Wróciłem dzisiaj moją nową zabawką XJ z terenu i po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka coś brzęczy podniosłem klapę silnika i rzeczy jakaś pompka która jest pod zbiornikiem wyrównawczym od układu chłodzenia co to jest
Pompka elektryczna wspomagania układu hamulcowego i ABS-u - największa porażka w XJ-cie
Na forum znajdziesz bardzo dużo informacji na jej temat (oczywiście używając opcji "szukaj" )
slawek, Dokładnie. A jeżeli bzyczy po wyjęciu kluczyka, to pewnie zalany został przekażnik od tej pompy. Siedzi od od spodu blachy na której opiera się zbiorniczek wyrównawczy
A jeżeli bzyczy po wyjęciu kluczyka, to pewnie zalany został przekażnik od tej pompy
No właśnie powinno warczeć tylko przy włączonym zapłonie
ok macie jakiś pomysł na szybko co z tym zrobic jutro też jest dzień i błoto czeka
Ta pompka musi warczeć, tylko nie powinna pracować przy wyłączonym zapłonie. Tzn. powinno chwilę powarczeć po włączeniu zapłonu i później po każdym hamowaniu. Jeżeli warczy cały czas lub ma tylko bardzo krótkie przerwy w warczeniu to oznacza koniec pompki .Wtedy najlepiej założyć wspomaganie podciśnieniowe i będzie spokój.
ok możesz przybliżyć mi temat wymiany pompy na ciśnieniową
U siebie wstawiłem od trochę nowszego XJ-ta , ten temat był kilka razy opisywany przez kolegów z forum , ja też coś dokładałem. Poszukaj na forum. To jest typowa bolączka naszych roczników.
ok macie jakiś pomysł na szybko co z tym zrobic jutro też jest dzień i błoto czeka Tak na szybko, to zmień przekaźnik. A jak nie masz i nie przeszkadza Ci brak wspomagania, to poprostu wyjmij stary przekaźnik - szkoda, żeby pompa padła przez pracę non stop
Jeżeli po lekturze forum będziesz miał jakieś pytania dotyczące wymiany pompki chętnie ci pomogę. Po prostu tych informacji jest zbyt dużo żeby zmieścić w jednym poście
Rada na przyszłość : w sprawach technicznych pisz w dziale "jeep cherokee" , więcej użytkowników XJ-tów tam zagląda