ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Wiem że temat opon jest cały czas poruszany i powinienem coś konkretnego znaleść na naszym forum.
Ale problem w tym że ja potrzebuje opon 17" a takich na naszym rynku znalazłem tylko kilka i nie są one zbyt dobre w błotko.
Mniejsze felgi mi nie wejdą a chciałbym uniknąć przerabiania układu hamulcowego aby wpasować przynajmniej 16" felgi bo do tej średnicy już jest sporo fajnych opon.
Jeżeli macie jakieś namiary na 17" oponki to byłbym wdzięczny.
Mają robić dobrze w błotku i piachu, co do czarnego to tylko aby dojechać do terenu ale żeby mi po kilku takich dojazdach nie zniknął bieżnik.
Z góry dziękuje za wszelkie dane i namiary.


Tylko jedno pytanie czy wogule nie szkoda ci WK w błotko
z Oponami na 17" cięzko raczej bedzie, 15" 16" bez problemu raczej
BFG znajdziesz 17 cali
http://www.sklep4x4.pl/sk...?idg=13&did=3+6
Jaki rozmiar kolego potrzebujesz bo znalazłem 37x12.5

[ Dodano: 2009-03-31, 11:39 ]


No może być Big problem ..... AT kupisz ..... ale MT to chyba zero szans ..... wiem bo szukam od dawna

a A/T taką oponą nie jest nawet w 5% nie siej cherezji są w 7% ale COBRA at-ków nie kupuj ja kupiłem i widziałeś w błoto się za bardzo nie pcham a może jakieś nalewki na teren ci zrobią z tego co masz tylko musiał byś firme znaleźć a jak chcesz co chwila koła zmieniać to w tyren nalewki ci starczą zresztą dużo łofrołdowych chłopoków lata na nalewkach i nażekają tylko ci co ich nie mają (JA nie mam) ale słyszałem dobre opinie

Z tego co rozumiem kolega chce opone w błotko

WK i tak w większe błotko nie wjedzie
Sam szukałem 17" ale MT to ciężka sprawa AT to mniejszy problem bo BFG i TOYO są dostępne. Chyba że jakiś imporcik

problem w tym że ja potrzebuje opon 17" a takich na naszym rynku znalazłem tylko kilka i nie są one zbyt dobre w błotko.
Bo trzeba niestety za wodą szukać

http://www.intercotire.com/tires.php?g=1
http://www.intercotire.com/tires.php?id=9&g=1

[ Dodano: 2009-03-31, 12:10 ]

WK i tak w większe błotko nie wjedzie
Żebyś się nie ździwił.
Czarny te oponki z dodanego linku chyba są przyzwoite bo i wysokość mają na 70.
Ja znalazłem YOKOHAMY ale są kierunkowe niestety i na wstecznym mogą słabo robić.
http://www.netcar.pl/towa...tml?skad=nokaut
Oooooo idealne dla mnie ...................... tylko białych napisów nie mają ale z czarnymi felgami będą fajnie wyglądać

Ja znalazłem YOKOHAMY ale są kierunkowe niestety i na wstecznym mogą słabo robić.
Te oponki będą bardzo dobrze robić

Jeśli uda Ci się je kupić to będą dużo lepsze niż BFG itp.
Pod warunkiem, że będą to oryginalne geolandary a nie nalewki
napisali:

Nowy skład mieszanki gumy bieżnika opony GEOLANDAR M/T+ pozwala zwiększyć osiągi zarówno na nawierzchniach asfaltowych, jak i w terenie. Charakteryzuje się stabilnością, komfortem jazdy i "anty-ścieralnością" na asfalcie oraz brakiem poślizgu w terenie.

Bieżnik ma budowę kierunkową. Ta wersja opony (C) posiada czarne litery na bokach.

Ciekawe jak z tym ścieraniem ..... no i jest szansa na białe Literki
Taaa, pewnie. Widziałem jak robią - troszkę błota i robią się z nich gładkie walce. I zero samooczyszczania
Tyle, że nie wiem czy to były nalewki fedimy, insa czy cos jeszcze innego

Taaa, pewnie. Widziałem jak robią - troszkę błota i robią się z nich gładkie walce. I zero samooczyszczania
Tyle, że nie wiem czy to były nalewki fedimy, insa czy cos jeszcze innego

Te nalewki w zależności od producenta mocno się różnią.
Tak z 5 lat temu miałem w suzuce Truck 2000 (tak to się wtedy nazywało ) i robiły bardzo dobrze. Po BFG była odczuwalna wyraźna przepaść w możliwościach terenowych
Chodziło mi o tą
http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=120
Ja widziałem w akcji z identycznym bieżnikiem ale bez wzmocnień bocznych. Jak fotę znajdę to wkleję

Ja znalazłem YOKOHAMY ale są kierunkowe niestety i na wstecznym mogą słabo robić. to sobie 2 odwrotnie założysz Pafcio ma taki bieżnik i nie narzeka możesz z nim o tym pogadać w środe zawsze ostatnio często tam przebywa jak ja się go pytałem to jest zadowolony i pamiętaj do przodu cały czas do przodu jeżeli chodzi o łofrołd a do tyłu zawsze ktoś cię wyciągnie
Ja słyszałem kiedyś, że JEEP się nigdy nie cofa
Ja jesli moge podepne sie z pytaniem......bo dotyczy to opon a moze ktos wie.
Nie chce zakladac osobnego tematu.
Przepraszam autora za prywate w jego watku....

W UK jesli bede mial wypadek i Policja zerknie na opony ktore i nawet moga byc nowe ale rozmiar nie taki jak w papierach auta to polisa traci waznosc....czy tak samo jest juz w Polsce?
Dwa lata temu gdy wyjezdzalem nie slyszalem o tym...
skasowałem posta, bo nieporozumienie
Witam.
Polecam zapytac kolegę TeeM (vel Medyk), jakis czas temu widziałem jego post w którym oferował sprzedaz różnych opon (nowych) podawał link do strony na której można było oblukac oponki i zapytac czy ma takie na składzie a jesli nie mial to chyba mógł ściągnąć , asortyment był dość szeroki.

Taaa, pewnie. Widziałem jak robią - troszkę błota i robią się z nich gładkie walce. I zero samooczyszczania
Tyle, że nie wiem czy to były nalewki fedimy, insa czy cos jeszcze innego
co racja to racja - Geolandar to porażka...
Kurde ............. sie mi spodobały te YOKOHAMY ......... zbankrutuje
Snorkel, wiesz przecież że najlepsze sa KL71

[ Dodano: 2009-03-31, 23:39 ]
Mogę wysłać oponki z USA. Tylko o jaka wielkośc opon chodzi? Grand jest podniesiony? Opony 33" albo 34" wejdą?

NITTO - MUD GRAPPLER - 33X12.50R17E bardzo fajnie wygladaja i podobno robia bardzo dobrze w błocie: http://www.ntwonline.com/...RE_P7032C37.cfm

SUPER SWAMPER LTB - 34X10.50X17D. Bardzo agresywne i świetnie robia w błocie.
http://www.ntwonline.com/...TI_P7057C35.cfm

Mogę wysłać oponki z USA.
Moo Moo Jp dzięki za dobre chęci ale sprowadzenie opon ze stanów jest ostatecznością.
Opłacao by się gdyby ktoś dorzucił je do kontenera z autem które płynie do Polski.
Inaczej zapłaciło by się ogromne pieniądze za transport ze względu na ich wagę.
A i wymiary tych opon są zbyt wielachne.
Jeep jest jeszcze bez liftu ale będzie 2" więc i tak mi nic większego nie wejdzie jak oponka 31".
Cobra .... wejdzie, wejdzie .......
Generalnie Truck 200 lipa z miodem. To lekkiego auta i niezbyt ciężkiego błota ok.
Szybko się zapychają i tedy już kompletnie nie robią.
My mieliśmy przesiadkę z 31x10,5 Truck2000 na 33x10,5 BFG i BFG robiło wszędzie duuużo lepiej, nie zawsze dlatego, że było wyższe.
Wszystkie opony to syf :fuckyou2:
Najlepsze są gąsienice.

nie straszne im zapychanie.
Wtrącę swoje trzy grosze...
Np. Krynek, Benek i jeszcze kilku naszych używają nalewek Fedimy, model Sahara, i w "naszym" terenie radzą sobie super, czasami nawet lepiej niż BFG MT (wszystko 31"). Natomiast widziałem Kumho KL-71 w akcji na żywo i opony te robią bardzo dobre wrażenie... Jednak ilu "ofrołderów", tyle opinii...
Hmm, kolejny głos za KL-71...
A jak to wygląda?
Bardzo dobrze
Fotki jakieś Myszko PLIIIIISSSSS
http://www.mm-4x4.com/kum...tock-3023-p.asp
Jak już rozmawiamy o KL71 to osobiście polecam- ma na XJ 31x10.5R15 i dają rady (aczkolwiek dużo jeszcze nie jeździłem na nich) i do Simexów raczej nie powinne być porównywane(mieszkam w górach). Zastanawia mnie tylko jak szybko się ścierają na asfalcie? Zastanawiam się czy szykować drugi komplet na asfalt- po którym za dużo nie jeżdżę ale czasem się zdaża trasa na kilka dobrych km.
Witam ponownie.
Problem opon w pewnym stopniu rozwiązałem.
Z za wody płyną felgi 16" które adresowane są do WK, tak więc ku wielkiej mojej radości wybór oponek można powiedzieć jest nieograniczony.
Geolandery jak ktoś wcześniej napisał są ciężko dostępne, a dokładnie pisząc brak ich w całej Polsce na magazynach, piszę o oponach 17". (to tak dla informacji)
Chciałbym poruszyć temat opon FEDIMA-nalewki, 285/75R16 czyli 33".

http://opony-4x4.internet...0%20Sirocco.jpg
Dodatek do pozostałych opon: http://opony-4x4.internetdsl.pl/index.htm

i nowy model BFG MT KM

http://www.skapiec.pl/img...85_75-r-16.html

Co do Fedimy mam pytanie czy da się tym jeździć po czarnym i czy są problemy z wyważeniem tych opon na felgach.
A pytanie o BGF czy ktoś już ma takie i co może o nich powiedzieć.
Pozdrawiam.
osobiscie odradzam ci nalewki sa cholernie ciezkie i ciezko sie je wywaza mialem nalewki w vitarze 30cali to orginalne bfg byly tej samej wagi tylko w rozmiarze 33
pozatym nie wiem gdzie ty jezdzisz i jak czesto w terenie ale fedima to bardzo glosnia sliska i nieprzyjemna opona na czarne

mysle ze bfg beda o niebo lepsze

nie wiem gdzie ty jezdzisz i jak czesto w terenie ale fedima to bardzo glosnia sliska i nieprzyjemna opona na czarne

No fakt że nie mieliśmy jeszcze przyjemności pojeździć razem na wypadach.
Ale wynika to tylko z tego że Jeepek jeszcze jest seryjny, a ty uczęszczasz na trochę mocniejsze upalanka, gdzie bez sensu było by się pchać bez liftu i dobrych opon, ale za kilka tygodni to się zmieni.
Coś płynie do mnie ze stanów i nie są to tylko felgi.
Zresztą po rozmiarze opon o które pytam można się domyśleć co to będzie.

ale za kilka tygodni to się zmieni.

FEDIMA-nalewki, 285/75R16 czyli 33".
One mają w realu 34". Właśnie takie mi przyszły i będę zakładał...do Patrola
W Jeepie to będzie krew i masakra
Oj COBRA, widzę, że będzie ostre wejście smoka, lift, oponki, winda!

Ja się aktualnie zastanawiam nad 31 cali na 15-kach. Fedima Sirocco odpada w przedbiegach, bo Jeepkiem jeździ moja pani na codzień, więc zostaje BFG MT (stare / nowe?), Goodyear Wrangler MTR oraz właśnie... KL. Ale widzę, że ilu użytkowników tyle opinii i ciężko coś wybrać, bo rekomendacja robi się kwestią wiary, a nie doświadczeń.

Oj COBRA, widzę, że będzie ostre wejście smoka, lift, oponki, winda!

Mam nadzieje że do września uda mi się wszystko skręcić w jedną całość.
Początkowo w planach były 2 komplety opon, na czarne i w teren.
Niestety finanse zmusiły mnie na poprzestaniu na jednym, więc muszę wypośrodkować przydatność opon na czarne i w teren.
Z tego co czytam tu i tam, to chyba BFG MT KM2 były by dobrym rozwiązaniem.
Ale coś mnie ciągnie na FEDIME, boje się tylko że ta oponka na czarne to wogóle się nie nadaje.
Mam jeszcze trochę czasu więc poczekam co Forumowicze w tym temacie będą pisać.
Pozdrawiam.


Ale coś mnie ciągnie na FEDIME, boje się tylko że ta oponka na czarne to wogóle się nie nadaje.
Mam jeszcze trochę czasu więc poczekam co Forumowicze w tym temacie będą pisać.
Pozdrawiam.

Przeczucie Cie nie myli. Na czarnym prowadzenie jest bardzo kiepskie, gwałtowne manewry kończą się w rowie, droga hamowania 2 razy dłuższa, wyje jak nadlatujący bombowiec, a po deszczu to już ciężko trafić w czarne. Jako opona uniwersalna na pewno się nie nadaje
Jechałem XJ kolegi na Fedimach. Przy 60 km/godz. przestaliśmy rozmawiać, nie było sensu

boje się tylko że ta oponka na czarne to wogóle się nie nadaje.

no bo sie nie nadaje i taka jest prawda
szukaj bfg a i prosze nie zapomnij o snorkelku zeby potem nie bylo jak u Klaudiusza
Mialem kiedys nalewki pod nazwa Insa Turbo Sahara O te właśnie - KLIK co do szybkiego zuzywania sie na czarnym to absolutnie bzdura, to ze sa ciezkie to fakt, to ze wywazenie ich to katorga to rowniez fakt, tylko dzieki temu ze mam sasiadow wulkanizatorow to sie podjeli tego bo innego klienta z hukiem by wywalili po wywazeniu jednego kola. Sliskie sa tak samo jak kazda tego typu opona. W terenie robia calkiem niezle ciezko sie bylo przyczepic. Najwieksza ich wada jest zwyczajnie ich waga.

nie zapomnij o snorkelku zeby potem nie bylo jak u Klaudiusza

Klaudiusz popełnił błąd jadąc bez chłopaków na pierwszy wypad.
Mój WK już był w głębszej wodzie i dał rade.
Ale pamiętam, będzie Safari od Toyoty J200 bo jako tako pasuje, albo samoróbka ze stali nierdzewnej. Niestety innych możliwości nie ma bo muszę mieć go zamątowanego po prawej stronie a i przekroje dolotowe snorkela muszą być odpowiednie aby nie zdusić silnika.
Co do opon BFG tych nowych czekam na jakieś recenzje jak to się sprawuje.
Z tego co wiem poprzedni model jest albo będzie wycofany z rynku Europejskiego bo nie mają jakiegoś wymaganego atestu który już muszą posiadać opony sprzedawane na Unie Europejską. Pewnie firmy wyzbędą się zapasów starego modelu i na tym zakończy się ich sprzedaż. (to tak dla informacji)
A może Panowie napiszecie jak sprawuje się poprzedni model BFG.
Bo chyba nowy model nie będzie gorszy od starego.
Ale wszystkiego można się spodziewać na tym świecie.


A może Panowie napiszecie jak sprawuje się poprzedni model BFG.
Bo chyba nowy model nie będzie gorszy od starego.
Ale wszystkiego można się spodziewać na tym świecie.

Stary model poza jazdą w zimie sprawował się OK do stosowania czarne-teren
Nowy będzie lepszy na czarnym, a kiepski w terenie. Ze względu na poziom hałasu (to ta norma co nie spełniały) ma mniejsze odstępy miedzy klockami co będzie powodowało szybsze zaklejanie błotem.
COBRA, jakbyś był dzisiaj w Caffe to zobaczysz że są jeszcze inne możliwości montażu i sposobu wykonania snorkla
Szymek planowałem być dziś w Caffe ale sprawy zawodowe usadziły mnie poza Warszawą.
Ale jestem ciekawy innych możliwości, bo osobiście innych pomysłów na snorkla nie mam.


A może Panowie napiszecie jak sprawuje się poprzedni model BFG. cobra napisałeś jakbyś nie widział co i jak robią chyba zabijasz teraz tym czas


Czyli jak już brać BFG to stary model ?

Jak jeszcze gdzieś dostaniesz to tak, bo z dnia na dzień dużo osób je kupuje zanim znikną z rynku

COBRA napisał/a:
A może Panowie napiszecie jak sprawuje się poprzedni model BFG.
cobra napisałeś jakbyś nie widział co i jak robią chyba zabijasz teraz tym czas


Wiem że chłopaki mają BFG ale za żadne skarby nie mogę sobie uzmysłowić czy były to Mud-TERRAIN czy inne.
A który z naszych chłopaków pomyka na BFG MT to już będe wiedział jak robią w terenie.

A który z naszych chłopaków pomyka na BFG MT

no żonaty
A mnie kolega z Biesów (oj błota tam mają pod dostatkiem!) zachwala Goodyear MTR. Ponoć nie są tak śliskie na mokrym czarnym, a w terenie robią ponoć lepiej niż BFG MT, wolniej się też ścierają i ponoć są cichsze na czarnym.

Czy ktoś może coś powiedzieć o MTR z własnego jeepowego doświadczenia?
Tez mialem zagwostke i wybralem Kumho KL 71. Jest bardzo dobrze na czarnym i w terenie wypierd!

Jak jeszcze gdzieś dostaniesz to tak, bo z dnia na dzień dużo osób je kupuje zanim znikną z rynku

Niestety chyba masz racje.
Przejżałem wczoraj z kilkadziesiąt ofert na necie i nikt nie oferuje już starego modelu.
Dzisiaj podzwonie i się zapytam bo może nie wolno im wystawiać tych opon ale mają je na magazynie.
Pozdrawiam.

A mnie kolega z Biesów (oj błota tam mają pod dostatkiem!) zachwala Goodyear MTR. Ponoć nie są tak śliskie na mokrym czarnym, a w terenie robią ponoć lepiej niż BFG MT, wolniej się też ścierają i ponoć są cichsze na czarnym.

Czy ktoś może coś powiedzieć o MTR z własnego jeepowego doświadczenia?

Trochę prawdy w tym jest
MTR lepiej robi od BFG na kamieniach , piasku, czarnym (zwłaszcza mokrym) oraz jest sporo cichszy
Gorzej robi w błocie i szybciej się ściera (nie jakoś dramatycznie szybciej ale jednak)

Czyli jak już brać BFG to stary model ?

dobra sprawdzona opona jezdzilem bylem zadowolony

[ Dodano: 2009-07-09, 12:41 ]
Mam w tej chwili GY/MTR i nic ciekawego ogolem bardzo szybko sie zalepiaja w blocie a na czarnym jest ok choc jak mokro to tez droga hamowania dluga, no i trzeba przekladac bo inaczej robia sie zabki:| jezeli nie do jakiegos hardcoru to sa ok
A takim przekładaniem nie przyspieszasz zużycia opon? Jak się robią ząbki to opona się chyba układa, potem zmienisz kierunek toczenia to się będzie układać w drugą stronę.

A takim przekładaniem nie przyspieszasz zużycia opon? Jak się robią ząbki to opona się chyba układa, potem zmienisz kierunek toczenia to się będzie układać w drugą stronę.

Przekladalem tylko osie a nie kierunki wiec zabki robia sie dalej, co widze po oponach to ze przednia os ma wieksze zuzycie
Cobra zakłądać po jednej z każdego rodzaju i patrzeć w którą strone zciąga na błocie i kupować te co zciągają najbardziej

Cobra zakłądać po jednej z każdego rodzaju i patrzeć w którą strone zciąga na błocie i kupować te co zciągają najbardziej

Bodzio ty ponoć masz fajne oponki, zatrzymały się w błotku dopiero jak całe pod nim znikneły.
Podaj ich nazwe prosze, to oblukam je sobie gdzieś na necie.
A potem gdyby co to Mieszka będe męczył.
Co do BFG starego modelu to już zapomnieć można, chyba że ktoś ma dobre układy w centrali. Zjeździłem dzisiaj kilka firm oponiarskich i nawet nie mają już na komputerach że coś takiego wogóle było.
Własnie zmieniałem opony na większe i miałem dylemat co kupić, więc
porównywałem ostatnio BFG MT z Kumho KL 71 ( testy były na JP) i wnioski mam takie:
KL71 jest cicha na asfalcie i dobrze robi w terenie
BFG MT jest dośc głośna na asfalcie, ale całkiem dobrze radzi sobie w piachu i w błocie, ale czyści się dużo gorzej od Kl71.
Podsumowując, KL71 jest trochę lepsza od BFG MT.
Najlepiej z błocie robią Simexy (lub kopie typu fedima Sirocco), ale na czarnym jest kicha na maxa.
Kupiłem KL71
Bodzio oponki twoje już znalazłem na forum.
Ale cholerka na necie nie widzę nic mniejszego niż 35" z takich jak twoje.
Muszę pomęczyć trochę Mieszka może coś wynajdzie u siebie.

Bodzio ty ponoć masz fajne oponki

oponki zajebiste tylko nie polecam ci ich do codziennej jazdy .
Chyba bym oszalal jak mialbym na nich codziennie jezdzic

to sa opony jak w traktorze to juz simex jest lagodniejszy bo ma dwa paski na srodku a u mnie tylko jeden

[ Dodano: 2009-07-11, 13:38 ]

oponki zajebiste

Widziałem jak robią ,potwierdzam
COBRA, Zastanów się nad Kumho KL 71, dobre w teren i całkiem ok na asfalcie.
na srajdach na gieldzie szukales ?

http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/

[ Dodano: 2009-07-11, 13:57 ]
Bodzio za ten link poszedł pomagas.
Znalazłem tam stary model BFG MT ale niestety już zostały sprzedane.
Ale są jeszcze FEDIMY 285/75/16 za 1500zł 4szt może jeszcze facet by coś spuścił.
Jakbym znalazł jeszcze tanio oponki 33" na felgi 17" ale już nadające się na czarne to powraca koncepcja 2 kompletów opon.


Może nie tyle kupując go co trafiając na to FORUM.

Pasjonaci rybek by Cie zanudzili a tak masz rybki i akwarium

koncepcja 2 kompletów opon.

to by bylo chyba najlepsze rozwiazanie w twoim przypadku w tym sporcie jak w zyciu jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego

[ Dodano: 2009-07-11, 17:58 ]
Słuchajcie nieświadomie wprowadziłem mały ferment.
Gdy jeżdziłem po firmach oponiarskich pytałem się o BFG MT, obsługa natomiast sprawdzając na kompie podawała mi nazwe BFG MT KM sądziłem że to jest ten nowy model i odpowiadałem że to nie te.
Dopiero dzisiaj sprawdziłem że nowy model to BFG MT KM2 więc może jeszcze można dostać starszy model.
Ale tak jak napisał Bodzio opony do wszystkiego są do niczego.
Zostaną mi wolne felgi 17" i na nie muszę coś wykąbinować na czarne.
Opony które mam teraz na 17 raczej nie zostawie bo autko będzie wyglądać bardzo śmiesznie przy lifcie 4" z tak małymi kołami (oponami).
Co do opon Kumho KL 71 rozmiar jaki bym potrzebował czyli 285/75/16 są cholernie drogie.
Coś w okolicach 900 zł szt i brak ich na magazynach, trzeba zamawiać i czekać.
Decyzji jeszcze nie podjołem co wreszczcie wybiorę bo wiadomo że chodzi o finanse.

Cobra a wejdą do Twojego 285/75/16 bo z rozmiarówki to 34" wychodzi, tylko się nie złośc, pytam z ciekawości a nie dla dymów.

Teder szczerze mówiąc to nie wiem bo jeszcze nie mam liftu.
Ale jak oglądam zdjęcia WK na lifcie 4" z oponami 33" to jeszcze jest sporo miejsca.
http://www.jeepsunlimited...ad.php?t=417543
http://www.jeepsunlimited...=417543&page=73
Mam nadzieje że Fedima wejdzie.
Fedimy o tym rozmiarze kumpel zakładał do parcha -- dużo wyższe były niz moje 33". Jakos tak fedimy są większe niż na nich pisze. Za to w błotku rewelacja.
wejda

Teder szczerze mówiąc to nie wiem bo jeszcze nie mam liftu.
Ale jak oglądam zdjęcia WK na lifcie 4" z oponami 33" to jeszcze jest sporo miejsca.

Jest jeszcze jedna bardzo wazna sprawa- czy mosty wytrzymają?
Z przodu masz półosie i przeguby, nie wiem ja sa wytrzymałe.
Z tyłu masz D44 chyba, wiec powinna dac radę.

Jest jeszcze jedna bardzo wazna sprawa- czy mosty wytrzymają?

Faktem jest że wszystkie firmy sprzedające lift 4" do WK piszą że maksymalny rozmiar opony to 33".
Fedima teoretycznie ma 33" ale że jest nalewką z wysokim bieżnikiem to wychodzi właśnie coś w okolicach 34".
Mosty raczej nie polecą, wcześniej ukręce przednią prawą półoś bo jest to najsłabsze ogniwo w układzie napędowym w WK.
Czy ten 1" więcej będzie stanowił spory problem ?

[ Dodano: 2009-07-12, 20:44 ]

Czy ten 1" więcej będzie stanowił spory problem ?
Nie tyle chodzi o ten 1" więcej, tylko o to, że Fedima to najbardziej agresywny bieznik, czyli taki, który wszystko zrywa.
W XJ mozna na fabrycznych mostach założyć MT 33 i można dość spokojnie jeździć, a Fedima 31" ukręca półosie.

bardziej zabójcze: wysokość opony czy szerokość

stanowczo szerokosc ...jednak wysokosc tez ma znaczenie
u mnie np przy kolach 32x11,5 r15 auto bylo bardziej zmulone i czuc bylo spadek mocy a o wiele lepiej bylo na 33x10,5 r15

ie tyle chodzi o ten 1" więcej, tylko o to, że Fedima to najbardziej agresywny bieznik, czyli taki, który wszystko zrywa.

Pomagas poszedł.
No to muszę od nowa przeanalizować wybór opon.
Bo już jedną półośkę ukręciłem gdy dałem ostro po garach na spiętych blokadach i to na seryjnych oponach.
Od tamtego czasu trochę się nauczyłem jak tym Jeepem jeździć w terenie i jak narazie wszystko jest cacy.
Ale FEDIMA to już inna bajka, jak się zapomne i za mocno depne to znów coś mogę ukręcić.
Cholerka to nawet opony trzeba dobierać z głową.
A ja patrzyłem tylko czy wejdą pod taki lift.

to nawet opony trzeba dobierać z głową

takie to ciezkie poczatki offroadu potem bedziesz mylsal o wzmacnianych pólosiach a potem o przełozeniach itd itp

Ale FEDIMA to już inna bajka, jak się zapomne i za mocno depne to znów coś mogę ukręcić.
Na 99% tak będzie, sam tez tak robiłem na początku.

a Fedima 31" ukręca półosie. no już bez przesady w suce nie ukręca, a w Jeepu ukręci?
przestancie tak sie bac tych opon jak sie jezdzi z glowa to nic sie nie ukreca
Przy fedimie 31" trzeba poprostu uwazać i tyle, założenie fedimy 34" to już dużżżżżżżżżzze wyzwanie dla standartowych półosi w XJ
Bodzio nie obraż się ale Tobie pomaga mała moc 2,5 l, przy 180 KM, reduktorze łatwo przegiąc przy ciśnieniu na wyjebach

suchorz napisał/a:
a Fedima 31" ukręca półosie.
no już bez przesady w suce nie ukręca, a w Jeepu ukręci?

Nie musi, ale bardzo często tak jest.
Suza nie ma 180KM.
Miałem fedimy i było ok, ale trzeba myśleć, a nie deptac na maxa.
Suchorz: A jak te KL 71 robią na piachu, w porównaniu do AT? Coraz bardziej się do nich skłaniam.
Chris69, Bardzo ladnie na piasku, błocie.

[
Znam takich co w długim GR systematycznie na 35" simexach urywają półosie, zwłaszcza lewą z przodu

No bo to wcale tak wiele nie trzeba. Zwłaszcza jak się ma blokadę....
U mnie FEDIMA narazie odpada, jestem za cienki do takich opon.
Może za jakiś czas, ale jeszcze nie teraz.
Jak spanikuje gdzieś w terenie i depne po gazie to narobie sobie tylko kosztów.
Jeepek ma 330KM i 500 momentu obrotowego, jak naucze się jeździć na mniej agresywnych oponach 33" to zaczne myśleć o FEDIMIE.
A międzyczasie może coś jeszcze wzmocnie w układzie napędowym.
Jeszcze raz dzięki Suchorz za informacje.


Suza nie ma 180KM.
Miałem fedimy i było ok, ale trzeba myśleć, a nie deptac na maxa.
tyle że ma dużo cieńsze półosie... co do jazdy z głową to fakt

Tobie pomaga mała moc 2,5 l,

a za co tu sie obrazac przeciez ja od dawna pisze ze moje 2,5 nic nie ukręci
Fedima to nazwa firmy a nie typu opony.
Panowie odebrałem dzisiaj 5 szt opon BFG MT 285/75R16.
Ale one są ogromne, ledwo pomieściłem je w Jeepie.
Jak przyjdą mi felgi to będe musiał chyba na dwa razy kursować do wulkanizatora bo na raz to się nie zabiorę.
Oponki dostałem po 658zł/szt.
Ja jak kupowałem swoje 31/10,5 to pojechałem Pandą Van. Ze 20 minut upychaliśmy je żeby weszły. Aż plastik na nadkolu pęknął. Też się nie spodziewałem takiej wielkości. A na aucie już potem normalnie wyglądają

Oponki dostałem po 658zł/szt. super i mysle ze cena tez bardzo dobra

porzadny wybor i bieznik i rozmiar

Panowie odebrałem dzisiaj 5 szt opon BFG MT 285/75R16.
Juz cię teraz nic nie zatrzyma ,zmienisz się z turysty na gnój po klamki

zmienisz się z turysty na gnój po klamki

COBRA napisał/a:
Oponki dostałem po 658zł/szt.
super i mysle ze cena tez bardzo dobra


Cena super w porównaniu z oponami o tych samych wymiarach tylko na felge 17", prawie 1200 zł/szt.


31/10,5 to pojechałem Pandą Van. Ze 20 minut upychaliśmy je żeby weszły. Słabo coś upychacie, ja pożyczyłem od kolegi uno 1000 z butlą LPG w bagażniku rocznik chyba '94, troszkę krótszy chyba od oryginału, bo odkąd mu w dupę wjechali, to tylne drzwi strasznie ciężko się zamykają i ze zgrzytem okrutnym Ale 4 koła z AT 31x10,5R15 weszły bez problemu, napompowane, nawet klapa się zamknęła. Tylko jak potem wiozłem osobno felgi w kartonach, osobno opony, to jedną oponę musiałem na dachu położyć, bo nie chciało mi się jej upychać. Ale klapa się zamknęła
COBRA: jakbys sie na serio nie zapakował to mozemy moim busem na raz wszytko zawieźć do wulkanizatora, miejsca w nim starczy na pewno bez upychania.

jakbys sie na serio nie zapakował to mozemy moim busem na raz wszytko zawieźć do wulkanizatora, miejsca w nim starczy na pewno bez upychania.
Dzięki Chris69 za dobre chęci.
Do tego czasu powinienem mieć już bagażnik dachowy.

ja pożyczyłem od kolegi uno 1000 z butlą LPG w bagażniku rocznik chyba '94, troszkę krótszy chyba od oryginału, bo odkąd mu w dupę wjechali, to tylne drzwi strasznie ciężko się zamykają i ze zgrzytem okrutnym
Moja Panda to rocznik 07 i nie chciałem wyginać tapicerek lub rwać podsufitki. Ciasno było A uno może większy zresztą.
Podłączę się pod temat i zapytam, czy ktoś zna oponę MAXXIS MT-754 Buckshot Mudder?

http://www.maxxis.com/Aut...hot-Mudder.aspx

Będę wdzięczny za wszelkie opinie, może porównania z bfg mt czy innymi bardziej popularnymi markami.

Nie zakładam osobnego wątku, bo chyba szkoda zaśmiecać forum kolejnym postem na ten sam temat.
Jestem po ciężkim dniu i piwku. I moje rady można sobie .... Wiem tylko tyle. Co by Ci nie powiedzieli to wiedz, że ile gąb tyle będzie opinii
Miałem te opony na Pucharze Polski w Bojanowie... no i w sumie mamy ich kilka kompletów z Kolegą, ceny też mamy dobre (jak coś to PW)
a teraz moja opinia
fajna opona na piaski i szuter (na piaski wg mnie nawet bardzo dobra), natomiast nie umiem na niej jeździć w błocie. Nie miałem możliwości testowania tej opony w tym samym aucie vs BFG MT albo Simex, bo aqrat tak się składa, że w każdym aucie mam inny komplet opon...
na asfalcie jak jest mokro, albo ślisko, kiepsko się sprawdza
za tę cenę co ja to kupuję, warto napewno... nawet na zmianę
Na błoto będę kupował teraz Maxxis Trepador, zobaczymy jak się sprawdza.

Na błoto będę kupował teraz Maxxis Trepador, zobaczymy jak się sprawdza

Napisz koniecznie, bo też mnie interesują. A wogóle thx za opinię.
A co myślicie o tych nowych BFG, z tym że do suczki?? Bo chętnie zamienimy nie całe 31x10,5 prawie nóweczki czeskie pneus czy jakoś tak na 29x9,5 bfg z naszą dopłatą

[ Dodano: 2009-07-25, 19:37 ]
KubaLa, nowe MT nadają się w bardzo lekki teren tylko.
Oleszczak mówi, że dużo osób jechało na nich na Drezno-Wrocław i dawały sobie świetnie radę....
Ale jak chcesz topić po dach to po co iść na kompromisy? Kup coś agresywnego.
Tak, tylko sami przy oponie 31x10,5 zbyt dużo mocy nie ma

Tak, tylko sami przy oponie 31x10,5 zbyt dużo mocy nie ma
I właśnie dlatego kup XJ.




rozmiar 265/65/17

za 400 funciaków mogę sobie takie kupic i jestem juz o jeden klik od kupienia ich

rozmiar przypasował mi bo nie będe musiał dokupować 16" felg

co tym myślicie
Ta Fedima to nalewka, niestety Rozmiar i dla mnie dobry ale wejdzie dopiero na 2" liftu.
Na wypady może i dobra ale nie do codziennego użytku.
ale to co

a czy ja moge go zliftować np. czasowo a potem go opuscic czy to juz zostaje na stałe?
Zawsze możesz wrzucić stare springi i amory, to najmniejszy problem
Jeździ u mnie Jeep WJ na 265/65/17 i ma 2" na podkładkach i dystanse 30mm.
aha

a różnica w wysokości koła to

pierwsza miałem 235/65/17 wys-737.3

obecnie 22" calówki bulwarówki wys-758.3 różnica 21mm od pierwszej

planowane fedima, była by wys-776.3 różnica 39mm od pierwszej

na 22" to trochę mi trze jak cofam na skręconych do opru kołach ale troszeczkę

da rade te fedima bez liftu

da rade te fedima bez liftu da rade .......wyrwac ci blotniki w terenie co ty porównujesz opony drogowe z terenowymi a czy na swoich 22 calach jezdziles po nierownosciach nie mowie juz o prawdziwym terenie
pierwszy teren i masz zweryfikowane blotniki i ponacinane nowe opony

da rade te fedima bez liftu
2" liftu to minimum, np. dla opony BFG At o rozmiarze 265/70/17 już lepiej mieć 3" liftu min. to 2,5". Można to rozwiązać podkładkami 2,5"

a czy na swoich 22 calach jezdziles po nierownosciach nie mowie juz o prawdziwym terenie

proszę, troszku na urlopie spróbowałem





znalazłem takie dystanse

za 145 pln hm

ale nie bardzo wiem gdzie takie podkładki bo wpisując na alle i ebay-u nic mi nie wyświetla

[ Dodano: 2009-07-29, 19:47 ]

ale nie bardzo wiem gdzie takie podkładki bo wpisując na alle i ebay-u nic mi nie wyświetla
Spytaj Wagoneera, kiedyś miał lub zamów tu:
http://www.csloffroad.com/grandcherokeewj.aspx

Gremlin,

Ale chwilka bo my z Gryzlim moim bracholem (on tez ma pipka wj)
zastanawiamy sie nad liftem do obu nad liftem 2"
I pytanie czy ja muszę koniecznie wymieniać amory+sprężyny czy zostawiamy seryjne i dajemy tylko podkładki

Na samych podkładkach można

Na samych podkładkach można
Podkładki na sprężyny, amory muszą być 0-2". Mogą być nawet 0-3"

Edit:
Coś nie wyświetla się fota tego WJ co wstawiłem
mcdziubek, chodzi mi o to ze w terenie koła inaczej pracuja niz na czarnym ale jedno jest pewne nie polecam ci tych opon jak nie bedzie liftu chociaz 2 cale
ps , a po piasku to jezdzilem kiedys bmw e34 525ix i tez jechala

Coś nie wyświetla się fota tego WJ co wstawiłem

Ja tam widzę go kurcze fajny on jest

[ Dodano: 2009-07-29, 20:59 ]
Liftuj i zakładaj balony. Wy tam i tak wolno jeździcie więc nie będzie przeszkadzać

czyli amory to też mam dokupić
Tak

Nie będę po łebkach robił

faktycznie zrobię porządnie.

Duże kapciochy Fedima 265/65/17
+lift2"

no własnie a na upartego to da radę na tych zwykłych amorach
czym to może grozić ewentualnie??

no własnie a na upartego to da radę na tych zwykłych amorach
Na upartego to jest zrobiony ten z fotek, wystawiony jest na sprzedaż.
Amory mają swoje ograniczenia, musi być nieźle rozciągnięty przy tych 2"
Nie kombinuj, zrób raz a porządnie.

Jeśli już nie chcesz nowych sprężyn to pomyśl o tych podkładkach 2,5" z linka.
A amory jakieś dobre załóż np. Procomp 0-3". Na przód MX 6021, na tył MX 6071.

Ten Jeep ma 3" IRO i opony BFG AT 265/70/17

tamte amorki co podałeś to są na stronie amazon.com po 98$
więc trochę za drogo jak dla mnie.

A co myślicie o tym całym zestawie za 360$ 2" liftu



bo tu to jest lift 2,5" za 200$ ale bez amorty.


kurcze pieczone

wiem że lift będzie nie mniej niż 2"

(a jak się wkurze to se walne lift 4" za 740$)

tutaj są do zj



regulowane ale do wj chyba te nie podejdą??



regulowane ale do wj chyba te nie podejdą??
To JKS?
Podejdą mendelmax ma takie u siebie, w WJ


A co myślicie o tym całym zestawie za 360$ 2" liftu

Super zestaw! Tak jest najlepiej, może nie najtaniej ale njapewniej, że wszystko będzie pasowało
W sprawie liftu od RE dzwoń do Wagoneera 502-102-502
Jeśli źle numer to poprawcie, bo z pamięci

W sprawie liftu od RE dzwoń do Wagoneera

sorki ale ja nie trybie co to jest RE?

A myślicie że Wagoneer by miał cały taki zestaw
wolałbym dać zarobić swojemu niż tym zza wielkiej wody

[ Dodano: 2009-07-30, 23:03 ]
Ja jestem za liftem 2' Auto będzie chodzić jak na większym, a strat w sprzęcie mniej
Dzwoń do WAGONEERa, poza amorami RE (czyli Rubicon Express)
fajnym rozwiązaniem jest np. Sky Jacker olejowy, mam go u siebie w granatowym Xjcie
Wszystko zależy od tego, do czego auto ma służyć jeśli chcesz startować w trialu albo Rock Crawlingu, kup sobie lift 7,5' też takie są
Chce auto które by:

mogło sobie spokojnie smigac po błocku po zwirze szutrze piachu...
a nie chce wywalac pieniędzy w błoto i potem żałować "czemu se nie kupiłem tych wielkich mtków"
bo pojechałem pierwszego tygodnia jak kupiłem
Pipka na tor terenowy w Cambridge no i się utopiłem w glinie.

A na czarne to lift by poprawił wygląd
na tych moich bulwarowkach 22" 285/35/22

także bym upiekl dwie pieczenie na jednym grillu

samochód w teren na weekend lub urlop w Polsce
a na bulwarowkach do pracy...

mogło sobie spokojnie smigac po błocku po zwirze szutrze piachu...
a nie chce wywalac pieniędzy w błoto i potem żałować "czemu se nie kupiłem tych wielkich mtków"

Takie rzeczy to tylko w erze Dzwoniłeś do Wagoneera? On ma sporo zestawów Rubicon Express a jak nie, to na pewno sprowadzi
mcdziubek, to też 4"

Zadzwonie do niego po pracy
KubaLa, jesteś na procencie
Nie, abstynent
Od sprzedaży
No co Ty nie powiesz?
po prostu WAGONEER ma najsensowniejsze lifty w Polsze i tyle
Już nadeszła chwila gdy mogę się pochwalić że już lift2" Skyjacker Hydro leci do mnie z Utah



Koszt to 130$ i 70$ przesyłka

Zainteresowani?
Tu macie stronkę

http://stores.shop.ebay.c...4__W0QQ_armrsZ1

No i jeszcze czekam na te Oponki Fedima

[ Dodano: 2009-08-07, 10:09 ]
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

A ludzie gadają na mieście, że trzech cali nie robi się na podkładkach
Zy ja mam jeszcze dokupowac tdo tego liftu te dystanse 30mm???

I czy mozecie mi podpowiedziec co to jest jakieś ustrojstwo "podwyzszenie sierżanta"???

[ Dodano: 2009-08-08, 02:07 ]
ustrojstwo podwyższające sierżanta to nic innego jak podkładka pomiędzy sworzniem a tylnym mostem i trzy dłuższe śruby. Polecam zastosować ten zabieg już przy 2" liftu
Michał S.,

Dziękuje bardzo za info

Na pewno się przyda jak mechanizator będzie motał Pipka mego

Ten zestaw co zamówiłem z USA to podejrzewam że ma tego Sierżanta ale wstrzymam się do Środy bo właśnie w już jutro odbieram mój lift a motać będziemy go w Sobotę.

O oponce FEDIMA FMUD 265/65/17 to mogę pomarzyć bo owszem na stronach www są ale nie mają nigdzie w magazynach.

Ten lift to będzie na pewno zrobiony już w sobotę.

Więc pytanko

CO SIĘ STAŁOBY GDYBYM:

Kupił takie cudeńka:




Wiem że rozmiar opony gdybym taką kupił Goodyear będzie stock dlatego pytam bo one tu po 145 funtów za sztukę nowe.

Czy ten rozmiar stock 235 65 17 będzie lub nie za mały na ten lift +2"???

[ Dodano: 2009-08-13, 00:35 ]
mcdziubek, przy tych KL71 na bank będzie cięcie
2" liftu to dla nich będzie mało, pamiętaj to MT.Rozmiar 265/70/17 ładnie wchodzi na 3" ale nie obędzie się bez przycięcia zderzaka Niestety.
He he

ja już do tych TOYO musiałem podciąć troszkę

TOYO 285/35/22 mają średnicę 758.3mm

KUMHO 265/70/17 mają średnicę 802.8mm

różnica to 44.5mm

więc jeśli lift mi wyjdzie +52 mm to jeszcze się powinny zmieścić

[ Dodano: 2009-08-13, 03:36 ]
GY to nie MT!!! Nie wiem, jakaś dziwna teoria krąży, że to opona do błota... MT/R to opona na skały, kamyczki itp. Na suche warunki, takie jak właśnie są na zdjęciu...
http://www.allegro.pl/ite..._15_maxxis.html
Koledzy czy ktoś te oponki kiedyś testował ?, wyglądają kusząco
Jeździłem, dobrze dają radę w błocku ładnie się oczyszczają a bieżnik na bokach pomaga w uślizgach na koleinach błockowych.
TomekXJ, @DOCTOR na nich jeździ
A zapomniałem napisać, że oponki na czarnym w deszczu nie uciekają z drogi jak BF MT i da się na nich jeszcze pojeździć z tym że radyjko musi grać walce i polki nieco głośniej
ciekawe jak z wyjeżdżaniem z kolein i czy na długo wystarcza tego ,chyba jednak niewielkiego bieżnika
Bo tak na prawdę to to ATek jest
Ja już mam oponki

Teraz dystanse trza mu zapodać bo po tych Skyjackerach strzępy zostaną.







GY to nie MT!!! Nie wiem, jakaś dziwna teoria krąży, że to opona do błota... MT/R to opona na skały, kamyczki itp. Na suche warunki, takie jak właśnie są na zdjęciu...

całkowicie sie z Toba zgadzam
mam takie we Wranglerze http://www.jeep4fun.pl/ga...hp?g2_itemId=43
a ponizej macie zdjecia jak sie ladnie oblepiaja blotem
w piasku tez nie najlepiej, AT macka_m chyba dawaly siebie lepiej rade
na skałach nie testowane - rozgladam sie dopiero za jakimis skalami w okolicy
dodatkow na mokrej jezdni to dopiero adrenalina jest
ale uzywam ich juz caly sezon i nie jest zle





całkowicie sie z Toba zgadzam
Trudno nie, bo to dane producenta
To może lepiej poszukać w nalewkach i wziąć dwa komplety od razu. A tam można znaleźć kopie najlepszych bieżników. Kiedyś używałem Wolf Monster 34' i kosztowały około 1/3 ceny. Ale nic się z nimi nie działo niepokojącego np odklejenie bieżnika czy słabe zęby bieżnika. Produkują je nasi sąsiedzi Słowacy i na zamówienie są różne wymiary.
Dobra już mam założone

ale dopóki dopóty czekam na dystanse +2" to

to na razie dałem do przodu na próbę

oto wynik










Nie robiłem zdjęć wykrzyżu który zrobiłem wjeżdżając na wysoki krawężnik bo jakoś mi to nie przyszło do głowy
będę musiał tu i tam podciąć zderzaczek przód i tył

ale tak to ogólnie super

ALE MAM PYTANIE: Jakim momentem mam dokręcać nakrętki dynamometrem???

Chodzi o dane Nm.

Dzięki
mcdziubek, wywal te 22" Kumho
Czy możecie mi powiedzieć co to takiego niektórzy w podpisie mają: +2" OME/ BFG 32"MT
szczególnie te OME nie wiem co to za ustrojstwo - czy to są własnie podkladki czy jeszcze inne ustrojstwo.
Lift firmy OME- Old Man Emu australijskie lifty

[ Dodano: 2009-08-20, 23:40 ]
OME to chyba Old Man Emu, czyli producent zawieszenia....
Nie to to że BFG to rozumiem i wiedziałem wcześnij hehe
tylko te OME co to do cholery sie zastanawiałem

a teraz skoro są na forum tacy którzy mają lift 2" a dają 32"BFG no to chyba jak ja dałem 2" FATBOB'S lift no i kl71 31" to chyba nie powinno byc źle?

chodzi szczególnie o teren-wykrzyż itd... co by mi opona nie wyrwała czasem zderzaka nadkola itd...
Wszystko zależy czy to WJ, ZJ czy XJ


a teraz skoro są na forum tacy którzy mają lift 2" a dają 32"BFG no to chyba jak ja dałem 2" FATBOB'S lift no i kl71 31" to chyba nie powinno byc źle?


Powiem CI tak, ja mam lift OME, on nie ma pełnych 2 cali tylko 40 mm i opony BFG 32". Niestety trze jak cholera, lift za mały, już mam wytarte dziury w nadkolach. Założyłem ostatnio dystanse 1,5" i jest trochę lepiej, na asfalt może być, ale przy wykrzyżu jeszcze obciera. Dorabiam właśnie jeszcze podkładki 30 mm, myślę że to wystarczy. Ogólnie uważam, że 2 cale liftu do opon 32 cale to mało, nawet ze względu na efekt optyczny.
Aha

ok to co dorobie dodatkowo podkladki ale
czy jak podniesiemy jescze 30mm to nie trzeba będzie czegoś dodatkowo zmieniać np. wały itp...

Ja mam w drodze do mnie dystanse +2 cale z Los Angeles za tydzień powinny być u mnie.

Ogólnie uważam, że 2 cale liftu do opon 32 cale to mało
To prawda. Przy tym lifcie (2") to najwięcej 31. Zwłaszcza jeżeli chce się jeździć w terenie (kwestia nie tyle zmieszczenia opony w nadkolu, a wykrzyżu)....

Oki

trochę przesadzilem z tymi 30mm

mysle ze jak dla mnie no I mojej lepszej polowki Malwinki jakies 10mm dam
bo ona juz krzyczy ze niedlugo to drabinke lub taborecik trza bedzie dac by wsiasc do Pipka hehe.

Te nie całe pół cala moze troszke da.
Czyli ja mam teraz 50.8 mm to bym dal jeszcze 10mm to na cale by było 2.39 cala.



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting