Temat już wielokrotnie poruszany więc proszę o wyrozumiałość ale zanim coś zrobię chciałbym usłyszeć opinie. Wykombinowałem sobie do jeepka coś takiego: - felgi 15x10 odsadzenie 40 - oponki jak już wspominałem coś w rozmiarze 35x12,5-13,5x15 w praniu się okaże czy nie będą potrzebne dystanse - lift zawieszenia 6" - lift budy 3" - przełożenia 4,56 - blokady do przodu i tyłu - mocniejsze "bebechy" do mostów - wzmocnienie reduktora - przy takich kołach to pewnie i trzeba zmienić pompę i przekładnie - wyciągarka warn m8274-50 albo xd9000i No i coś co najbardziej mnie martwi to skrzynia biegów. Może ktoś już ją "wzmacniał" i coś poradzi. Jeszcze jedna uwaga odnośnie samego liftu, zamierzam nabyć gotowe zestawy motać już mi się niechce :pala: Wszelkie uwagi i sugestie do powyższego mile widziane.
dołóż jeszcze wzmocnione tarczki do skrzyni i może szybko nie wybuchnie
raffi a może coś więcej o tych tarczkach? jakieś własne testy? jaką firmę polecasz? bo rozmawiałem z jednym kolesiem, który teoretycznie coś takiego miał ale twierdzi, że nie za dobrze się sprawowały i przy większym rozmiarze kółek siadały tak samo szybko jak standardowe - zaznaczam, że nie wiem jakiej firmy były
zadzwoń do Szwagra 604068458
- felgi 15x10 odsadzenie 40 A nie lepien15x8..mniejsze prawdopodobienstwo ze ci sie opony zsuna jak zmniejszysz cisnienie
Dzięki raffi będę dzwonił. Stebel co do felg to pewno i 15x8 były by praktyczniejsze ale 15x10 mam nowe w kartonach więc szkoda kupować nowe A o co chodzi z tym liftem budy? złe doświadczenia, sypie się coś jak jest więcej niż 1" ? a nad przełożeniami to sam się zastanawiałem czy nie dać 4,88
Pierwsza rzecza ktora mnie odrzuca w takich wysokich body liftach jest wyglad. Te 3 cale przerwy miedzy rama a buda wygladaja koszmarnie. Poza tym z takim liftem jest juz troche problemow..trzeba przenosic lub regulowac wszystkie drazki i ciegna ktore wchodza do budy. Taki lift moze tez spowodowac oberwanie sie budy z ramy....zupelnie inne sily dzialaja na dluzsze sruby i na same mocowania w ramie i budzie.
Z tym liftem budy to popieram Stebla. Chyba nie chcesz zeby przy ostrym hamowaniu buda wyprzedzila rame z zawieszeniem i napedem ? O 3" zapomnij. Jezeli musisz to na maksa 2" choc juz przy 2" moze byc troche nieprzewidzianych przerobek. Ale najlepiej to 1" i juz. Jak chcesz wlozyc opony 35" to 6" liftu i 1" powinno wystarczyc. A jak nie wystarczy to przedluz odboje mostow albo zacznij ciac blotniki.
W takim razie chyba jednak będę się decydował na 1". Jeszcze z tą przerwą między ramą a budą jakoś bym sobie poradził ale nie chciał bym doświadczyć oderwania się od ramy, dzięki za sugestie.
alex a nie lepiej kupić dół z patrola i na niego przerzucić jeepa?
Pewnie i lepiej ale pozostanie świadomość, poza tym mam dość motania robiłem już takie wynalazki, że szkoda gadać. Obiecałem sobie, że będzie jeep w 100% oryginalny bez motania. A pozostając w temacie motania to zapodałem kiedyś bude patrolka 160 na gaza 66 i efekt był powiedzmy kiepski, tak samo nie sprawdziło się wkładanie mostów laplandera do xj'ta, jedyne co się naprawdę ładnie kulało to gelendzior z mostami unimoga ale był okropnie ciężki. Więc konkluzja w moim przypadku prosta - jeep - będzie co dłubać
W takim razie chyba jednak będę się decydował na 1". Jeszcze z tą przerwą między ramą a budą jakoś bym sobie poradził ale nie chciał bym doświadczyć oderwania się od ramy, dzięki za sugestie. Tez bym nie ryzykowal. A propos wyprzedzania ramy przez bude, byl ladnie to obrazujacy filmik z crashtestu UAZa, bez body liftu wprawdzie, ale jakise sruby slabe mial widocznie. Buda z wyjatkiem maski prawie nie ruszona, tylko ze kierownica zostala na miejscu wzgledem ramy (silnik pewnie tez), a buda podjechala tak, ze kierownica byla w oklicy oparcia siedzenia kierowcy Ktos to obrazowo porownal z tluczkiem do ziemniakow. Po tym stwierdzilem, ze raczej bede cial bltniki niz lifotwal bude wiecej niz cal
Dręczy mnie jeszcze kilka kwestii odnośnie tego liftu. Jeżeli zostanę przy 6" zawieszenia i 1" budy to czy w takim przypadku dalej jest konieczne zastosowanie SYE i tylnego wału z przegubem o stałej prędkości?
Lift budy (lub jego brak) nie wplywa w zaden sposob na koniecznosc zrobienia SYE i przegubu CV. Reduktor i reszta trzymaja sie ramy i zadne ruchy budy nie wplywaja na katy walow. Lift budy podnosi tylko bude wzgledem ramy (czyli kierownice wzgledem przekladni kierowniczej, podloge wzgledem skrzyni biegow, reduktora, przewodow hamulcowych, itd. - stad konieczne modyfikacje przy duzym lifcie budy), w zaden sposob nie zwieksza przeswitu, tylko robi wiecej miejsca na kola (i podnosi opory powietrza i srodek ciezkosci). Natomiast przy tak duzym lifcie zawieszenia bez SYE sie nie obedzie. Najlepiej wjedz na kanal, albo ew. poloz sie na pleckach pod samochodem, wyobraz sobie jak bedzie szedl tylny wal po lifcie zawieszenia i wszystko stanie sie jasne Oczywiscie lift zawiasu tez podnosi srodek ciezkosci, ale za to katy i przeswit sie poprawiaja. A z ciekawosci - jak wyglada kit do liftu zawieszenia 6''? Resory takie wygiete mocno, a most dalej na resorze? Przy planowaniu takiego liftu, to moze lepiej pomyslec o SPOA?
Dzięki za wyjaśnienie. A co do tego jak taki lift wygląda to proszę bardzo http://www.roughcountry.com/jeep_yj_6.asp A na marginesie to nie wiem czy nie lepiej było by go przerobić na sprężyny jak TJ
Bron boze nie kupuj RoughCountry!!!!!!!! Poszukaj juz kiedys byl o tym watek!!!! I moim zdaniem nie ma co przerabiac na sprezyny..jak kupisz pozadny lift to bedziesz zadowolony z resorow.
Dzięki stabel za info właśnie sobie poszukałem ten post o RC napisałeś tam, że najlepszym rozwiązaniem będzie Rubico Express albo OME, muszę poszukać gdzie i za ile i sprawę jeszcze raz przemyśleć. Chyba, że masz na podorędziu namiary gdzie można to kupić byłoby jeszcze lepiej.
Jesli szukasz w USA to polecam: www.redrock4x4.com
Jesli znajdziesz na necie cos z ich katalogu taniej napisz bezposrednio do redrock4x4...zrobia duzo zeby zyskac klienta! Aha i jesli sie zdecydujesz kupic cos od nich wspomnij ze ja cie przyslalem
Myślałem raczej o czymś u nas ale dobre i to, jakby co to będę poszukiwał dobrej duszyczki, która by mi to wysłała.
Myślałem raczej o czymś u nas ale dobre i to, jakby co to będę poszukiwał dobrej duszyczki, która by mi to wysłała.
Hmmm
Hmmm właśnie sobie poczytałem w opisie skąd ty więc faktycznie Hmmm a praktycznie to byłem prawie na 99% zamówić zestaw od kolegi Siwyjeep,
Apropo liftu budy to popieram iż 2" to max - zajrzyj do FAQ tam masz linka do mnie na strone z opisem co i jak motać - 2" cale dają możliwość wsadzenia oponek do 35" - robienie 3" nie ma sensu no bo chyba wiekszych kółek nie planujesz
link: http://www.roadking.riders.pl/new/main.php?id=5010
roadking, twoją stronkę już przeglądałem, i tak sobie kombinowałem że w końcu 1" to nie wiele ale jednak
to zrób 2" (bedzie efekt a i sie nie narobisz specjalnie)
Tak właśnie sobie myślę że 6" od spodu i 2" na górę i będzie cacy a bez zbytnich problemów. Zostaje jeszcze kwestia czy RoughCountry bo cena jest faktycznie atrakcyjna czy tak jak pisałStebel, wybrać coś droższego ale być pewnym
jeden cal budy to szkoda roboty - 2 " to przynajmniej jakiś efekt jest a roboty tyle samo co przy 1". No ale kwestia gustu.
W sumie bedziesz miał 8" + 2" na oponach =10" to całkiem sporo... ciekawe jak wyjdzie.
A co do kwestii czy kupować gotowce to jest kwestia kasy i wolnego czasu, ja lubie podłubać w garażu .... a że przy okazji trochę oszczędzę .... czemu nie
Jesli znajdziesz na necie cos z ich katalogu taniej napisz bezposrednio do redrock4x4...zrobia duzo zeby zyskac klienta! Aha i jesli sie zdecydujesz kupic cos od nich wspomnij ze ja cie przyslalem a ja chyba zdecyduję się na ten zestaw Rubicon Express YJ 4.5" Extreme Duty Suspension . ten . opon nie będę zmieniał (obecnie 32x11.50) jak na razie i chyba będzie dobrze. jak myślicie? i czy ktoś używał tego zestawu? obecnie Wrangl przemieszcza się na chałupniczym "lifcie" i dłuższych amortyzatorach i jest OK, ale już przy wiekszym wykrzyżu już nie jest OK.
PZDR
Mysle ze przy 4,5" liftu bez SYE i nowego walu sie nie obejdzie. Poa tym dobry wybor
bez SYE napewno nie, ale myślałem, że "pojadę" ze starym oryginalnym wałem. Stebel, jakie jest Twoje zdanie? nie da się go zaaplikować do tego układu?
PZDR
nie rozumiem pyatnia... Chesz wstawic SYE i stary wal? Wiesz ze do SYE wal ma inna budowe niz oryginal - podwojny kardan. SYE przenosi wieloklin z wyjscia reduktora na tylny wal. Jak chcesz zaoszczedzic i sam zmotac wal to jako material wyjsciowy mozesz uzyc uzywany przedni wal z podwojnym kardanem.
Chesz wstawic SYE i stary wal? Wiesz ze do SYE wal ma inna budowe niz oryginal - podwojny kardan. SYE przenosi wieloklin z wyjscia reduktora na tylny wal. to chyba teraz wiem. dorwałem wcześniej to , i miałem nadzieję, że obędzie się bez konieczności kupienia nowego wału. nie jest łatwo i zaczyna się robić drogo. chyba, że pójdę na układ 2.5", który nie wymaga dodatkowych przeróbek, no ale, te 2" cale to prawie mam, po przeklepaniu resorów, dołożeniu dłuższych wieszaków i amortyzatorów. ale, to aż szkoda Wrangla, bo na 32" nie "jedzie" tak jak mógłby pojechać. i co tu robić?
PZDR
Zobacz zdjecie walu na ostatniej stronie z linka ktory podales...do tego komentarz tego zdjecia mowi chyba wszystko. Ty bedziesz mial jeszcze wyzszy lift...a wiec wal bedzie pod jeszcze gorsztm katem.
A co do kasy...znasz chyab skrot Jeep ( Just Empty Every Pocket)
obniz reduktor, daj klina pod resor i powinno byc git. albo niewiele bedzie tylko ustepowac sye