ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam

Mam pytanie, jakiej prędkości nie powinno się przekraczać jadąc z włączonym reduktorem?
Mój samochód to XJ z reduktorem NP242.


Jeżeli masz na myśli zapięty reduktor, czyli 4LO, to i tak używasz go w warunkach, które nie pozwalają na rozwijanie zawrotnych prędkości - piach, błoto, strome podjazdy, wyj..by na których chcesz wręcz zmniejszyć prędkość. Generalnie to chyba tak do 30 km/h.
Jeżeli natomiast chodzi Ci o jazdę z włączonymi biegami 4 FULL TIME i 4 PART TIME to o ile pamiętam, nie ma jakiegoś ograniczenia, jedynie przełączanie pomiędzy 2WD - 4PT - 4FT można realizować do prędkości około 80 km/h (i lepiej się przełącza podczas jazdy niż na postoju). Co do zapinania reduktora, czyli 4LO, to jedynie przy prawie stojącym aucie (prędkość poniżej 5 km/h), z lewarkiem skrzyni w pozycji N.
4 PART TIME i 4 LO nie należy używać na przyczepnych nawierzchniach.
qba280, nie patrz na szybkościomierz tylko na obrotomierz
tak chodziło mi o 4LO.
pytam ponieważ czasami potrzeba trochę większej prędkości i jednocześnie 4LO.
Np. jakiś stromy dłuższy podjazd
Qba, dzięki za szybka odpowiedź


Ważnymi wskaźnikami przy jeździe na reduktorze będą też w tym układzie temperatura cieczy chłodzącej, ciśnienie oleju... Prędkościomierz nie ma tu żadnego znaczenia

Np. jakiś stromy dłuższy podjazd

Przy zapiętym reduktorze i tak nie jest ważna prędkość na podjazdach, chyba, że jest baaaardzo źle z przyczepnością a górkę można pokonać inercją. Ale jak niedoszacujesz prędkości to współczuję, bo na dole się zdziwisz z jaką prędkością samochód potrafi się zsuwać A wtdy to i brak sterowności

jak niedoszacujesz prędkości to współczuję, bo na dole się zdziwisz z jaką prędkością samochód potrafi się zsuwać A wtdy to i brak sterowności

Wtedy przy włączonym 4LO bieg wsteczny, koła na wprost i bez hamulca możesz zsunąć się w miare bezpiczenie. Ale nie kręć za mocno kierownicą.
qba280, W niedzielę na torze możemy przetestować 4 LO
Hunter_jacek, mam taka nadzieje.


Ważnymi wskaźnikami przy jeździe na reduktorze będą też w tym układzie temperatura cieczy chłodzącej, ciśnienie oleju... Prędkościomierz nie ma tu żadnego znaczenia

Czyli chodzi o to aby wskaźniki były w okolicy środka skali.

dzięki za info.
Szczególnie temperatura skrzyni - przy zapiętym reduktorze skrzynia pracuje pod mniejszym obciążeniem i trudniej ją przegrzać
Przynajmniej w WK fabryka informuje aby przy spiętych napędach nie przekraczać 40 albo 60km/h już dokładnie nie pamiętam a instrukcja Jeepka jest w samochodzie.
raczej 40
Spoko prędkości rzędu 30-40 km/h wystrczaja w zupelnosci

jeszcze raz dzieki za pomoc
poszły pomagasy
Środek skali to może nie... Po prostu patrz, żeby starczyło skali
Nie wiem, jak w JeePie jest, ale ja na reduktorze jeżdżę po 80-100km/h i jest ok... zresztą ZJtem też ok 100 jeździłem

Nie wiem, jak w JeePie jest, ale ja na reduktorze jeżdżę po 80-100km/h i jest ok... zresztą ZJtem też ok 100 jeździłem tylko po co
Może i pójdzie tyle na reduktorze, chociaż wątpię, ale remonty co 10 km?

Może i pójdzie tyle na reduktorze, chociaż wątpię, ale remonty co 10 km?
odpowiednie oponki i przełożenia w reduktorze i z rzepa potrafią zrobić niezłą strzałę.
Hm... do jakiej prędkości? Nie wiem. Ja jeżdżę do 5 tyś. obrotów na 5 biegu. I to wychodzi około 55-60km/h

Jak jeepek bedzie przebudowany to na redukcji bedzie mogl do 80-90km/h jezdzic.

A przydaje to się na szybkościowych OS'ach na rajdach
Ja bym jeszcze dodał ... przy jakim silniku. Bo przy dieslu to nie mam mowy o takich prędkościach (tym bardziej obrotach)
moim zdaniem chwilowa Vmax = ile fabryka dała. Kontroluj temp silnika i oleju w skrzyni no i nie po asfalcie

moim zdaniem chwilowa Vmax = ile fabryka dała. Kontroluj temp silnika i oleju w skrzyni no i nie po asfalcie

teoretycznie przy sprawnym wisko na wiatraku to z silnikiem nie powinno byc problemu (plus elektryk). Tempa skrzyni + reduktora... A po asfalcie na wprost to co, nie mozna?
Bodzio
Czasem na reduktorze trzeba tak pojechać
Qba... ale pewnie wiesz lepiej :fuckyou2:
aaa... no i odpowiedź "po co" bo czasem nie ma czasu na zapinanie i rozłączanie reduktora Chyb, że ktoś potrafi to zrobić w locie
Mi tam się serce kroi już przy 30mk/h

Qba... ale pewnie wiesz lepiej
Nie wiem lepiej, a po co ta agresja?

A po asfalcie na wprost to co, nie mozna?
moszna
Qba jaka agresja pisałeś, że przy takiej jeździe co 10km naprawa, to odpisałem

pisałeś, że przy takiej jeździe co 10km naprawa, to odpisałem
Bo on ma KJ widocznie tam tak jest

Qba jaka agresja pisałeś, że przy takiej jeździe co 10km naprawa, to odpisałem
sorry że odgrzewam temat ale jestem właśnie na kupnie WJ/WG z V8. Kilkoma już jeździłem i rozkminiam właśnie o co chodzi z napędami - to moja pierwsza terenówka będzie.

1. Jaka jest PRAKTYCZNA różnica między Quadra-Trac , Quadra-Trac II a Quadra Drive ?
2. Czy 4 ALL TIME koło wajchy od reduktora ZAWSZE OZNACZA 4 buty zapięte czy jest to tył do którego dopina się dynamicznie przód w wypadku uślizgu ?
3. Jak jako kupujacy leszcz mogę sprawdzić sprawność działania ww układów ?
Poczytaj na www.jeepnieci.pl i poszukaj tu bo wielokrotnie było opisywane
a jak jest z praca skrzyni biegow na 4Lo tzn chodzi mi o to czy powinna przelaczac biegi czy ciagnac na jedynce?
slyszalem dwie rozne opinie na ten temat i juz sam nie wiem

Poczytaj na www.jeepnieci.pl i poszukaj tu bo wielokrotnie było opisywane

znam to - http://www.jeepnieci.pl/wj_uklady.html - bardziej interesują mnie Wasze obserwacje
Temat już poruszany - poszukaj trochę na forum - w dziale warsztat przede wszystkim.

Temat już poruszany - poszukaj trochę na forum - w dziale warsztat przede wszystkim.


No ale może ktoś z Was, Waszych znajmowym miał Quadra-Trac , Quadra-Trac II a Quadra Drive i przez to można wysnuwać pewne wnioski, podsumowania
na dziale warsztat (grand wj/zj) każdy ma któryś z tych układów i siedzą tam sobie i wysnuwają wnioski, przemyślenia i refleksje - idź i poszukaj

znam to
A to:
http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_work/

rozkminiam właśnie o co chodzi z napędami
don, a jakie to będzie miało dla Ciebie znaczenie praktyczne? Do czego potrzebujesz auta? Będziesz zjeżdzał z czarnego? Często? W błoto? Po wyj...bach? Bo teoretyczne rozważania można sobie snuć, a mnie tak jakoś zawsze praktyka interesuje...
No to kluczowe znaczenie dla Ciebie będą miały opony, a rozwiązanie napędu, blokady itp. na drugim miejscu. To, jak pracuje napęd 4x4 ma największe znaczenie na wykrzyżach i w innych sytuacjach, gdy poszczególne koła mają bardzo różną trakcję. Wracając do napędów - szukaj QD. Najlepsze możliwości przy trochę wyższych kosztach eksploatacji i ewentualnych napraw.

[ Dodano: 2010-03-03, 12:14 ]
Dobrze Ci sie wydawalo, powinna zmieniac bez problemu. Tylko redukcja jest dosc duza i tych zmian nie czuc.

Ja trzymam tak do 3000rpm i auto ciagle przyspiesza, do ilu, nie wiem



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting