Witam Mam małe pytanko. Czy montował ktoś do silnika 1.6d z kadeta sedana 84r turbo z vectry 1.7 td? Z tego co wiem 1.7 to po prostu rozwiercony 1.6 a wiec to nie zaden kłopot. A moze turbo z golfa 2 1.6d? Mam takie i sie zastanawiam czy doda to pare kucyków dla mojego autka
żeby mieć turbinkę w autku trzeba najpierw okuć silnik... Bo takto pojeździsz chwile i zaraz Ci sie silnik rozleci...
kolczu007 toroche jasniej prosze bo ja ie wiem ocb??
Tylko ze ja chce wstawic prostą turbosprezarke z golfa 2 i intercooler. Do tego chłodniczke oleju i powinno to jakoś jeździc. Mam turbo i intercooler w garazu, lezy i sie kuzy. silniczek z kadeta diesla1.6 w mojej vectrze troszeczke juz mi sie znudził. Wstawiłem skrzynie 5biegową z vectry z benzyniaka i troszke to poprawiło przyspieszenie ale takie turbo pare kucyków jeszcze by dodało. Silnik ma pojeździć jeszcze z pół roku a mi sie nudzi. Potem bedzie swap na 1.9 tdi z toledo albo audi b4
Potem bedzie swap na 1.9 tdi z toledo albo audi b4 do kadetta??? powodzenia
Odprezyc taki silnik tez by sie zdalo, chociaz nie wiem jak to w dieslach jest. Raczej przerost formy nad trescia, watpie aby sie to oplacilo, no chyba ze chcesz robic swapa predzej niz planujesz
Tylko z e czesci mam. Jedynie co moge stracic to czas bo wszystko robie sam. Wiec musi sie opłacic - kazdy kucyk pod maską jest na wage złota. Zastanawiam sie tylko czy ktos juz robił cos takiego, było by mi łatwiej.
Moim zdaniem silnik ci kleknie ale ja tam specem nie jestem. Lepiej wyrwac jakis silnik z fabrycznym turbo, szczegolnie ze pelno tego teraz wszedzie i papierow na to nie trzeba kombinowac
szymon1587cm3 z forum ktk zrobił takie cos cytuje:
"Witam, nie wiem czy juz ktos próbował wsadzic turbosprezarke do 1,6DA, ja wsadziłem i powiem ze efekt jest bardzo przyjemny (mam 2 silniki i jeden przeznaczam do testów ), kolektory od 1,7TD opla astry(X17DTL, chyba) pasuja idealnie bez przeróbek, bo sa te same głowice, turbosprezarka od OMEGI A 2,3 (musiałem zrobic przejsciówke, kolektor-turbina), do tego przewód olejowy, cisnieniowy z DTLa i reszta juz robiona od podstaw. Nie dotykajac dawki paliwa (na pompie) i po załozeniu turbiny z zaworem upustowym wyregulowanym na minimalne cisnienie doładowania, kadecik dostał ducha, czuc róznice... silnik jest mocniejszy, zrywniejszy, lepiej sie wkreca Nie znam tylko granicy do jakiej moge dojsc z cisnieniem doładowania, słyszałem ze do 1bara mozna uturbiac wolnossace silniki. przeróbki zastosowałem do silnika po remoncie (pierscienie, głowica, zawory, wał i panewki oraz blok nie wymagały mojej ingerencji) Pozdrawiam" _________________
"1,7D to rozwiercone 1,6D i oba te silniki maja stopien sprezania 23, podczas gdy 1,7TD zarówno DTL jak i ISUZU maja ten stopien zmniejszony do 22. Teraz gdzie uzyskali to zmniejszenie st sprezania w DTL, bo isuzu to zupełnie inna konstrukcja? Nizsze tłoki? inna głowica? czy tylko nowa głowica (najwyzsza, nieplanowana) i najgrubsza uszczelka? Do 1,6D sa 3 grubosci. Bloki sa te same i pewnie całe bebechy tez. Nie wiem tylko czy tłoki sa takie same jak w zwykłym Dieslu no i czy DTL ma natrysk oleju pod denko tłoków Ja zaraz po dołozeniu turbiny (miałem wszystko przygotowane wczesniej) nic nie regulujac (z wyjatkiem cisnienia doładowania) odpaliłem kadetta i pojechałem do domu... i jezdze tak do dzis, poza osiagami nic sie nie zmieniło:] ale bedzie trzeba wyregulowac co nieco... ale to juz bedzie tylko przyjemnosc Mysle jeszcze jakby mu poprawic dolny zakres obrotów bo tak naprawde ciagnie od 2500 (w wersji wolnossacej biegi zmieniałem przy 2000-2500 ) pozdrawiam"
http://ktk.pl/forum/viewt...=turbosprezarka
No to w takim razie nic tylko proboowac. Zreszta jak sam zauwazyles, w takich sprawach na ktk napewno wiecej sie dowiesz o takich przerobkach
U nas to tylko klasyki .
Ja i tak jestem zdania ze silnik nie wytrzyma... Tym bardziej ze jest to nie jest pierwsza młodość tego silnika. Kumpel do Hondy 1.5 włożył turbo i co pojeździł może z 3tys km i pit stop. Silnik musi mieć poprzerabiane wszystkie elementy co sie da na bardziej trwalsze i z innego materiału ze temperaturę i większe obciążenie wytrzymał..
kolczu007, wszystko zalezy ile dodmuchal. poza tym nie trudno rozwalic uturbiony silnik.
Kwestia rozwiązania kanałów olejowych z tym natryskiem które walą olej pod denko najprawdopodobniej w celu chłodzenia tłoka.
To się nie opłaca! Turbina musi mieć smarowanie. Trzeba dorobić odpowiednio przewody olejowe (konkretna rzeźba w silniku) i najlepiej jeszcze do tego chłodniczkę oleju. Przyrost mocy będzie ok. 15 KM ale za to silnik raczej będzie zachowywał się niestabilnie. 1,7 D to prawie ten sam silnik co 1,6 D. 1,7 TD to już inna bajka. Jeśli chcesz się pobawić w przyrost mocy to: - obniż głowice - przeróbka gniazd wtrysków na wtryski z VW 1,9 (większe ciśnienie wtrysku) - zwiększenie ciśnienia wtrysku na pompie
Ale bardziej opłacalne jest kupno gotowego turbo-silnika.
chiptuning jescze pozostał heheh
cip chyba
Juz po planach. Silnik troszke przegrzany, uszczelka pod głowicą do wymiany. Moze ktos chce kupic? Bez pompy wtryskowej cena 150 zł. odbiór w okolicach legnicy. Jak nie to leci na złom Mam juz 1.7 td
No ale to zalozyles te turbo czy bez tego juz sie przegrzal ?
bez turbo. Czujnik temperatury mi sie popsuł i pompa wody zaczęła ciec. szkoda kasy mmi w ten silnik ładować(uszczelka pod głowice, pompa wody) skoro moge miec tanio 1.7td