Gdzieś czytałem (tylko czytałem) że nie nadają się one jako światła do jazdy nocnej a tylko jako światła dzienne.
[ Dodano: 2010-01-31, 22:12 ]
Miałem na myśli takie jak z linku KorreS-a
Tak właśnie myślałem, że nie nadają się do zwykłych lamp.
Problem zasadniczy jest z tym, że nie jest to homologowane źródło światła.
Po drugie, to są diody SMD, które nie dają dostatecznie dużo światła. Do reflektorów nadawały by się Cree albo Luxeony, ale przy cenach tych diod jest to zupełnie nieopłacalne.
Także póki co, diody owszem- do wnętrza czy też oświetlenia rejestracji. Nie ponad nadawałyby się też oczywiście jako postojówki, ale tu znowu kwestia homologacji.
Problem zasadniczy jest z tym, że nie jest to homologowane źródło światła.
A Wy znowu swoje...
SMD to tylko technologia wykonania obudowy, dla potrzeb danego typu montażu. Czy SMD czy nie, to LED'y jeszcze odstają (IMO) od standardowych żarówek, jesli chodzi o wydatek światła jak i charakterystykę jego wypromieniowania. I prędko się to nie zmieni. Oczywiście mogę byc w błedzie, ale jak niewierny Tomasz - nie zobaczę, to nei uwierzę. Na razie, jak słusznie zuważono, takie H4 LED może sobie ewentualnie za światła dzienne robic, o ile się ktoś nie przyczepi, ze za słabe. No i kto będzie wymieniał żarówki wieczorem, żeby móc nocą jeździc i się do rowu po ciemku nie wbić ?
Po drugie, to są diody SMD bardzo dobre do oświetlania.......... ale tablic rejestracyjnych
A u nas juz autobusy jezdza z takimi diodami - Denis Enviro 400 (najnowszy model) - oczywiscie jesli garaz sobie zarzada to dadza i ze zwyklymi... I powiem jedno jadac samochodem z przeciwka to autobus wyglada na dobrze widoczny, ale siedzac w srodku jako kierowca tegoz pojazdu, to marnie widac W UK mozna w nocy jezdzic bez swiatel w terenie zabudowanym jesli ulice sa oswietlone Wiec tu te diody i owszem
Dość dużo światła dają te diody z mojego linku, tak chociaż wygląda na zdjęciu.
OMG normalnei padłem jak to zobaczyłem, czego to ludzie nie wymyślą Misiek_87, taka pseudo żarówka to się w ogóle nie nadaje by ją wsadzić do mijania/drogowego zamiast zwykłej żarówki. Pomijam moc samego światła, ale chodzi o ogniskową. Jak już wiele razy pisałem, reflektory i lampy projektowane sa pod konkretną żarówkę o znormalizowanej mocy i intensywności światła jak i odpowiednim położeniu środka żarnika. Ten żarnik stanowi ognoskową dla paraboli odbłyśnika. Ta żarówka LEDowa na 100% nie posiada tej ogniskowej w tym samym miejscu co żarówka (tradycyjna ) H4 więc to nie będzie świecić jak powinno i prponuję odpuścić temat. Zauważ jedną rzecz, mianowicie żarówka H4 na jej czubku ma grubą warstwę farby "blokującą" światło by nie świeciło do przodu, w tym badziewiu z allegro do przodu sa 3 szt LEDów Dalej, żarówka H4 na włóknie światła drogowego ma ogranicznik, by światło było kierowane tylko do góry (od odbłyśnika się odbija i świeci w dół by nie oślepiało), tutaj diody sa do okoła i nie ma tego ogranicznika Także wnioski wyciągnij sam. Mnie i mojego kolegę zaciekawił temat tej żarówki i chyba się pokusimy o zakup 1szt i damy do laboratorium do analizy i zobaczymy jak duży badziew to jest.
Czy SMD czy nie, to LED'y jeszcze odstają (IMO) od standardowych żarówek, jesli chodzi o wydatek światła jak i charakterystykę jego wypromieniowania. I prędko się to nie zmieni. Bo ja wiem, mam np. taką diodę luxeon Rebel w latarce maglite i szczerze mówiąc daje cholernie dużo światła, przy mocy 3W. Produkowane już są wersje do bodaj 8W, więc starczy 2-3 takie diody zmontować w odpowiednim układzie optycznym i powinno wystarczyć
Hej. Luxeony to już przestarzała technologia. Są diody CREE dające trzy razy więcej światła niż Luxeony przy tej samej mocy. Ale nadal do świateł głównych nie bardzo się nadają, podobnie jak te 'diodowe H4'. Na postojowe, dzienne, i inne pomniejsze światełka jak najbardziej. Ale żarówki H4 mają 55W a diody 3 - 5 W. Owszem, diody dają dużo światła, ale też grzeją się i wymagają chłodzenia (nie emitują ciepła razem ze światłem, ale wymagają chłodzenia od tyłu). Poza tym żarówki roztapiają śnieg padający na reflektory. Gdyby nie emitowane przez nie ciepło to reflektory błyskawicznie by ci się zakleiły śniegiem. Gdzieś w USA w ramach 'ekologii' wymieniono żarówki w sygnalizacji świetlnej na diody. No i teraz zimą światłą zostały zaklejone śniegiem i ich nie widać . Poza tym nie wiem jak jest z odpornością diód LED na mrozy i upały. Zapewne takie zmienne warunki mogą bardzo szybko wykończyć diodę. Chyba że zostanie zrobiona w odpowiedniej technologii odpornej na warunki spotykane w samochodzie. No i jak przypuszczam taka dioda nie będzie tania.
Wracając do tematu to diodowe H4 daruj sobie. Być może w odpowiednio zrobionym, dedykowanym reflektorze diody by się sprawdziły. Ale jako zamiennik zwykłych żarówek to zdecydowanie nie polecam.
ale też grzeją się i wymagają chłodzenia (nie emitują ciepła razem ze światłem, ale wymagają chłodzenia od tyłu). Dokładnie, pierwszy reflektor mijania/drogowe oparty na LEDach miał zamontowany z tyłu wentylator, po pierwsze by chłodzić radiatory a po drugie by wentylowac komorę reflektora by nie parowała.
Tutaj jest np. produkt OSRAM'a dający 600lm KLIK, ale sa też mocniejsze; dla porównania żarówka H4 na włóknie 55W daje światło 750lm.
To jest fajne: http://allegro.pl/item900...ee_mc_e_10.html
8 zl + 6 zl przesylka Wydaje mi sie bardzo malo Chyba ze potrzeba ich z 10 szt.
A tamto po 8 zeta to tylko wydmuszki - soczewki do LEDów
Rzeczywiscie
qzwa prawie po 8 stowek
qzwa prawie po 8 stowek i to za sztukę a nie za kpl.
Ale to nie do samochodu. To reflektor dający dużo rozproszonego światła...
Reflektory Wesema które często stosujemy na dachu są na żarówkę H4 - można by te ledowe do tego celu spróbować wykorzystać.
Ale nie za takie pieniądze....
Reflektory Wesema które często stosujemy na dachu są na żarówkę H4 - . Nope. Są na H3
Czyli musiałbys wrzucić takie: http://moto.allegro.pl/it..._smd_biale.html Za niewiele większe pieniądze (100-130zł) to ja już wsadziłem palniki ksenonowe do 2-óch Wesemów Takie z allegro (bo do tego to się akurat nadają)
wsadziłem palniki ksenonowe do 2-óch Wesemów
Uprzedzę kolegów, piewców praworządności : A co, eheh , eheheh z homo logacją
produkt OSRAM
Zawsze lubialem ta firme
Reflektory Wesema które często stosujemy na dachu są na żarówkę H4 - można by te ledowe do tego celu spróbować wykorzystać.
Ledy świecą inaczej niż normalna żarówka. W ledach strumień światła wychodzi w postaci mniej lub bardziej rozproszonego stożka. Jeśli chcesz mieć z tego jakieś sensowne oświetlenie, to trzeba ten strumień kierować soczewką a nie zwykłym odbłyśnikiem (jak przy żarówkach).
Uprzedzę kolegów, piewców praworządności : A co, eheh , eheheh z homo logacją to samo co z xenonami z allegro.... ta sama zasada działania polskiego/europejskiego prawa i takie same konsekwencje prawne "ja by coś się stało"
.. z tą jedną drobną różnicą, że te LEDy świecą po prostu goowniano i tyle.
Nadają się na światła dzienne i nic więcej. Kiedy robi się ciemno to już jest bardzo, bardzo kiepsko.... i gorzej niż na H4 (sprawdzone wczoraj organoleptycznie)
Sygma, ale misman pisał to w kontekście moich xenonów na relingu. To że przepisy tyczą się oświetlenia jako takiego to jest jasne. Każda rzecz jest homologowana do konkretnego zastosowania i warunków/urządzeń współpracujących. Ja xenony z allegro wsadziłem tam gdzie nikomu szkody nie zrobię a i nikt mi nie zarzuci że nie mam homologacji
Ja xenony z allegro wsadziłem tam gdzie nikomu szkody nie zrobię a i nikt mi nie zarzuci że nie mam homologacji
jak masz je w teren i tam te lampy są używane... to wszystkim użytkownikom LOTTO... i pod względem prawnym też jest to LOTTO, gdyż jazda w terenie nie jest jazdą po drodze publicznej... a więc zastosowanie tam przepisów RD jest niemożliwe
O właśnie o to lotto
KorreS, nawet więcej.... to LOTTO działało na każdej drodze wewnętrznej w kraju
... ale przepisy się zmieniły (lub się zmienią na dniach) i nawet na drogach wewnętrznych obowiązywać będą normalne przepisy RD
Reling jeździ ze mną w bagażniku a zakładam go tylko do jazdy w tere A czy wystarczyłyby halogeny z przykrywkami?
Myślałem że przed panami w niebieskich mundurach. A można to wozić na dachu czy zderzaku legalnie? Ew czy czepiają się? Muszę sobie zrobić jakieś oświetlonko. Gdzie lepiej kombinować zderzak czy dach?
wozić możesz... ale używać na drogach publicznych już nie