WITAM NIKT NIE POTRAFI MI POWIEDZIEĆ CZY POD MOJĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW (MAM SILNIK 2,4L) MOGĘ ZAŁOŻYĆ SILNIK 4LITRY. WIE KTOŚ COŚ?
Ty masz najprawdopodobniej skrzynie AX-5, o ile dobrze pamiętam to masz 5-ciobiegową (rocznik 2003), a ta skrzynia według ruskich stron występowała z czterocylindrowymi silnikami
Przekręć do mnie jak koniecznie chcesz wymienić ten motor to sie dogadamy na silnik+skrzynie z reduktorem
Cezary
Też planuję swapa na 4,0 litry i z tego co czytałem to faktycznie trzeba zmienić też skrzynię z AX-5 na AX-15. W dziale FAQ masz liste różnych skrzyń i w jakich modelach, w jakich latach i z jakimi silnikami były eoWdkâ°Â§~-Ă
Na zmianie skrzyni się nie skończy, ale powodzenia
mendelmax: Może dlatego, że w swojego YJ'ta wpakowałem już mase pracy i pieniędzy, a sprzedaż jego, z obecnie rozwalonym niemal wszystkim (po trochu - jeździ, ale jeszcze troche i przestanie ) oznaczałaby stratę (różnica między kwotą, za którą mógłbym go sprzedać, a a kwotą jaką w niego wpakowałem) w wysokości około 20-30 tyś złotych. Teraz nikt go nie weźmie za wiecej niz 15, moze max 20 tys. I co ja za to sobie kupie? Nowego Wranga, lift, zawieszenie, opony, nowe sprzeglo, fotele, i całą masę wszelkich drobnych (ale kosztownych rzeczy)? Wole przełożyć silnik nawet za 10 tyś. niż tracić 30. A jeśli chodzi o to czemu przekładać na fabryczny silnik - dlatego, żeby wszystko lepiej pasowało. Nie każdy jest mechanikiem i o ile "coś" potrafi, to większe zmoty sa poza zasięgiem przeciętnego jeepniętego..
Nie każdy jest mechanikiem yyyyyy ja nie jestem a biore sie za swapa V8 Jako takie pojecie o mechanice mam, ale fachowiec to ze mnie żaden , kiedyś odremontowałem kapitalnie motocykl enduro , teraz założylem lift to uważam , że i z takim zadaniem podołam Panowie wiecej wiary w siebie-Co ja nie dam rady ? ! Ja !?!?
Panowie wiecej wiary w siebie-Co ja nie dam rady ? ! Ja !?!?
O, to już wiem jak zrobie. Teraz włożę tam 4 litorwy, fabryczny silnik, a nabyte w ten sposób doświadczenie wykorzystam do następnego swapa (na jakieś V8.. a może 12? ) yyy to nabywaj doświadczenia odrazu przy pakowaniu v8-12 wtedy nic już nie zatrzyma. Wsadzisz 4.0 spoczniesz na laurach i zatrzymasz sie , jak masz możliwość to idz na szeroką wode
jak masz możliwość to idz na szeroką wode Tak zrob Wsadzaj odrazu Merlina Jak szalec to szalec
odrazu Merlina kogo ? co ?
To może łatwiej będzie z Niemca ściągnąć Daimler Benz 600 (601, 603, 605). Też V12 i moc niezła (tyle że z Messerschmitta i innych niemieckich, a Merlin ze Spitfire'a i innych alianckich, co ciekawe była też wersja do czołgów). No i DB ma wtrysk bezpośredni (601 i 603) i wałek rozrządu w głowicy. A Merliny miały wałek w głowicy, ale zasilanie gaźnikowe. A no i pojemności Merlin ok. 27 , DB ok. 34 litrów Tylko może być problem ze swapem, bo są dość duże i ważą tak do tony a DB dodatkowo pracuje 'do góry nogami'.
moze jepiej zapodac turbinke od pt crusera ,przecierz to chyba te same silniki i mniej motania
Silniki nie "prawie" identyczne...przekonal sie o tym moj kumpel ktory zakladal turbine od PT do swojego wranglera z 2,4. Jezdzi to bardzo fajnie...z kolami 37 cali bez problemow zarowno w terenie jak i na asfalcie.