KOledzy gdzies ktoś kiedyś napisał o ustawianiu kątów i zbieżnosci metodą że tak powiem domową, ze jakiśstary spec ustawia to wszystko za pomocą domowych narzędzi. Ktoś kiedyś prubował sam?? POdzielcie sie jesli to wogle jest możliwe. Pozdrawiam.
w kancie kąty są stałe znajomy mechanik ma takie specjalne deski w których ustawia auto i jeszcze rozsuwaną linijke, którymi sprawdza zbieżność, po jego pomiarach z reguły nie trzeba nic poprawiac.
Trudno w to uwierzyc nawet mi ale miałem ogromne problemy z ustawieniem zbieżności. Auto piszczało na każdym zakręcie i hamowało nijak. Po 2wizytach w warsztatach wziąłem z Tatą sznurek i ustawiliśmy zbieżnośc na 0 w Omedze. To było nalepsze ustawienie Najprościej robisz krzyżyk na środku opony (na biezniku) na lewej oponie przedniej rzecz jasna i prawej. Koła ustawione na wprost. Krzyżyki rysujesz na najbardziej wysuniętej części oponu w stronę tyłu. Pomiar przeprowadzamy mierząc odległosc między krzyżykami (miarkę prowadząc po samochodem) Następnie samochód przepychamy do przodu tak aby koła wykonały obrót 180stopni i przeprowadzamy pomiar odległości ponownie. Jeśli przykładowo mierząc w części tylnej wyszło 1500mm a w przedniej 1498 znaczy, że samochód ustawiony jest 2mm zbieżnie Kręcąc odpowiednio tulejkami regulacyjnymi ustawiany na pożądany zakres zbieżnośc i cieszymy się. Warunek - samochód na płaskim podłożu i etc. w stylu ciśnienie sprawdzone w 4 oponach, amortyzatory... Jest jakiś samochód w obecnych czasach gdzie reguluje się kąty? Pomijając oczywiście samochody wyścigowe.
Jest jakiś samochód w obecnych czasach gdzie reguluje się kąty? Pomijając oczywiście samochody wyścigowe.
jest sporo takich samochodów, np. Honda ma we wszystkich modelach regulowany przód i co najmniej w połowie tył ( kilka modeli ma z tyłu belke )
VW ma regulowane kąty
Domowy sposób ,jaki opisał PKC, daje dość dobre rezultaty jeżeli chcesz to robić samemu. W kancie nie nalezy za;pomnieć jeszcze o sprawdzeniu takich kilku wymiarów jak rozstaw śrub przednich wahaczy, rozstaw czopów tylnich wahaczy, rozstaw śrób amortyzatorów w kielichach. Wtedy będziemy pewni,że na 100% możemy ustawić dobrze zbieżność w dwudziestokilkuletnim kancie