witam potrzebuje porady prawdziwych fachowców, gdyż pytałem się wielu mechaników i każdy mówi coś innego, ale do rzeczy. Otóż jakiś czas temu zrobiłem kompleksowy remont silnika 1,6, min. splanowałem głowice (max ile było to możliwe), założyłem wałek sportowy, wymieniłem pierścienie, odciążyłem koło zamachowe itd. i okazało się że gdzieś ucieka olej tzn. spawa wygląda tak, że na wolnych obrotach wszystko jest ok silniczek chodzi jak marznie ale jak tylko chcę ruszyć zaczyna dosłownie kopcić jak parowóz i biały dym bucha spod maski a resztki oleju znajdują sie na płycie zamontowanej pod silnikiem. Powiedzcie skąd ten olej, wszystko wydaję się być szczelne, a słyszałem już różne wersje, że niby za duże sprężanie w silniku, za duże cieśninie oleju i muszę przerobić miskę olejową, tylko jak??? być może tak jest ale wszystkie uszczelki zostały powymieniane na nowe, wszelkiego rodzaju korki itd. no i najważniejsze że nic nie widać żeby gdzieś ciekło. pozdrawiam i proszę o pomoc bo w końcu chcę pojeździć swoim Kadetem WRC:):):)
to wyglada tak jakby szlak trafil uszczelke pod glowica , byc moze przegieles z planowaniem i ja wydmuchalo , ile splanowales ta glowice
głowicę splanowałem 3mm, już raz uszczelkę wymieniałem, ale czy jest to możliwe że po wymianie praktycznie robiąc 1km znowu by ją wydmuchało?
jaki 1.6?
[ Dodano: 2009-05-27, 14:53 ]
według mnie mogłeś nie podłączyć dobrze odmy i cały olej wywala
głowicę splanowałem 3mm to prawie Diesel Ci wyszedł czyli:
szpocik23, napisz jaki to 1.6 ? smallblock czy bigblock ?
Skoro dzieje ci sie to na wysokich obrotach, to nie obserwuj tego z pozycji kierowcy (że dym spod maski leci), tylko wyjdź z auta podnieś machę i ręcznie naciskaj przepustnicę. Zaobserwuj skąd mniej więcej ten dym leci. Może to faktycznie coś z odmą. Masz ją podłączoną pod filtr powietrza czy wypuszczoną pod auto? Jaki masz filtr powietrza? (ufo, kaseta?)
IMHO głowica jest za mocno splanowana, no ale to sie okaże. Mierzyłeś ciśnienie w cylindrach?