Łowca mitów, prof. misman zaprasza: BLOS in śmietnik Oczywiście wersja rozwojowa, uzupełnię w wolnej chwili
Skoro nie napisales... po co to?
Skoro nie napisales... po co to?
Edycja w toku Nie chce mi się dwa razy pisać, no A poza tym - nikt od nas jeszcze tego nie założył, chłopaki montowali do plaskaczy-popierdółek małosilnikowych. Chciałem sprawdzić, jaka jest rzeczywistośc
aha..po fotach widze ze zmotales to u siebie Jakies wrazenia?
Pozytywnie, lecz bez euforii. Co do mocy to wolałbym raczej nie ferować opinii, bo może się okazać że po prostu chciałbym, aby samochód miał jej więcej Zawsze tak jest, nawet jak się lusterka na nowe zmienia, to przecież wzrost mocy auta jest natychmiastowy i zauważalny Ale liczby bardziej do mnie przemawiają: Spalanie spadło mi o ca ~1 l (LPG ofkorz) na tej samej trasie, przy podobnych warunkach i prędkości jazdy, oraz podobnych odcinkach jechanych 4x4 (zima, mazury, wiecie.. Sybir ). Nie jest to rewelacja jakaś specjalna, ale mimo wszystko miłe. Tak więc spadłem poniżej 16 l (wyszło 15, a jak będzie dalej, to się okaże ) Tyle, że nie byłbym sobą, jakbym czegoś nie zmotał - w konsekwencji zostawiłem dotychczasowy komputer sterujący silnikiem krokowym (z rzeczonym silnikiem krokowym włącznie), zestroiłem wstępnie gadżet aby trzymał założoną charakterystykę (i wydawał się trzymać ) a następnie wpiąłem stary układ (jednak ten sentyment do elektroniki mi zostal ), aby czuwał nad przebiegiem sygnału lambda, i w razie czego przycinał zakusy BLOSa co do poboru LPG Na razie działa, po wstępnych regulacjach "pod chmurką" Na chwilę obecną raczej przy tym rozwiązaniu pozostanę, w założeniu miało to być coś działającego lepiej od instalcji LPG II gen ale jednak tańsze od sekwencji. I chyba się udało
powiedz tylko ile u ciebie kosztuje blos bo ja pytałem to około 300-400zł za szt wiec jak na eksperymenty to troche duzo kasy mam kumpli co bawia sie tuningiem mechanicznym i strasze zachwalaja to urzadzenie i nawet mnie próbowali namówic ale wiadomo kasa
czy to działa na podobnej zasadzie jak hamerykańska instalacja IMPCO? to wydaje mi się ze podobnie
powiedz tylko ile u ciebie kosztuje blos bo ja pytałem to około 300-400zł za szt wiec jak na eksperymenty to troche duzo kasy mam kumpli co bawia sie tuningiem mechanicznym i strasze zachwalaja to urzadzenie i nawet mnie próbowali namówic ale wiadomo kasa
360 (brutto) Jak już nadmieniłem - zalety pewne są zauważalne, jednak nie należy popadać w przesadę. Fizyki nie da się oszukać, a spalanie nie spadnie poniżej pewnych granic. To, co mnie wkurzało zawsze w klasycznym układzie miksera to właśnie niefrasobliwe podejście gazowników w dziedzinie doboru tego gadżetu. Determinowane średnicą zewnętrzną, bo "się ładnie w rurę mieści" i "kilka samochodów na takim zrobilim, i działają" Osobiście jestem zdania, że najdoskonalszym mozliwym rozwiązaniem byłoby zastosowanie IV lub V generacji zasilania LPG. No, ale to już zupełnie inny rząd wielkości kwoty niz jakiś tam BLOS.. To, co przemawia do mnie na korzysć BLOSa to właśnie to samodostosowywanie światła przelotu w zależności od podciśnienia (które przecież jest zmienne, w zalezności od obciążenia silnika). Co jest niemożliwe przy zwykłym Venturim. Wydaje się zatem łatwiejsze zachowanie liniowości charakterystyki oraz dawkowania paliwa. A jeśli nawet osiągnąłbym realny uzysk tego litra na 100 km - to gadżet amortyzuje się w przeciągu ca 15 tys km. Czyli u mnie - po paru miesiącach Pojeździmy - zobaczymy
[ Dodano: 2006-02-13, 08:54 ]
Bardzo podobnie Ale IMPCO trudniej u nas dostać, widziałem może jeden czy dwa używane egzemplarze. bardzo łatwo 1800 zł kosztuje całkiem nowa instalacja tylko że IMPCO najlepiej sobie radzi z gaźnikiem ewentualnie tzw monowtryskiem (TBI) a już z MPI nie bardzo a przynajmniej nikt tego jeszcze niestosował do MPI wśród moich znajomków... a interesowałem sie tematem swego czasu chciałem do granda założyć
A czy po przelaczeniu na Pb mozna BLOSa zablokowac na najwiekszym przeswicie? Czy silnik lepiej pracuje na Pb w tej konfiguracji?
A czy po przelaczeniu na Pb mozna BLOSa zablokowac na najwiekszym przeswicie? Czy silnik lepiej pracuje na Pb w tej konfiguracji?
Nie można. Jest tam śruba "awaryjna", wkręcenie której powoduje otwarcie przesłony na jakieś 10 mm i kontynuację jazdy, jeśli z jakichkolwiek przyczyn przesłona nie jest automatycznie otwierana. Czy to na Pb czy na lpg przesłona pracuje w ten sam sposób, zwiększając konieczny prześwit w zależności od podciśnienia. Oczywiście zakładamy, że układ jest sprawny. Co do pracy na Pb - nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w pracy, skład mieszanki jest regulowany, prawidłowy sygnał lambda (a więc zapewniona proporcja stechiometryczna mieszanki), żadnych odczuć co do "zmulenia". No, ale generalnie na Pb nie jeżdżę, więc mówię o wynikach pobieżnych testów, nieeksploatacyjnych. Moment przełączenia na LPG wydaje się powodować niewielki spadek mocy, ale nie widzę w tym nic nienormalnego, biorąc pod uwagę porównanie parametryczne obu paliw. Tak samo logicznym jest nieco większe zużycie LPG niż Pb.
[ Dodano: 2006-02-14, 00:05 ]
Stary... za 2kPLN to bym sobie sekwencję kupił, a nie bawił się w jakieś gaźniki A gdybym miał więcej kasy to bym jeździł np. ZJ'tem V8 Na sekwencji oczywiście Jak się nie ma tego, co się lubi... A gdzie mozna za 2kPL kupić sekwencje??
też jestem ciekaw gdzie sekwencje za 2 k dają ???
też jestem ciekaw gdzie sekwencje za 2 k dają ???
W hurtowni Sądzisz, że dawałbym patałachom wykonać taką rzecz ? Pff... Mówiłem o klockach, do kupienia w hurtowni - a składać należy samemu. Zwłaszcza jeśli się chce, żeby to działało
na allegro elktronika do sekwencji w granicach 1750 - 2100
na allegro elktronika do sekwencji w granicach 1750 - 2100
A myślisz, że ci z Allegro to nie zarabiają na leszczach ?
A nie jest to na allegro rewolucyjny system w stylu "Instalacja I generacji- sekwencja z wtryskiem gazu w formie ciekłej. Poprawnie zamontowana daje 50% przyrost mocy!"?
no jak sprzedaja KME Diego lub STAGa 200 to na pewno jest to elektronika do sekwencji http://www.allegro.pl/show_item.php?item=86261603
czepiasz sie.. dalem link do staga bo akurat byl..jeszcze 2 dni temu byla na allegro diego za 1.6kPLN na 4 cylindry..to pewno na 6 byloby niecle 2k
czepiasz sie.. dalem link do staga bo akurat byl..jeszcze 2 dni temu byla na allegro diego za 1.6kPLN na 4 cylindry..to pewno na 6 byloby niecle 2k
Nie czepiam się, jedynie informuję. Całkiem realne jest kupienie sekwencji za ca ~2k (DIY, bez butli)
a do jeepa z MPI mozna zadoptowaz gazogasnik od wuzkow widlowych tez firmy impco powątpiewam... amerykanie przynajmniej rok temu zakłądali diametralnie inną instalację do MPI
O, tego szukalem, wlasnie na drugim forum zapytalem o 'blosa', dobra robota misman
na drugim forum zapytalem
Tam już nie dzielę się wiedzą. Cenię sobie wolność. Osobistą, wyboru, wypowiedzi, etc...
tak tak panowie nabyłem BLOSA i ide zakładać 350 wisi na włosku!!! dziś założę jutro zestroje i napisze jak tam ten blos lub BLOS jesli coś ma dać prucz lżejszego portwela to szczeże wolałbym się za te 350 troszke pobawic - a więc idę....
[ Dodano: 2006-04-27, 12:16 ]
Trawnik, jakie wyniki tego testu???
Misman, prosze napisz cos jeszcze o doswiadczeniach z jazdy na blosie. Caly czas sie zastanawiam czy tez go nie zainstalowac
Misman, prosze napisz cos jeszcze o doswiadczeniach z jazdy na blosie.
Ale co tu dopisać ? Wszystko jest w wypocinie. Od tamtej pory nic się nie zmieniło - blosa mam, uzywam, jeżdżę, tankuję, instalacja zachowuje się jakby jej nie było. Nic nie strzela, nie prycha, nic się nie dzieje. Po prostu działa. Skoro już wydałem kupę kasy na gadżet, to niech odpracowuje - takie mam założenie. Nie mogę niczego dodać poza tym, że od czasu montażu tego czegoś minęło może coś koło 20 tys km, może trochę więcej... I działa. Przypuszczam, że już mi się zamortyzował
no jestem - (PRACA !!!!) a więc jazda ok !!! i po przelączeniu na benzynkę szok!!! tak jak w usa filmikach bez problemu stoisz pod światłami masz 2000 obrocików a kułka się kręcą i dymek leci widownia - jeszcze w większym szoku wkońcu jest cała moc bo nie matej śmiesznej zwężki miksera . Zadnych strzałó na gazie czy mulenia od razu się wkręca na obroty ale wie się że się jedzie na gaziku ( może to kwestia regulacji bo sam ustawiałem na analizatorze ponieważ właściciel serwisu lpg nie był w stanie się nawet wypowiadać ) Spalanie 14 l gazu /100 trasa/miasto/trasa przy czym na kompie pokazuje 9-10 /100 i to niezależnie czy się jkedzie 90,100,110,130 . Co tu więcej dodać - koleś co sprzedaje nie nadążą wysyłać więc sprawdziło się chyba a i co ciekawe warszawscy taksiaże się za to zaczynają brać więc chyba nie jest to zły wynalazek ( jest to urządzenie opatentowane). Musze jeszcze jechać raz wyregulować bo na wolnych zaczynam czuć przepalony gaz i myślę ze bedzie lepiej
Typowy przykład oceny euforycznie subiektywnej - niemiarodajnej
nie mam czasu na bardziej wyraziśtą odpowiedz dopierowszedłem do domu po 4 dniach ieobecności i po drugie naie mam ani sprzętu ani czasu aby pokazywać co niektórym na wykresach jak się to ma u mnie po założeniu blosa http://moto.allegro.pl/it...rzepustnic.html
jest sens dostawić sobie to do blosa ??
nie ma po co! jak ci ciężko pali to masz śrubkę do podwieszenia przepustnicy blosa a jak już odpali to nawet na wolnych obrotach jak chodzi jest więcej uchylone - przelej tą kase na jakiś szczytny cel i po kłopocie!