ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Podzielę się swoimi doświadczeniami jak zrobić prosty interfejs do odczytywania i kasowania błędów korzystając z fabrycznego złącza OBD.

Na złączu tym są wyprowadzone dwa protokoły komunikacji ISO-9141-2 oraz CCD. Nas interesuje ISO-9141 i jest to transmisja szeregowa z wykorzystaniem linii K (pin nr 7 złącza OBD). Linia L nie jest wykorzystywana. Jak ktoś ma odpowiedni soft (ja nie mam) to można też tym kablem zdiagnozować ABS i komputer skrzyni biegów.

Wykonujemy kabelek według schematu by Jeff Noxon:
http://www.planetfall.com/obdii/schematic_b1.pdf

Następnie ściągamy program OBD SCAN TECH GENERIC ONLY (OLD):
http://www.angelfire.com/...ech/product.htm

Koszt elementów elektronicznych około 15pln + jak ktoś chce wtyk OBD z allegro za 20pln (ja kupiłem, bo nie lubię drutowania )

Zmontowałem dla własnej przyjemności i ciekawości - zadziałało za pierwszym razem.


Ty sie nie chwal OBD, tylko wymysl cos na DRB

Spoko.. git robota
Dzięki.
Dzisiaj skończyłem i wykonałem jeszcze jeden kabelek (3h pracy) o znacznie prostszej konstrukcji. Ale może po kolei.

W pierwszym podejściu zrobiłem interfejs OBD zbudowany z wykorzystaniem transoptorów. Zapewniają one całkowitą separację elektryczną auta i laptopa, więc ryzyko uszkodzenia czegokolwiek jest praktycznie zerowe. Schemat znaleziony w sieci:


Zmontowany układ na płytce uniwersalnej mieści się wewnątrz wtyku OBD:


Znalazłem gdzieś na www jednak jeszcze prostszy w wykonaniu interfejs zbudowany na 3 tranzystorach (wystarczyłyby 2 ) - też ruszył za pierwszym razem:


Interfejs jest na tyle prosty w wykonaniu, że całość można zmieścić w obudowie złącza DB9 :


Dzisiaj znalazłem też nowszą wersję programu, do którego link podawałem wyżej. Ściągamy OBD II GENERIC (1996-2007) ze strony:
http://techdiag.co.uk/obdscantech/web/pg002.html

Oprócz podglądu co kryje się po zapaleniu Check Engine i możliwości skasowania błędów, program umożliwia między innymi:
- sprawdzenie działania jednej lub więcej sond lambda - odczyt napięcia z czujników,
- pokazanie zamrożonych ramek (odczyty z różnych czujników silnika w momencie gdy wystąpił błąd),
- pokazuje obciążenie silnika,
- pokazuje wskazania czujników TPS, MAP, IAT, Coolant itd.

Screen'y programu Scan Tech v. 1.35:




Webasto - ten drugi (prostszy) kabelek działa i można też można sobie samemu zrobić diagnostykę.


hmmm..a czy ten wichajster nada sie do kangura 2004? Jesli tak, to czy bylbys tak uprzejmy i wykonal mi jeden egzemplarz? Ja mam 4 lewe do lutowania drucikow
Niestety nie - tam jest inny interfejs niż w Jeepach.

[ Dodano: 2009-04-02, 09:21 ]
Gratki, to co zrobiłeś to i tak rewelka. Tak na gorąco to piszę, wieczorem przysiądę i zobaczę dokładnie co i jak. Ale jak dla mnie to ju7ż teraz bomba.

Niestety nie - tam jest inny interfejs niż w Jeepach.

a skoro jestes taki uzdolniony i w ogole rozumiesz o czym tu gadasz to moze moglbys zrobic mi taki kabel. CHodzi mi w skrocie, zeby przesluchac moj komputer na okolicznosc bledow i skasowac je, oraz zeby moc czytzac parametry pracy.

Albo moze inaczej.. czego powinienem szukac na allego?
solt, nie mam do tego gotowych płytek drukowanych tylko robiłem wszystko na uniwersalnej lub drutowałem wyginając końcówki elementów. Kto bawił się w taką elektronikę, to wie, że jest bardzo żmudna praca i 90% poświęca się na przycinanie, wyginanie i ściąganie izolacji z kabelków, co samo w sobie jest dość nudne, więc tylko z tego powodu nie chciałbym powtarzać tej pracy

Na allegro szukaj czegoś pod hasłem interfejs VAG z liniami K i L - teoretycznie to to samo, ale nie wiem czy te kabelki działają z Jeepami. Ceny w okolicach 50pln.

nie mam do tego gotowych płytek drukowanych

zuzu, jak będziesz miał schemat układu to ja płytkę zaprojektuję i mogę wykonać, ze srebrzonymi ścieżkami nawet. To srebrzenie to tak w ogóle nie jest potrzebne,
Zuzu
Masz schemat zeby mozna bylo do USB podlaczyc?

zuzu, jak będziesz miał schemat układu to ja płytkę zaprojektuję

Wszystkie schematy podałem w poście. Rysunku płytek też nie mam, ani do jednego ani do drugiego schematu. Wszystko robiłem tylko dla siebie w ramach hobby i nie przewidywałem "masowej" produkcji, więc przemęczyłem się z płytką uniwersalną (ten drugi kabelek w DB9 to już właściwie praca dla zegarmistrza z lupą )

Podzieliłem się wiedzą na forum, bo wiem są tu osoby, które trochę bawią się elektroniką, więc może im się przyda. Jeżeli zainteresowanie tym interfejsem będzie większe to warto sprawdzić jeszcze z jakimi rocznikami on działa - 1996 na pewno. Przypuszczam XJ do 2001 powinien spokojnie działać, oraz ZJ. Jeżeli w nowszych rocznikach nie zmienili interfejsu to nawet Cherokee i Grand Cherokee dobrze po 2000 roku będzie można zdiagnozować.

Temat powinien zainteresować osoby, które mają roczniki jeepów, w których nie działa już kluczykowanie. Generalnie OBDII obowiązuje producentów aut od 1996 i każde musi dać się zdiagnozować, ale kluczykowanie nie jest obowiązkowe

Schematy i program są ogólnie dostępne w sieci i co najważniejsze darmowe i legalne. Na www pełno jest różnych schematów i jeszcze więcej softu, ale najczęściej wszystko jest demo a pełne wersje płatne. Trochę czasu mi zajęło poskładanie wszystkich informacji dotyczących OBD, na które trafiłem google'm i zrobienie z tego "skrótu", z konkretnymi przykładami, które są użyteczne dla nas.

Zuzu a to bedzie ok+konwenter na USB?
http://www.mari.pl/INTERF..._ELM323-28.html
mam do nich blisko i jak tylko znajde chwile to podjade i na miejscu wyprubuje
Nie. To jest kopletny interfejs diagnostyczny oparty na procesorze. Ten interfejs wymaga oprogramowania napisanego specjalnie dla niego (np. PCMScan, o którym tam piszą) i nie będzie działał z programem, który podałem w moim poście.

Jest duża szansa, że ten zadziała:
http://www.mari.pl/Interf...VAG_KKL-34.html

Jeżeli możesz na miejscu wypróbować to sprawdź i już.
jestem pelen podziwu.

czy koledzy znajacy sie na elektronice daliby rade zrobic taki konkretny czytnik bledow dla samochodow ponizej 95 roku?

ja wiem, ze miga lampka itp. ale czasem to mozna zeswirowac. miga lamka silnika, miga lampka skrzyni a psychiatra tylko czeka na telefon.

a jakby sie jeszcze dalo jednym przyciskiem resetowac ustawienia kompa bez odpinania akumulatora to juz by wogole byla poezja.
ja mam interfejs ELM327/USB z programem PCMScan i wszystko doskonale działa, czytanie błędów, kasowanie, pogdląd pracy silnika,wizualizacja, tabele, wykresy, pomiary mocy , sondy lambda - i co tam jeszcze można odczytać z OBDII. Post USB ustawiłem tak aby emulował com 1 - wszystko pozostałe samo się skonfigurowało .
manio, możesz podesłać jakiegoś np. linka z allegro? Bo też bardzo mi zależy na podpięciu się PCMScanem, a nie chciałbym w ciemno kupić czegoś co nie będzie trybić
Jeżeli szekasz interfejsu to ten, będzie działać:
http://allegro.pl/item591...27_jezykpl.html
jak kupiłem asekuracyjnie na www.viaken.pl , ale wszystkie są na tym samym chipie ELM327 więc powinny działać tak samo, jeśli bym coś doradzał to o ile masz w komputerze port COM to jednak kupić interfejs z comem bo usb to zawsze dodatkowy sterownik i problemy , tak przynajmniej robią "profesjonaliści"
Kabelek zakupiony i przetestowany. Miodzio masełeczko Co prawda nie jest to może specjalnie potrzebne w jeepku, bo w końcu mamy kluczykowanie, ale Suza napewno się z prezentu ucieszy
No wlasnie.. dzis podpialem sie do kangura i niby wszytsko OK, ale zastanawiaja mnie 3 wskazniki:

* absolute throttle position o wartosci 14,5% na idle (duzo cos?)
* intake airflow temperature -40C ??
* load 30% na ilde - co to jest? i czemu tak duzo.

Mozecie mnie jakos oswiecic?

* intake airflow temperature -40C ??
No to uszkodzony czujnik temperatury lub kabelki się urwały.
ale zadnych bledow DTC

load 30% na ilde - co to jest? i czemu tak duzo.
Load to jest niby obciążenie i jest to jak sądzę liczone z podciśnienia w dolocie. Innymi słowy, teoretycznie producent przewidział jakie jest minimum a jakie maksimum. Czym większe obciązenie, tym wyższe ciśnienie w dolocie. Więc 30% na wolnych jest całkiem możliwe, bo to tylko taki "sztuczny" parametr.


chodzi jak należy

tego wlasnie nei wiem..pali jakby literek wiecej, a przy poziomie normalnym 5l to 20%roznicy
solt, ale to jest diesel, tak? Jakieś turbo czy coś?
dci z turbina
temperatura powietrza to jeden z kilku parametrów na podstawie których ecu oblicza korekcje dawki paliwa - w tym przypadku zwiększa czas wtrysku a wiec i dawkę . W trosce o portfel iśrodowisko zmień/napraw czujnik

W pierwszym podejściu zrobiłem interfejs OBD zbudowany z wykorzystaniem transoptorów.
a gdzie znalazłeś te transoptory - próbuję zbudować taki układ, ale nigdzie nie ma podzespołów

interfejs ELM327/USB

Kupiłem i niestety nie działa z Jeepami z silnikiem 2.5TD

a gdzie znalazłeś te transoptory - próbuję zbudować taki układ, ale nigdzie nie ma podzespołów

Dobry sklep elektroniczny powinien mieć - mogą być dowolne transoptory niekoniecznie o takim oznaczeniu jak na schemacie. Ja mam właśnie takie jakie mieli akurat w sklepie. Kupiłem je na Wolumenie.

Miałem okazję sprawdzić i układ na transoptorach działa również z VW i Seatem.
ok, ale jakie zamienniki kupiłeś? Wolumen pod bokiem, więc za tydzień bym się ruszył
Nec 2501:
http://www.cel.com/pdf/datasheets/ps2501.pdf
Działa Wam kasowanie błędów w WJ/WG programem PCMSCAN? Kupiłem sobie kabelek ELM327 i odczyt niektórych parametrów silnika działa, ale błędów nie może odczytać ani skasować. Kluczykowanie pokazuje dwa błędy, a program ich nie widzi, kasowanie też nie działa. Wskaźniki, wykresy i inne bajery działają.
Próbowałem też programem scantool.net, podobnie się zachowuje. Może ktoś zna jakiś inny program, którym mogę wykasować błędy.
Programy, o których piszesz komunikują się tylko z kompem silnika. W nowszych autach kontrolka silnika może zapalać się gdy inny komputer sygnalizuje błąd (np. komp skrzyni).

Jeżeli tak jest u ciebie to tymi programami nie skasujesz błędów, bo nie są to błędy kompa silnika.

Jeszcze trochę o diagnostyce XJ.

W 1991 razem z wprowadzeniem wtrysku MOPAR pojawiło się odczytywanie kodów błędów za pomocą kluczykowania. Każdy kod oznacza 1 lub więcej nieprawidłowości. Poza tym kody dzielą się na 2 rodzaje:
- te które powodują zapalenie Check Engine,
- i te, które tego nie powodują. Wówczas tylko okresowym kluczykowaniem możemy sprawdzić czy jakiś błąd się nie pojawił.

W 1996 roku zaczęło obowiązywać OBDII i choć kluczykowanie mogło zostać już "wyłączone", bo do diagnostyki ma służyć już tylko DRB to Chrysler zdecydował się pozostawić tą funkcjonalność do 1998 roku.

Aby pogodzić wymagania OBDII, w których większość usterek ma swoje znormalizowane numery kodów typu Pxxx z kluczykowaniem to każdemu kodowi z kluczykowania został przyporządkowany kod Pxxx.

Np. uszkodzenie w obwodzie sterowania wiatrakiem elektrycznym to 35 (kluczykowanie) lub P1491 (OBDII).

Wraz z wprowadzeniem OBDII rozrosła się diagnostyka różnych układów i obwodów. Chrysler nie mnożył już kodów dostępnych przez kluczykowanie, ale za to niektóre kody "kluczykowe" mają przyporządkowanych po kilka Pxxx.

Np. kod 21 z kluczykowania może oznaczać: P0133, P0135, P0141, P0131 lub P0137.

Jak widać diagnostykę ułatwi nam posiadanie skanera OBDII, ponieważ wtedy możemy odczytać dokładnie co kryje się np. pod 21.

W 1999 i do końca produkcji XJ - 2001 rok, kluczykowanie zostało już wyłączone na rzecz diagnostyki tylko i wyłącznie przez OBDII.

Podane lata należy traktować jako orientacyjne, bo zawsze są jakieś serie aut przejściowe.
A czym się podpiąć do 2.5TD?
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić Diesla. Próbowałeś ten prosty interfejs na 3 tranzystorach?

A tym ELM to jakim programem próbowałeś się łączyć?

Próbowałeś ten prosty interfejs na 3 tranzystorach?
nie, mam tylko ELM


EasyOBD
ODB-DIAG
wOBD


Jeżeli masz ELM 327 to te programy w ogóle nie współpracują z tym interfejsem. Pozostałe tak, ale to czy się połączysz z autem to już inna sprawa - gwarancję masz tylko z oryginalnym skanerem producenta auta.
EasyOBD II - działa z benzyniakami - z dieslem się łączy ale nic nie czyta
zuzu, coś mi nie pasuje w tym co piszesz. Z tego co wiem, w XJ z lat 99-01 jest dokładnie tak jak w WJ, czyli wyświetlacz przebiegu pokazuje właśnie błędy w formacie Pxxxx przy kluczykowaniu, o ile pamiętam, to w latach 96-99 jest tak samo. Tylko do 95 błędy mają format dwucyfrowy.

EasyOBD II - działa z benzyniakami - z dieslem się łączy ale nic nie czyta

A tak zapomniałem - EasyOBD też działał z ELM327, niby się łączył, ale nic nie odczytywał.


1997 i 1998 ma kody dwucyfrowe i Pxxxx, a na liczniku wyświetla tylko te dwucyfrowe
Jestem prawie pewien, że kluczykowałem kiedyś ZJ-ta z licznikiem cyfrowym i miał błędy Pxxxx. WJ też ma taki format błędów. Nie sądzę więc, żeby się uwzięli na biednego XJ i tylko jemu odebrali kluczykowanie
pytanie do zuzu,
przeglądając stronę od schematu mamy CAP 1UF 50V ELECT FC RADIAL - czyli kondzioł elektrolityczny, ale na schemacie nie mamy oznaczonej polaryzacji - możesz podpowiedzieć jak to powinno być - według mojej analizy to ujemna noga powinna iść do R6 - dobrze rozumuję?
Tak, zwróć też uwagę, że + kondensatora jest podłączony do pinu nr 9 złącza J2 na schemacie, a później do pinu 16 złącza OBD, a to jest +12V.

Kabelek zakupiony i przetestowany. Miodzio masełeczko Co prawda nie jest to może specjalnie potrzebne w jeepku, bo w końcu mamy kluczykowanie, ale Suza napewno się z prezentu ucieszy
Hejka , daj jakiś namiar bo po wymianie sondy znowu będę musiał płacić z skasowanie check , czy np taki będzie ok ? http://www.allegro.pl/ite...uroscan_pl.html
tu niby to samo ale dlaczego drożej to nie wiem
http://www.allegro.pl/ite...oscan_2009.html
pozdr Mike
Interfejsy działają również z:
- Webasto,
- Seatem Ibizą,
- VW Caddy,
- no i takim XJotem , kto by się spodziewał
w końcu po wielu bojach udało mi się uruchomić płytkę z początku postu
i tu .... blada przy wyłączonym silniki czyta parametry, przy odpalonym nie jest w stanie ustanowić połączenia, a do tego komunikat z aplikacji "NOT OBD Compliant"
buuuuu

no i takim XJotem , kto by się spodziewał

Swoja drogą tez fajny XJ

"NOT OBD Compliant"
buuuuu

Z tego co pamiętam to ten na transoptorach jest taki kapryśny, bo ten prosty na tranzystorach to działa jak żyleta. Spróbuj zamknąć program i ponownie podłączyć kabel.
te +12 w drugim układzie, na 16 pinie złącza OBD - to z tego co pamiętam tyle mamy na tym pinie?
Na pinie 16 OBD jest wyprowadzone zasilanie i w rzeczywistości jest napięcie akumulatora (ok 12,5V) jeżeli mamy kluczyk w pozycji zapłon i silnik nie pracuje lub napięcie z pracującym alternatorem (ok 14V) jeżeli silnik już pracuje.

Umownie na schematach piszą +12V, bo instalacje w osobówkach są 12V, natomiast jeżeli nawet tam będzie 14V to na działanie układu nie wpływa.

Sprawdziłem i u mnie kabelek na opto działa i na wyłączonym i na włączonym silniku.
Odswieze temat ,i jak udalo sie komus zmajstrowac te kabelki? chetnie kupie takie cos zeby podpiac pod laptopa
pierwszy układ zrobiłem, ale tak jak pisałem i Zuzu potwierdził - jest on kapryśny
u mnie czyta przy wyłączonym silniku i nie wszystkie parametry
mam gotowy układ drugi, ale muszę się zebrać i podłączyć pod samochód
jak byś kiedyś przypadkiem był w w-wie to możemy sprawdzić jak działa ten pierwszy u Ciebie i jeżeli ok - to mogę go oddać praktycznie po kosztach - ok 30PLN (bez wtyku OBDII, bo mam jeden i na razie mam podpięty do drugiej płytki)
Cholera w wa wie nie bywam no i chcialbym cos takiego co zczyta silnik podczas pracy ,przy obciazeniu itd
który rocznik u Ciebie?
Dziewiec osiem
może u ciebie byłoby lepiej... tylko ten Bierutów daleko co by testować
przy okazji masz kompa z com? bo jest problem z tymi emulatorami com-usb
ja specjalnie pożyczałem laptopa
Poszukuję czegoś, co zdiagnozuje problem z elektroniką skrzyni biegów... Zadziała ten wynalazek?
Bartekv8, ze skrzynią biegów jest problem. O ile kabelki, same mogą działać to trzeba mieć jeszcze soft, który będzie potrafił "rozmawiać" przez ten kabelek z kompem skrzyni. Programy, które podałem na początku wątku diagnozują tylko komputer silnika.

W XJ tym samym kabelkiem zdiagnozujesz ECU, ABS i ASB, ale na sieci soft masz tylko do ECU.
Ok, dzięki za info
Jeden problem dostrzegam- znamienita część skrzyni jest stricte hydrauliczna, więc co tu diagnozować przez OBD? Co innego przy AW4, ale 46RE jest w stanie tylko podać jakie ma ciśnienie oleju i czy działa guverner i solenoid 4 biegu. I tyle.
raczej wątpię, ale jak podjedziesz do w-wy to można podłączyć i sprawdzić co powie
mendelmax, czy może udało Ci się coś znaleźć do diagnostyki skrzyni przez OBD?
Bo u mnie czasem się pojawiają błędy i muszę jeździć do serwisu się uspokoić.
Jest takie ustrojstwo US703 ale trochę drogo kosztuje, więc szkoda kupować jak nie ma się warsztatu
Jest też sporo tańsze U-585 ale nie jest bezpośrednio napisane, czy diagnozuje wszystko w samochodach innych niż VAG, pomimo że się z nimi łączy
Może masz namierzony jakiś interfejs do PC/PDA który umożliwia pełną diagnostykę wszystkich sterowników a nie tylko silnika? No i oczywiście odpowiednie oprogramowanie

Jest takie ustrojstwo US703 ale trochę drogo kosztuje, więc szkoda kupować jak nie ma się warsztatu


Dokladnie to samo sprzedaja w sklepie na rogu za 500PLN. Jak ktos chce to niech mowi.

mendelmax, czy może udało Ci się coś znaleźć do diagnostyki skrzyni przez OBD?
Ciągle czekam aż palmerperformance wypuści swoje sterowniki do ELM327. Już od ponad pół roku jest na ich stronie "coming soon"

Dokladnie to samo sprzedaja w sklepie na rogu za 500PLN. Jak ktos chce to niech mowi A ile tania przesyłka do PL?
mendelmax, z TEGO chyba wynika, że obsługuje ELM327?
Chyba, że chodzi o obsługę ChryslerJeep w ScanXL?
Tak tak, chodzi mi o to, że mają wypuścić sterowniki obsługi protokołów chryslera przez ELM327. Faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem
Mogliby te sterowniki w końcu wypuścić, w końcu jednak to popularne marki za wielką wodą
Myślę, że tu nie chodzi o to, że im się nie spieszy, tylko pewnie mają jakiś z tym problem
No na pewno, przecież im szybciej, tym prędzej odbiorą kasę za włożony wysiłek
Nie zagłębiałem się do tej pory w programy diagnostyczne, ale chyba Jeepy nie są jakieś specjalnie inne od pozostałych?

chyba Jeepy nie są jakieś specjalnie inne od pozostałych?
Jakoś specjalnie nie, ale podejrzewam, że każdy producent nie chce udostępniać swojego kodu, bo by na tym tracił (o ile spadłaby wtedy liczba ludzi podpinających kompa w ASO za parę stówek). Więc jak sądzę, proces robienia takiego programu to wywoływanie błędów i badanie jaki błąd komputer wyrzuci, a to może być nieco czasochłonne

jak sądzę, proces robienia takiego programu to wywoływanie błędów i badanie jaki błąd komputer wyrzuci, a to może być nieco czasochłonne
No to by było trochę zbyt prostackie załatwienie sprawy
Poza tym, nie są w stanie przewidzieć wszystkiego co może wyrzucić komputer
Raczej próbują napisać algorytm w oparciu o dostępną (gdzieś) dokumentację ale jest np. niepełna?
Nie mam pojęcia, w każdym razie na pewno nie mają gotowca, bo nie trwałoby to tyle czasu Gdyby znali listę błędów to samo jej wklepanie w program i ładne obrobienie to kwestia kilku dni.
No a swoją drogą bardzo mnie to zdziwiło, że do wielu marek nie ma problemu z programami na PC, ani z tanimi chińskimi skanerami do kompletnej elektroniki, a z amerykańskimi jest kłopot.
Czyżby tak bardzo chronili swoje tajemnice
Bo nie wierzę, żeby się opłacało sklonować skanery do Renault, czy Opel o VAG nie wspomnę, a do Jeepa nie bardzo?
No chyba że po prostu u nas są nieodstępne
Witam a czy ktoś wie czym połączyć się z diesel-em???? Posiadam ZJ 97 2.5 td.
Nie mialem najmniejszego problemu nigdy z Ameryknaskim skanerem OBDII...a uzywalem dzisiatki roznych modeli i sam mam 2 rozne.
http://www.allegro.pl/ite...program_pl.html

czy tym zrobie diagnoze swojego XJ z 97r, 2,5 tdi

http://www.allegro.pl/ite...program_pl.html

czy tym zrobie diagnoze swojego XJ z 97r, 2,5 tdi


Niestety nie zrobisz - w dieslu jest jakiś inny protokół i ELM327 tego nie czyta.
No dobra - to wszystko jak rozumiem obowiazuje dla roczników od 1996, od kiedy weszło OBDII. A co z wcześniejszymi? Da się wykombinować coś oprócz kluczykowania dla MOPAR-a od 1991, żeby podgladnąć jakieś parametry i cosik podłubać/zepsuć
Leo: Przed 96' byl OBD I i tez sa skanery na to.

Istnieja tez skanery na Europe od 00/01' = EOBD (European On Board Diagnostics) + EOBD2 (Enhanced On Board Diagnostics / nic wspolnego z EOBD. EOBD2 sa ewolucja EOBD/OBDII i maja specyficzna diagnostyke zalezna od producenta)

Co moze miec 97' XJ z TD? Nie mam pojecia..

Co moze miec 97' XJ z TD?

może właśnie to EODB
Nie zdaje mi sie ale moge sie mylic. EOBD byl powszechnie wprowadzony (prawo zmuszalo) w 2001r.

Przed 96' byl OBD I i tez sa skanery na to
No własnie nie mogę znaleźć żadnego kabelka na tą okoliczność

No własnie nie mogę znaleźć żadnego kabelka na tą okoliczność

Obawiam się, że nawet gdybyś miał taki kabelek to nie dowiesz się więcej niż to co możesz odczytać z kluczykowania. Komputery sprzed 1996 roku prawdopodobnie nie podają nic więcej. Może jeszcze jakiś 1995 jako przejściowy rocznik coś więcej wyrzuci.

Dopiero właśnie od 1996 roku jeden kod "mrugany" może kryć pod sobą kilka kodów P0xxx, więc kabelkiem można odczytać bardziej szczegółową informację.

Osobna sprawa to diagnostyka ABS i ASB, tu owszem kabelek zawsze może się przydać, ale znowu nie ma softu do tego.
to w jaki sposob skasowac bledy w XJ z 2.5TD ? wizyta w serwisie pomoze ?

to w jaki sposob skasowac bledy w XJ z 2.5TD ? wizyta w serwisie pomoze ?
W ASO powinna pomóc, tylko zanim pojedziesz i zapłacisz, to upewnij się, że masz wszystko w porządku. Szkoda 2x płacić
poprzedni wlasciciel polamal zderzak centralnie przed chłodnica... i troche go przerobil.. wycial srodek i wstawil z blachy aluminiowej... tylko podczas tej naprawy podejrzewam ze rozlaczyl czyjniki poduszek... i na konsoli swieci mi sie AIRBAG caly czas ;/ mam 2 poduszki chcialbym zeby byly aktywne...

tylko podczas tej naprawy podejrzewam ze rozlaczyl czyjniki poduszek... i na konsoli swieci mi sie AIRBAG No ale nie masz pewności, że jest wszystko w porządku. No ale jak nie masz cierpliwości doktoryzowania się nad instalacją, to raczej pozostaje tylko podpięcie pod komputer i nadzieja, że jest wszystko OK.
Bo zawsze się może zdarzyć, że poprzedni właściciel kręci i samochód jest po dzwonie, a poduszki to są ale tylko na sztukę z innego wsadzone
Ale mam nadzieję, że tak nie będzie
Choć z drugiej strony gdyby to było takie proste, to przecież pojechałby sam do serwisu no nie?
poprzedni wlasciciel byl lesniczym i urzywal auta do jazdy po lesie, poduszki niebyly mu potrzebne do niczego no chyba ze do nocowania w samochodzie ;P widac gdzie byl stukniety i to naprawde delikatnie... dolna oslona chlodnicy jest troche wygieta i nic pozatym, naprawil zderzak i jezdzil tak dalej. a czy kluczykowanie w moim działa ?
panowie nie wiecie co może znaczyć napis na liczniku "no buS"??albo na wyswietlaczu komputera na podsufitce ccd??pomożcie bo juz sil nie starcza na to cudo:]
A działają ci wskaźniki?
Wyświetlacz na podsufitce pokazuje realne dane?
tylko wskaznik paliwa (okazjonalnie) a na dachu tylko temp i godzine

a teraz na dachu juz nie pokazuje ccd...
do tego dochodzi czeste wylaczanie sie po jakichs 3 sekundach po odpaleniu

tylko wskaznik paliwa (okazjonalnie) a na dachu tylko temp i godzine

a teraz na dachu juz nie pokazuje ccd...
do tego dochodzi czeste wylaczanie sie po jakichs 3 sekundach po odpaleniu


czyżby komunikacja z kompem padła? "bus" czyli szyna komunikacyjna...
a cos wiecej?

a cos wiecej?

W Jeepie masz osobny komputer do sterowania wskaźnikami i pewnie osobny komputer, który wyswietla coś tam na podsufitce. Komputery te komunikuja się z kompem silnika za pomocą interfejsu CCD (dwa kabelki ). Jeżeli ta kumunikacja siada to będziesz miał wlasnie takie objawy jakie masz.

W pierwszym podejsciu trzeba sprawdzic kabeli wtyczki itp, czyli czy jest połączenie elektryczne między kompami.
po odlaczeniu wyswietlacza na dachu wszystko wrocilo!!zegary dzialaja co do jednego:)moge jezdzic bez podlaczonego wyswietlacza?raczej nie jest on potrzebny koniecznie...masz moze jakis pomysl co moglo nawalic na tej linii?

masz moze jakis pomysl co moglo nawalic na tej linii
Może po prostu złącze nie styka?
Spróbuj przeczyścić styki
albo gdzieś masa ucieka, albo jakowe zwarcie, bo to wygląda jakby sygnał ginął w momencie gdy masz podłączoną tablicę i dach
Odświeżę kotlecika...
1. OBD Gauge (Palm OS) nie działa z kabelkiem na tranzystorkach. Nie mam laptopa z portem DB9
2. Mam też luzem układ na max232. Sprawdziłem układ z VAG-COM 3.11x. Nic poza odczytem błędów i kasowaniem nie działa. Ale udało mi się skasować błąd i odczytać.
3. kabelek nie działa z programem Scan Tool II

Ktoś ma może ten program Scan Tech lub inny, który działa z kablem własnej roboty?
Witam!

Mam kabel KKL USB, którym z powodzeniem łączę się przy pomocy programu Unidiag (ECU) oraz KWP 71 (ABS, Airbag) z autami z grupy Fiat - Alfa Romeo, wykorzystującymi protokół ISO-9141-2. Chciałem zdiagnozować przez złącze swego Jeepka wykorzystując program SCAN TECH GENERIC ONLY, ale pod podanym przez ZUZU linkiem nic nie ma. Ma ktoś może ten programik i podesłać mi na mail (rarafael@neostrada.pl), albo może mi podać działający link?

Pozdro.
odbiegając od tematu
Dla czego obd nawet komputer bosha nie czyta VM znaczy czyta wszystko ale nie widzi silnika tak jak by go tam nie było, ten sam problem miał MSB więc nie jest to przyczyna jednostkowa ale jak mniemam wszystkich VM-ów? Czy jest może jakiś inny program diagnostyczny do samochodów z silnikami VM który będzie je widział?
może
TECH będzie lepszy bo KTS to juz przezytek

Chciałem zdiagnozować przez złącze swego Jeepka wykorzystując program SCAN TECH GENERIC ONLY, ale pod podanym przez ZUZU linkiem nic nie ma.

Od czasu napisania postu coś się pozmieniało na stronie. Spróbuj tutaj:
http://www.angelfire.com/...ech/product.htm

[ Dodano: 2010-02-23, 23:30 ]
Zuzu:

1. link podany przez Ciebie otwiera stronkę, gdzie jest kolejny link "download" do nowej wersji programu SCAN TECH i niestety już wyskakuje "error"...
Ale to nic - znalazłem na jakimś rumuńskim serwerze starszą wersję programu SCAN TECH GENERIC ONLY - version 0.77 i udało mi się ją ściągnąć, zainstalować i ... program połączył się kablem KKL z kompem w moim Jeepku!!! - odczytał podstawowe parametry dostępne przy włączonym kluczyku w położeniu "on" (bez odpalania silnika) - m. in. odczytał kody błędów DTC i umożliwił ich wykasowanie - i o to mi chodziło!
Niestety przy odpalonym silniku program na chwilę się łączy z autem i nagle przerywa transmisję - prawdopodobnie może być to spowodowane tą starszą wersją programu, a może coś innego - jak znajdę chwilę to pogrzebię w lapku (chciałbym wykorzystać też dostępną w SCAN TECH-u opcję podglądu parametrów pracy silnika "na żywo" - również w formie graficznej ).

A tu macie linka do tej stronki:
http://romania-inedit.3xf...n_RARE_UPDATED/
Jest tam sporo ciekawych programików do autodiagnostyki i zamierzam je testować jak będę miał czas
Na początek trzeba ściągnąć programik: Ico's Link Decrypter 2.0, który dekoduje link do strony z danym oprogramowaniem, oraz ewentualne hasło do archiwum (zmieniam zdanie o Rumunach):git:
Życzę udanych doświadczeń z tym oprogramowaniem.

2. Kabel jest standardowy VAG-KKL (taki jak do aut z grupy Volkswagen Group) - kupiłem go jakieś 2 lata temu chyba za 50 zł - tu np. macie na Allegro taki sam:
http://www.allegro.pl/ite...l_gw_fv_pl.html

Ja mam czarny, ale może być ten jak komuś nie przeszkadza kolor
Swój kabel jeszcze przerobiłem dodając przełączniki dwupozycyjne do zmiany linii do odczytu airbag i abs w Alfce Romeo 147 mojej szanownej Małżonki, która bardzo nie lubi jak "nadwrażliwa panienka" - czyli Alfa mruczy coś tam swoim rozbudowanym kompem lub/i przy okazji świeci w oczy jakimiś tam lampkami
Do diagnostyki Alfy używam tego kabla i programu Unidiag oraz KWP 71.

Pozdro.
Zdradźcie tajemnice, gdzie jest gniazdo OBD w KoJocie 2,8 CRD, może pod kierownicą na wysokości kolan?
nad lewą nogą, odkryte
rarafael

mógłbyś zapodać ten program na jakiś normalny serwer ?
Zakupilem ELM 327 z tej firmy i dziala z XJ 98 bezproblemowo:
http://www.mari.pl/Eurosc...a_OBD2-130.html

Hehe to, że działa to już od dawna wiadomo bo mam taki Tylko trzeba jakiś sensowny program do tego.
W zestawie oprogramowanie w języku polskim i instrukcja instalacji sterowników.

Wojtkowi [XJ 4,0]wymienili reduktor na zavoli zeta, do gory nogami-wylot gazu pod spodem, czujnik temp reduktora nie wkrecony w srodku tylko obok reduktora dynda
Dają chociaż jakąś pełną wersję bo ja mam tylko takie okrojone?

Dali mi PCMSCAN pena wersje
Po polsku?

Możesz mi podesłać inststalkę na maila: michal.mitka@wp.pl ???
Palmera PCM Scan pełnego z Crackiem i keygenem można zassać z forum
Zajebiście.pl

Mógłbyś podać dokładniejsze namiary?
http://www.zajefajna.com/...194-vt32611.htm

Musisz się tylko zarejestrować na forum ale jest spoko i dużo fajnych rzeczy jest.
Dzięki wielkie. Już zassałem. To jest wersja PL?
tak.

Proszę.
Dzięki za podpowiedź. Zaopatrzyłem się w kabel i oprogramowanie i nawet to działa.
Witam! Panowie proszę o wskazówki , który kabel kupić z jakim programem (co , gdzie, i skąd) abym mógł laptopem zobaczyć co boli mojego ZJta z 1996 roku po liftingu kluczykowanie tylko miga lampka i wyświetlacz pokazuje 43.Jakie gniazdo powinien mieć laptop aby to chodziło?USB z tego co wyczytałem nie do końca się nadaje ,a jest jeszcze takie na monitor zewnętrzny czy to się da wykorzystać?Będę wdzięczny za wskazówkę ludzi , którzy kminią co to CCD i inne języki komputerowe.Pozdrawiam Arek
Wyżej masz wszystko podane.
Czyli ELM327 tutaj http://www.mari.pl/Eurosc...a_OBD2-130.html powinien działać?
A co sądzisz o tym http://www.mari.pl/INTERF...N_RS232-25.html
?
No i pozostaje jeszcze instalacja LPG.Może jakieś sugestie?
Z góry dzięki.
ten pierwszy dziala jesli masz wtyczke OBD. po co Ci drozszy nic wiecej nie uzyskasz i musisz miec lapa z wejsciem RS
Jeśli chodzi o instalacje LPG to musisz kupić dedykowany kabel.



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting