jako, że powoli zaczynam się rozwijać mam zamiar zakupić oponki 33". mam stockowe felgi (15X7JJ - chyba takie prawda?) i teraz się zastanawiam czy wsadzić 33x10,5 czy 33x12,5 i czy te drugie wejdą mi na moje stalóweczki. pierwsze rozwiązanie jest dobre bo nie musze duzo inwestowac w koła. drugie natomiast daje mi większą stabilność, ale obawiam się ze bede musial kupić nowe felgi. co wy na to?
kup środkową pozycję czyli 33x11,5x15 i wilk syty i owca...
a kto takie robi? bo nie widzialem do tej pory.
JA bym na twoim miejscu zainwestowal w nowe felgi 15x8 z odpowiednim odsadzeniem. I wtedy oponki 12,5.
a odpowiednie czyli jakie?
a ja bym założył /10.5 - oszczędzisz półosie, łozyska, zwrotnice i paliwo. Do turystyki wystarczy, na asfalcie fajniej się prowadzi, wejdą na to co masz. Zgaduję, że mowa o bfg mt - to tym bardziej 10.5 bo węższy mt lepiej łapie koleine przy trawersie
a nie bedzie niestabilny przy 4" lifcie? bo boje sie ze bedzie mial tendencje do znaczego odchylania sie.
a nie bedzie niestabilny przy 4"
będzie, ale to nie przez opony.. luuzik, zakładaj i się nie martw. Nadwyżkę kasy wydaj na lepsiejsze amortyzatory czy inną windę
popatrz, że w ekstremie najpopularniejsze rozmiary to 10.5 właśnie..
ja rozumiem ze te 10cm zrobi swoje ale sadzilem ze trzeba zainwestowac w solidniejsza podstawe. bo w koncu im wyzszy tym dół szerszy powinien być...
szerszy - w sensie koło od koła. Sama szerokośc opony nie będzie aż tak odczuwalna. Będzie dużo lepiej w koleinach itd. Na łukach driftu nie polecam niezależnie od tego czy 10.5 czy 12.5
okej. czyli do turystyki 10,5 styka. a jaki mam wybor bfg mt i simexy ?
niestety nie masz wyboru; bfg - moim zdaniem bdb mtr - w błocie mniej robią kumho - boris.blank mówi, że git i ja bym mu wierzył bo wie co mówi, niemniej dynamika tłumu działa i zzdzieram któreś tam bfg
nibysimexy itp - wiadomo że robią nieporównywalnie lepiej, ale wymagają mocnych podzespołów i kategorii E do B
at nie polecam żadnych bo i po co? do terenu do dupy, na asfalt też nie bałdzo - takie niewiadomoco niesłusznie zwane kompromisem
no mtr-y mam i szczerze na bloto nie polecam, wiec te od razu odpadly. czyli jak zwykle bfg. dzieki !!!
do usług
at nie polecam żadnych bo i po co? do terenu do dupy, na asfalt też nie bałdzo - takie niewiadomoco niesłusznie zwane kompromisem
Raz na jakiś czas mogę się z Tobą zgodzić Tyle, że jakość tych BFG jest różna, z przewagą rozmaitej. Albo się lubi kupować kwadratowe opony za kupę siana i wysłuchiwać że "panie, tak ma być", albo się nie lubi...
a kto takie robi? bo nie widzialem do tej pory. prawdę mówiąc to nie pamiętam jakiej marki widziałem 11,5 szerokości ale były takie. Co do tego co kolega Mroczny mówi to prawda że na trawersie lepiej jest na węższych jechać.
ostatnio kupilem bfg i juz byly calkiem git. poprzednie to maskra, nie daly sie wywazyc.
polecam zdecydowanie szerokosc 12,5 nie zapada sie tak w blocie czy sniegu na koleinach nie zauwazylem zeby bardziej chodzil anizeli na 10,5, zreszta wrangler to nie auto sportowe wieksza powierzchnia styku z podlozem przynajmniej jakos wyglada
jedyny minus to to ze bardziej obciaza mosty
a i felgi 15x10 szczegolnie odradzam. 8" szerokosci to jest akurat do 12,5 " opony
to teraz twardy orzech do zgryzienia mam no nic chyba jednak wezme te 10,5 bo mniej wydatków
Co do opon...na bloto MT/Row nie radze..to opona typowo na skaly! BFG sa dobrym wyborem ale jesli Kumho sa konkurencyjne cenowo to bym je bral..tutaj sporo ludzi jezdzi na kumho i bardzo je chwala.
Opony bral bym jednak 12,50 na feldze 8...daje mozliwosc bezpieczniejszego obnizania cisnienia...mozna bezpiecznie smigac na 10 psi i opona sie nie bedzie zeslizgiwala z felg tak latwo jak 10.50...pamietaj ze czesto te pare psi robi wielka roznice w terenie!
Co do odsadzenia...po tej stronie oceanu to jest troche inaczej mierzone..ja mam wedlug tutejszej skali 3,75 cala i robi perfekcyjnie.
opony będą 35x10,5r16 więc muszę kupić nowe "felaśki"
do wyboru mam takie 1. AEZ NAMIB 8x16 5x114,3 25 - 518pln 2. Dotz Dakar 7.0x16 5x114.3 13 - 220pln 3. Dotz Dakar 7.0x16 5x114.3 30 - 210pln
najchętniej bym wziął te za 210pln, tylko czy ET jest ok?
opony będą 35x10,5r16 więc muszę kupić nowe "felaśki"
Czek, czek, czek. Wcześniej pisałeś o 33", teraz o 35" WTF?? Chyba 35"/10,5" będą wyglądały głupiooo . Jeśli 33"/10,5" to wyglądają całkiem spokoo właśnie takie załozyliśmy Na testy w terenie jak na razie czekają
te 35/10,5 to jak kolko rowerowe.. dzwiny rozmiar..
+30 to **** imho. Przy 10,5 szerokosci pony to bym celowal w +5 -5 Ja mam +13 i o wachacz przyciera. Bede kupowal dotzy +5 bo w silnej promocji sa.
te 35/10,5 to jak kolko rowerowe.. dzwiny rozmiar..
solt nie przesadzaj, nie jest tak źle
te są też 35 x 10,5
ale do ET sie zgadzam, ja bym raczej w -30 celował
no wlasnie i jeep wygalda jak samurai
Dobra Czarnuch, ale kolega tutaj mówi o BFG MT... a nie Simexach...
[ Dodano: 2008-02-23, 10:46 ]
to ja w takim razie zdecydowanie polecam Super Swamper Bogger 33x12,5
tak się szczęśliwie i zupełnie przypadkowo sklada że mam teraz takie opony na zbyciu, brać nie czekać
już się Ciebie Czarnuch o Boggery pytałem, ale to dla znajomego miały być (który ich nie bierze ). to będą silverstone mt-117 extreme czyli bieżnik podobny do simexa.
Jeśli mozesz to weż takie z ET pomiędzy +5 a -10, bedą dobre do wrongla na zwykłych mostach, a jesli musisz wybierać z tych trzech to tylko z najmniejszym czyli +13. Ja raczej bym wziął lacze 35" na 12,5" na 15" i felgi z ET -10. Widziałem takie na wronglu , prezentują się fajnie i podobno w terenie robią. Jesli chodzi o szerokośc opon to zauwarzyłem ze węższe szybciej się oczyszczają z błota ale tez szybciej się zakopują w piachu, każdy dobiera pod siebie i swojego zmotanego auta.
Do mnie plyna felgi 15x8 z ET -27 i backspace 4 cale. Cos czuje, ze bez 6" blotnikow sie nie obejdzie ...
Hubert
ja mam 7" blotniki i nie kryja mi opon 33x12,5r15 bfg mt, ale co tam felgi mam 15x10 lecz niestety nie znam odsadzenia ( musialbym poszukac na feldze a teraz sa mocno w blocie ) ale uwazam za idealne i naxt gumy na 100% beda 35" lub wieksze, dlatego szukam rubicona i go robie. zastanawiam sie nad Super Swamper Bogger , ale nie mam nikogo kto by powiedzial jak sie na tym smiga ... moze ktos ma doswiadczenia ? tu gdzie my jezdzimy jest duzo blota, koleiny i strome podjazdy i zjazdy po sliskim blocie.a moj bfg mt hmm radzi sobie, ale .... ja mysle o 35x14,5R15 do next TJ
hmm kupujesz rubicona, żeby wsadzić 35" ? nie lepiej sobie mosty zmienić?
hmm kupujesz rubicona, żeby wsadzić 35" ? nie lepiej sobie mosty zmienić? Ale zalety rubicona nie koncza sie na lepszych mostach.
Tak z ciekawosci jak idzie sprzedaz TJ ? Ja juz oswoilem sie z mysla, ze to byl zakup dozywotni, bo przez jakis czas obserwowalem allegro i o ile w XJ cos sie dzieje, to w mlodych TJ nic sie nie dzialo. Rubicon, ktorego ogladalem w Krakowie na wiosne jeszcze miesiac temu dalej byl do sprzedania czyli gosc sprzedawal auto rok albo i wiecej, a cena wcale nie byla jakas zabojcza ... Generalnie mlody TJ nie spelnia lokalnych wymagan, nie jest tani, rodzinny, ekonomiczny i co tam jeszcze
Hubert
[ Dodano: 2008-02-25, 21:17 ]
Ale zalety rubicona nie koncza sie na lepszych mostach. reduktor i co jeszcze?
[ Dodano: 2008-02-25, 21:32 ]
Hubi - sprzedaz idzie jak krew z nosa od czasu do czasu ktos dzwoni...
stebel - a czy do 35" trzeba zmieniac przelozenia w rubiconie ?
stebel - a czy do 35" trzeba zmieniac przelozenia w rubiconie ?
Tak..najlepiej na 4,88.
[ Dodano: 2008-03-01, 00:20 ]
Chocby fabryczny tylny wal z podwojnym kardanem...
... ktorego przy lifcie i tak trzeba zmienic
Za to mozna je kupic za marne pieniadze na ebay jezeli komus cos sie stanie, a jezdzi stockowym rubiconem. Przez to, ze prawie wszyscy robia lifta rubiconom waly chodza po 10-20 USD wiec cos kolo 100 zl juz z transportem do Polski ...
Hubert
wracając do meritum , takie felgi MANGELS Triangular 8,0x15 5x114,3 ET -10 będą pasować do 35x12,5 ?