Dziś po raz kolejny wisiałem na mostach kilkakrotnie i mam już tego trochę dość. Potrzebuję jednak waszej pomocy w doborze odpowiedniej opony, przede wszystkim rozmiaru. Teraz mam seryjnie zakładane BFG LongTrail w rozmiarze 225/70/R15. XJ 97, czyli po liftingu, zupełna seria. Póki co nie chce robić lifta ani zmieniać przełożeń w mostach. Co będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem? Jaki rozmiar? Czy powinny być szersze? Czy fele mogą zostać te same? Czy np. 31/10.5/R15 będą pasować? Czy może A/T wystarczą? Duża jest różnica w piachu/błocie z M/T?
Czy powinny być szersze? Na pustynię tak.
No tak, tylko co tak naprawdę daje lift? Jak wiszę to na mostach, a one przecież nie będą wyżej od liftu tylko jak będą większe opony. Dlaczego 31/10.5 nie będa pasowały? Czy jakiekolwiek większe opony będą pasowały?
Skoro wisisz na mostach to znaczy, że jeździsz poza czarnym. A to znaczy, że potrzebujesz 2 cale liftu i oponę 30 calową (31 to już loteria i raczej będzie jej za ciasno, tym bardziej na standardowych felgach). Nic nie stracisz z zalet dupowozu a różnicę, choć niewielką, zauważysz. Innej metody nie ma.
Znam przypadek, gdzie po dwucalowym lifcie zostały założone dotze z ET +5 i 31 BFG MT i długie odboje i jeep jeździł w terenie i nie darł blach.
Przy 2" liftu wejdą opony 31" i ładnie pasują felgi Dotz Dakar 7x15. Mam takie w XJ żony i nic nie ociera.
No tak, tylko co tak naprawdę daje lift? Jak wiszę to na mostach, a one przecież nie będą wyżej od liftu tylko jak będą większe opony. Dlaczego 31/10.5 nie będa pasowały? Czy jakiekolwiek większe opony będą pasowały? Nie chcę być nie uprzejmy , ale poczytaj forum , wejdź pod samochód , podumaj . Odpowiedź na pytania dlaczego nie będą pasowały - bo za duże ? Wystarczy poszukać .
Darek, a co ja napisałem post wyżej?
minimus, sprawa prosta, większy lift - większe koła - większy prześwit - grucha mostu / gleba, oprócz tego kąty zjazdu najazdu i rampowy się poprawiają. Generalnie o wszystkim było zylion razy
Wszystko jasne.
Dziękuję za odpowiedzi
Przepraszam tych, których swoimi gupimi pytaniami uraziłem.
Nowsze XJ-ty 97-01 maja troche mniejsze wnęki kół niz XJ-ty 83-96. Dlatego z litem 2" to wejdą opony 30" z 31" będzie gorzej. Przez moment na swoim XJ-cie 99 podniesionym z przodu o 2,5" mialem opony 245/75R16 (z pomiarow wyszlo 30x9.50x16) na fabrycznych felgach z Wranglera Rubicona (ET 19) i przy maksymalnym skrecie obcieraly o wahacze. W terenie chyba o nic nie obcierały ale nie pamiętam na 100%, bo todawno było. Założyłem też na moment jedno koło 31x10.50x15 na feldze o ET miedzy -12 i 0 i przy nawet nie duzym skręcie bardzo "darło" o plastik przedniego zderzaka. Nie dalo sie jezdzic po asfalcie. Jednym slowem trzeba nawet z liftem 3" trzeba pokombionwac z ET felgi i trzeba sie liczyc z tym ze trzeba bedzie przyciac plastiki, zeby włozyc opony 30-31".
70/r15 (czyli seria) to chyba odpowiednik 28"??
Tu masz wszystko opisane. Poćwicz sobie