problemu wejdą oponki 33 cale bez obcierania, a jak podniesiesz na budzie to nawet 35 cali. Kolega Michals chyba tak ma
robienie 2-3 cali nie ma sensu, szybko stwierdzisz że to za mało w terenie
a gdzie to wszystko znabyć? napisz w dziale kupie a odrazu posypia Ci się oferty
a teraz poprosze o pomagaska bo mam ich mało a zaczynam zbierać
Pozdrawiam
Potwierdzam slowa Sebastiana...jak juz robic to pozadnie! Nie podnos budy o wiecej nic cal bo jest to niebezpieczne. Powyzej cala musisz grzebac juz w przewodach paliwowoych, elektryce, przedluzyc drazek kierowniczy....ostatnio widzialem spalonego TJta przez to ze po podniesieniu budy rozszczelnily sie przewody wchodzace i wychodzace z baku i naciagniete zostaly kable elektryczne w karoserjii do takiego stopnia ze sie przetarly i spowodowaly zwarcie i pozar.
Jesli chodzi o lift...mozliwosci zaleza od tego ile kasy chcesz zainwestowac. Jesli cie stac to nie obnizaj reduktora tylko kup SYE i nowy tylny wal (bo troche misja sie z celem podnoszenie jeepa a potem opuszczanie jego srodka...szkoda przeswitu) Z systemow zawieszen najbardziej polecam Rubicon Express a odradzam Rough Country...jesli poszukasz na forum dowiesz sie czemu bo temat byl poruszany kilka razy.
Tu masz link do opisu i zdjec z podnoszenia mojego TJta http://husaria4x4.com/forum/viewtopic.php?t=9
Właśnie jestem w czasie przemyśleń jak by tu podnieść mojego TJa i dzięki Wam sporo się dowiedziałem - dziękuję, ale.... no właśnie jest małe ale... zestawów do podniesienia TJ jest bardzo dużo - oj dużo i osoba taka jak ja - czyli weekendowy off roadowiec ma kłopot z podjęciem decyzji - szczególnie dlatego, że co spec to inna opinia ja nie chcę robić monster trucka a jedynie wzmocnić zawieszenie żeby miec troszkę więcej pewności niżdaje fabryczne zawieszenie, że się nie rozsypie od razu, tylko za chwile ... moje doświadczenia z zawieszeniem fabrycznym w ZJ sa własnie takie mieszane... i dopiero jak co nieco pozminiaiałem to jeżdze jakby troszke bardziej spokojny... subiektywnie...
O trwalosc zawiesznia nie powinienes sie martwic. Fabryczne czesci spokojnie wytrzymaja weekendowe wyprawy. A jesli nie chcesz go zbytnio podnosic a jedynie wzmocnic to wymien wahacze na jakies pozadne np takie firmy Rubicon Express: Do tego jakies wzmocnione drazki kierownicze, rozlaczane laczniki stabilizatora i bedziesz mial fajna maszyne odporna na zajechanie w terenie.
A wracajac do liftow....mozna isc troche inna droga ktora moim zdaniem jest bardzo ciekawa. firma AEV wprowadzila na rynek zestaw blotnikow przednich i tylnych oraz nowa przednia maske...to wszystko po zainstalowaniu pozwala na wlozenie duzo wiekszych kol bez potrzeby liftu. Moim zdaniem ciekawy pomysl bo nie trzeba wojowac z katami walow i innymi problemami powstajacymi podczas liftowania sprzetu. Cena zestawu to okolo $1900 ale moim zdaniem uwzgledniajac to ze mozna wlozyc 35 calowe kola bez klopotow zwiazanych z tradycyjnym podnoszeniem nie jest wcale taka zla. ( Pozadny lift+ SYE+nowy wal... i wychodzi drozej)
Oto fotki z oficjalnej strony AEV: http://www.aev-conversions.com/photos/album1.php
ale jak to parszywie wyglada...jakby do forestera zalozyc 35" opony
Dzięki Stebel, ciekawe rozwiązanie ale faktycznie wyglądą "dziwnie" - to takie delikatne określenie... co do drążków itd to bardzo ciekawe co piszesz i chyba tą drogą będę podążał Kiedyś już ktoś mi polecał firmę Rubicon Express i bardzo chwalił więc pewnie w tym kierunku pójdę. Ale to dopiero za chwilę, ponieważ teraz wykosztowuje się na zderzaki, koła i inne "drobiazgi"... pozdro
Witam. Dzięki za porady i cenne uwagi.Najmniej ingerencji w auto jest przy lifcie 2-3".Ponadto mój TJ ma tylko 2,5 L i nie bardzo możnaby było założyć opony powyżej 30". Teraz mam 30" i jest OK.Tylko tył dobija a w lesie trę zbiornikiem paliwa w koleinach.Rozglądałem się trochę i znalazłem zestaw do liftu 2-3" firmy SKYJACKER.Proszę o opinie na ten temat. ---------------------------------------------- 2001 TJ przed zmianami
Skyjacker to dobra firma...ale bardzo polularne jest tu powiedzenie ze na Skyjakerze jezdza ci ktorzy czytaja czasopisma offroadowe, a na Rubicon Express ci ktorzy jezdza w terenie Moim zdaniem wzystko zalezy od tego jaki dokladnie lift kupujesz i w jakiej cenie. Ja kupil bym jednak Rubicon Express #RE7003. Lift 3,5 cala i jest nieco bardziej kompletny niz lift skyjackera o podobnej wysokosci. W zestawie RE masz dodatkowo dluzsze przewody hamulcowe, rozlaczane laczniki stabilizatora przedniego, dluzsze laczniki stabilizatora tylnego, przedluzone odboje a co najwazniejsze wahacze sa "super flex" czyli maja tuleje kulowe ktore mozna smarowac i sa duuuzo bardziej trwale niz tradycyjne Tak wygladaja te tuleje o ktorych mowie:
Taki zestaw kupisz za $880 w komplecie z amorkami i darmowa przesylka po USA. o tu: http://www.redrock4x4.com/shop/products/227.html
Stebel a nie probowales moze albo ktos tam za wielka woda wyrzucic tylnego stabilizatora wogole? przeciez on i tak nic chyba w zakretac nie daje a jedynie blokuje wykrzyz w terenie
Ja mialem taki zamiar...ale nie oplaca sie. Jesli juz cos zyskasz to bedzie to bardzo niewiele. Tylny stabilizator nie ogranicza wykrzyzu z tylu!!.Kumpel wywalil i po chwili znow wlozyl....widzialem jak Jeep zachowywal sie w terenie i na drodze. W terenenie nic to nie dawalo a na drodze tragedia! Stabilnosc auta plus choroba morska...bardzo bujalo sprzetem i serio kumpel mial chorobe morska!!! Auto doslownie plywalo po calej drodze a pokonywanie zakretow to totalny horror!!. Po tym co widzialem twierdze ze wyjecie tylnego stabilizatora w TJ jest bardzo niebezpieczne! Tu jest ciekawy watek na ten temat: http://www.jeepsunlimited...ng+rear+swaybar Przeczytaj co pisza Jason( marley28) i Stu....kolesie znaja sie na jeepach jak malo kto i wiedza co mowia.
Moim zdaniem wzystko zalezy od tego jaki dokladnie lift kupujesz i w jakiej cenie. Ja kupil bym jednak Rubicon Express #RE7003. Lift 3,5 cala i jest nieco bardziej kompletny niz lift skyjackera o podobnej wysokosci. Taki zestaw kupisz za $880 w komplecie z amorkami i darmowa przesylka po USA. o tu: http://www.redrock4x4.com/shop/products/227.html
Stebel Twoja wiedza jest ogromna na temat Wranglera i rady są bardzo cenne. Napisz gdzie i jak mogę kupić zestaw RE7003. Pozdrawiam.
Dzieki za mile slowa!!!!!!!!!
Co do mozliwosi sprowadzenia tego zestawu wyslalem ci PW.
a w ogole co sie bardziej opłaca zestaw czy dobieranie wszystkiego oddzielnie? ktoś ma jakies doswiadczenia w tej kwestii?
Jeżeli chcesz mieć w miarę tanio a czas nie gra roli to kupujesz zestaw w USA i ciągniesz go statkiem. W podobnych kosztach można zrobić zestaw w Polsce ( wątpliwa niestety jakość sprężyn od naszych krajowych producentów ) + komplet amorków z USA. Jak chcesz mieć dobrze i nie koniecznie tanio to składasz sobie zestawik z komponentów kilku firm - trzeba mieć parę złoty w kieszeni, trochę czasu i ... spore doświadczenie z różnymi zawieszeniami różnych producentów. ... wiele by można napisać.