Czy ktoś z forum jeździ na polibuszach ?? Kończą mi się tuleje w wahaczach i zastanawiam się, czy przypadkiem nie zainwestować w w/w.
mam w dolnych przednich wahaczach... jest ok nie trzeszczy... i niedługo bede zakłądał na stabilizatory
Chciałbym ponownie zaapelować o przemyślenie decyzji zakładania poliuretanów do wahaczy. Poliuretan bardziej usztywnia to połączenie, w związku z czym przy większych wykrzyżach wahacze będą bardziej obciążone, będą intensywniej pracować na skręcanie - co niekoniecznie moze okazać się dla tego układu dobre. Nie lepiej wstawić "po Bożemu" standardowe gumy ? Robota żadna, a zanim się wytłuką, to też jakiś czas minie...
Chciałbym ponownie zaapelować o przemyślenie decyzji zakładania poliuretanów do wahaczy. Poliuretan bardziej usztywnia to połączenie, w związku z czym przy większych wykrzyżach wahacze będą bardziej obciążone, będą intensywniej pracować na skręcanie - co niekoniecznie moze okazać się dla tego układu dobre. Nie lepiej wstawić "po Bożemu" standardowe gumy ? Robota żadna, a zanim się wytłuką, to też jakiś czas minie... sprecyzuj dla jakiego układu to nie będzie dobre a tak btw to mam te wahacze wagoneera i one są na polibuszach... oryginalne gumy wywalały mi się co 3 miesiące... co może człowieka wkur!@#wić nie na żarty...
Chciałbym ponownie zaapelować o przemyślenie decyzji zakładania poliuretanów do wahaczy. Poliuretan bardziej usztywnia to połączenie, w związku z czym przy większych wykrzyżach wahacze będą bardziej obciążone, będą intensywniej pracować na skręcanie - co niekoniecznie moze okazać się dla tego układu dobre. Nie lepiej wstawić "po Bożemu" standardowe gumy ? Robota żadna, a zanim się wytłuką, to też jakiś czas minie...
dobrze gada...
polibusze nawet w patrolowych kutych wahaczach wykrecaja mocowania...
a co dopiero w jeepie na tych gownianych blaszkach...
guma ma pracowac... jak sie to usztywni to cos sie zweryfikuje i to wprost proporcjonalnie do trudnosci terenowych i obciazen wahacza....
a zweryfikuje sie na bank..... no chba ze na czarne... !! tylko po co... ??
tylko i wylaczniei oryginalne gumy... !!
zreszta niech sie Roberto raffikowy wypowie ( Od niego toto wiem )... nawet potworek kolegi "polowca" na gumach smiga... !!
polibusze wszedzie sie nadaja ... poza wahaczami... !!
oryginalne gumy wywalały mi się co 3 miesiące... co może człowieka wkur!@#wić nie na żarty...
Nie wiem, co to za gumy wymieniałeś co 3 m-ce - ja w swoim śmietniku w zawieszeniu wymieniałem jedynie gumy drążka stabilizacyjnego, a stawiam dolary przeciwko guzikom, że dawno nikt do tego zawieszenia nie zaglądał. Przejeździłem już ponad rok, zrobiłem prawie 50 tys km - i te gumy co to "po trzech miesiącach..." ani myślą się wytłuc, i będę na nich jeździł jeszcze pewnie drugie 50 kkm Rób jak uważasz, jest tu parę osób które z radością sprzedadzą niedługo komplet wahaczy do jeepa Ja tylko wyraziłem swoją opinię na temat poliuretanów. Ich stosowanie ma sens tam, gdzie elementy zawieszenia nie pracują na zginanie/skręcanie - a jedynie w osiach skrętnych danych elementów (np w mocowaniu wahaczy trójkątnych, które pracują tylko góra-dół)
przecież ja nikogo nie namawiam na poliuretany... Widocznie Moog robi takie kiłowe gumy do wahaczy do ZJ nie wiem wiem ile kasy na to wydałem... a jak sie rozpieprzą te od wagoneera to se ściągne jakieś inne i przetestuje i tak muszą być dłuższe bo standardy nie robią i tyle mnie tam dobrze
Przejeździłem już ponad rok, zrobiłem prawie 50 tys km - i te gumy co to "po trzech miesiącach..." ani myślą się wytłuc, i będę na nich jeździł jeszcze pewnie drugie 50 kkm Wink
ja kupowalem MOPAROWSKIE - maja w dobrej cenie o dziwo...
a było to 3 lata temu, zaraz po kupnie kiosku... przekulalem juz ponad 120 tysi na nich i caly czas sa ok... !!
wtedy jeszcze raffikow nie znalem... choc te raffikowe omnixy tez sa niczego sobie... kolo juz 2gi rok je meczy i wymęczyc nie moze... !!
kurcze a mi zalecano wymianiać całe wahacze - bo podobno nawet nowe gumy moga nie spełniać "oczekiwań"
A po wiele u Raffików te gumy ??
No to prosim bardzo Raffików o wypowiedź w kwesti cen
Interesują mnie również tuleje w resory montowane , a co jak robić to komplet
Interesują mnie również tuleje w resory montowane , a co jak robić to komplet
dokladnie...tylko jak caly kpl zrobisz to zobaczysz jak to fajnie XJ przez tory w lini prostej przeleciec... !! trzyma sie jak szalony.. !!
Interesują mnie również tuleje w resory montowane
akurat w resory to dałbym polibusze np z DRM-u . Mam w Patrolu od 5 lat i zpomnialem ,o ich istnieniu. Przedtem miałem gumy nawet jakieś specjalne, toczone z gąsienic czołgowych a i tak wystarczały na 1 sezon. A teraz polibusze wytrzymały już kilka sezonów rajdowych i nic!
dokladnie...tylko jak caly kpl zrobisz to zobaczysz jak to fajnie XJ przez tory w lini prostej przeleciec... !! trzyma sie jak szalony.. !!
Nie wierzę
MichałB: co to jest DRM ??
MichałB: co to jest DRM ??
to nasz rodzimy wytwórca "elastomerowych polibuszy" z 3miasta DRM to nazwa firmy
tel 604 839 292 Miszel
Nie wierzę
tez nie wierzylem jak wsiadlem... nie to auto...zero bujanki... !!
co do polibuszy to na resory faktycznie sie nadaja....
tam nie ma sil skrecalacych na boki...
a DRM to nasz krajowy producent z pod 3CITY... !!
ciezko sie umowic i dodzwonic ale dla wytrwalego nic ciezkiego...
co do polibuszy to na resory faktycznie sie nadaja....
tam nie ma sil skrecalacych na boki..
Są Przy większych wykrzyżach resor ma również tendencję do ścinania tulei Ergo: poliuretan ogranicza wykrzyż tylnego mostu, z uwagi na malą podatność na odkształcenia
Ergo: poliuretan ogranicza wykrzyż tylnego mostu, z uwagi na malą podatność na odkształcenia
Ergo , szkoda, ze ni widziałeś wykrzyżu mojego Patrola z polibuszami w wszystkich 4 resorach
ą Mr. Green Przy większych wykrzyżach resor ma również tendencję do ścinania tulei Rolling Eyes
w extremalnych syt. to tak...ale na codzien...??
zreszta gumy na resorach tez mam oryginalne moparki i daja rade tak samo dlugo jak przody... !!
zalozyl bym PROTEINA bo mam na stabilizatorach i lacznikach ale odstraszylo mnie jak uslyszalem "kwic zenie" patrola co mial poli na resorach...
jak popada to normalnie "rzeź niewiniątek" ...
a tego to moje uszy nie cierpia...!!
kurcze a mi zalecano wymianiać całe wahacze - bo podobno nawet nowe gumy moga nie spełniać "oczekiwań"
A po wiele u Raffików te gumy ?? tuleja resoru mała 51,44 tuleja resoru duża 51,44 tuleja wahacza mała 47,14 tuleja wahacza duża 38,50 ceny brutto dla Was -10%
i po to jest wahacz z blaszki w ksztalcie C zeby mogl sie ladnie skrecac w osi ale jesli zapoda sie z profilu czy rury to niestety musi gdzies cos padac
tuleja resoru mała 51,44 tuleja resoru duża 51,44 tuleja wahacza mała 47,14 tuleja wahacza duża 38,50 ceny brutto dla Was -10%
No nieźle , taniej niż w ASO
A co z wieszakami resorów , można tam wymienić gumy czy trzeba cały wieszak ??
.......a jeszcze jedno : uszczelniacz korbowodu , ten od strony skrzyni biegów.
Lepiej kupic dwie gumy (pisze o dolnych wahaczach) czy caly wahacz (z gumami) nowy? Powiedzmy ze mam roznice 80 zl, czy za 80 zl wstawia mi nowe gumy w wahacze stare (w stolicy)? I czy w gornym tez wymieniac czy olac?
mam ten sam dylemat , na razie kupiłem całe wahacze po 115 żł
Z wymianą to ja nie mam problemów , a gdzie Michał kupowałeś wahacze (na allee..)??
yes allee !!! alle dlatego ,ze nie znałem ceny RAffikowych gum
chyba jednak wolałbym wymienić gumy na oryginały
chociaż z drugiej strony słyszałem opinie że lepiej wymieniać całe wahacze - tyle, że na porządne brak mi kasi
wieszak z tuleja gumową do 120 brutto - 10%
wieszak z tuleja gumową do 120 brutto
wieszak czyli do tylnego resora???
a wahacz np. dół, z tulejami ??? hał macz ???
nie mamy wahaczy tylko tuleje
najwyższy czas się zaopatrzyć
:-(
najwyższy czas się zaopatrzyć
Taa.. bo będzie popyt, jak se gawiedź polibusze powkłada
Wlazłem dzisiaj pod pipa i .... cała zawiecha do roboty, wszystkie tuleje do wymiany , luz na panhardzie i na końcówce drążka (na szczęście tylko jedna). Czekam tylko na części od raffików i do roboty !!
Mam wszędzie polibusze , oprócz łączników stabilizatorów i wachaczy których nie ruszałem bo nie było po co. Samochód nie do poznania , nie buja , nie telepie , trzyma sie drogi , lux. Jak ostatnio z ciekawości zdjąłem stabilizator z tyłu po 29kkm na polibuszach nie było śladu zużycia !
A pierdoły o za twardych poliuretanach to jak mawiają prości ludzie gówno prawda , poliuretan ma tyle różnych gatunków i rodzaii różniących się twardością , sprężystościa i innymi parametrami , że dopasowanie go do warunków pracy w wachaczach nie stanowi najmniejszego problemu.
A oprócz tego ma same zalety , nie ściera się , nie parcieje , nie pęcznieje , nie odkształca trwale , jest odporny na oleje , smary , paliwa , sól i inne rzeczy które niszczą gumę.
Nigdy więcej gumy w zawieszeniu, polibusz odpowiednio dobrany do miejsca zastosowania (inne na resory , inne na stabilizatory i jeszcze inne do wachaczy) jest wieczny i najlepszy pod każdym względem, guma nie ma żadnych zalet w tym porównaniu , może tylko cenna niższa.
Nigdy więcej gumy w zawieszeniu, polibusz odpowiednio dobrany do miejsca zastosowania (inne na resory , inne na stabilizatory i jeszcze inne do wachaczy) jest wieczny i najlepszy pod każdym względem, guma nie ma żadnych zalet w tym porównaniu , może tylko cenna niższa.
wczoraj gadalem z kumplem i chwalil sobie polibusze... precz z gumkami... U niego robia polibusza z firmy DRM gdzies z Trojmiasta, nie znam szczegolow, a tez bym sie dowiedzial czy maja do xjotow i ile chca za to.
PROSZĘ BARDZO:
wiem , że mają do XJotów kpl polibuszy
DRM p.Miszel 0 604 839 292 fax 0 58 554 19 00
No i po robocie Wsio wymienione , Rafiki z dostawą części spisali się na medal Zawiecha ciasna jak dziewica , nic nie stuka i prowadzi się nówka !! Jeep to naprawdę zaje.bisty samochód.
Samochód nie do poznania ,
Znaczy do Poznania nim nie zajedziesz ?
No i po robocie Wsio wymienione , Rafiki z dostawą części spisali się na medal Zawiecha ciasna jak dziewica , nic nie stuka i prowadzi się nówka !! Jeep to naprawdę zaje.bisty samochód.
Hej! Ale co w koncu dales- polibusze, czy gumy? I napisz co konkretnie wymieniles, ze jest az tak duza roznica?
polibusze nawet w patrolowych kutych wahaczach wykrecaja mocowania...
Jakos tego nie zauwazam a wlasciwie co weekend auto jest upalane.
Choc np. ostatnio zauwazylem ze po poltoraroku rozwulkanizowaly sie silentbloki na wachaczach z przodu. Ale po wykonaniu maila do DRM (drm4x4@wp.pl), kazali przyslac i mozliwe ze pojda na gwarancji.
do xjotow ponoc dostepne od reki..
Czemu do wahaczy jest komplet 16 sztuk? 4 wahacze po dwie gumy to mi wychodzi 8, gdzies jeszcze sa czy moze to sie wstawia dwie (po jednej z kazdej strony wahacza)?
Czemu do wahaczy jest komplet 16 sztuk? 4 wahacze po dwie gumy to mi wychodzi 8, gdzies jeszcze sa czy moze to sie wstawia dwie (po jednej z kazdej strony wahacza)?
na jedna tuleje wchodza chyba dwie czesc: 'lewa' i 'prawa' imho.
Akurat patent DRM-u jest ciut inny
Silent -bloki dorabiają i wylewają na zamówienie - a tak polecają wywalenie całkiem silentbloków i zastąpienie ich tulejami składanymi z dwóch połówek - bez zewnetrznej tulei stalowej a tylko z zastosowaniem starej wewnetrznej! Też miałem wątpliwości czy to zadziała! Ale sprawdziłem i jest rewelacja - w Terrano w wahaczach wywaliłem wybite silentbloki i zapodalem po 2 tuleje!
CZYLI NA WAHACZ po 4 szt tulei z DRM-u!
Autko stało sie zupelnie inne sztywne, ciche i zaczęło sie prowadzić!
Porównanie na fotce
Dla tych, co szukają polibuszy oraz kontaktu do DRM - odpalili nową stronę ze sklepem internetowym (jeszcze nie gotowy) ale wszelkie info do firmy jest
www.polibusze.com http://www.drm4x4.neostrada.pl/ ja bralem u nich ostatnio. Firma miesci sie w Zbychowie kolo Redy. na 2 wachacze zaplacilem 120 zeta za 8 polibuszy. pozniej walka z odzyskaniem tulei zewnetrznych i wewnetrznych i jest ok.
walka z odzyskaniem tulei zewnetrznych i wewnetrznych i jest ok idzie odzyskać bez problemu jeśli wrzucisz je w ogień wypali się wszystko oprócz części która chcesz odzyskać
http://www.drm4x4.neostrada.pl/ ja bralem u nich ostatnio. Firma miesci sie w Zbychowie kolo Redy. na 2 wachacze zaplacilem 120 zeta za 8 polibuszy. pozniej walka z odzyskaniem tulei zewnetrznych i wewnetrznych i jest ok.
A ja mam pytanie, bo mnie zaskoczyli... Zamawiam właśnie te polibusze i Robert z DRM zadał mi pytanie:
Przy zamawianiu tulei mocujących stabilizator trzeba podać jego średnice (mogą być różne)
Nie są wszędzie takie same? Jeśli nie - jaka może być w 2001? Czy to są właśnie te tuleje, które się "odzyskuje"?
Cytat: Przy zamawianiu tulei mocujących stabilizator trzeba podać jego średnice (mogą być różne)
Nie są wszędzie takie same? Jeśli nie - jaka może być w 2001? Czy to są właśnie te tuleje, które się "odzyskuje"? nurkujesz pod auto i mierzysz srednice stabilizatora, chyba 27mm i 30 mm sa. Z nich nic nie odzyskujesz, sprobuj zalozyc bez przecinania