Zastanawiam się nad taką opcją czy da się do opla kadetta D włożyc silnik c30xe( chodzi o silnik z omegi,senatora 3,0 24v 204KM). Trochę duży ten silnik, ale oprócz c20ne, c20xe i c20let by była to jakas odmiana. Ma ktoś może info, opisy takich swapów?? Byłbym bardzo wdzięczny
wszystko się da tylko czy jesty sens , jak dla mnie mósiałbyś go wstawić wzdłóżnie czyli przerobić na tylni napęd , na przód pewnie tez by się dało ale byś musiał go całkowicie przebudować , podłużśnice itp , no i zawieszenie bo to bydle b ciężkie jest tak czy inaczej koszt przeróbek min. ok. 20tys zł , więc lepiej załadować 20let i zapierdalać
Wiem że do kadetta E napewno się da i przeróbek nie ma wiele. Tylko ja wolę kadetta D . Z drugiej strony kadett D ma mniejsza komore silnikowa, więc pewnie trzeba by było przerabiać . Może ma ktoś zdjęcia z takiego swapa, nawet na silnik 12 zaworowy. Najlepiej z poszczególnymi etapami prac. Ja niestety nie znalazłem . Dzięki za pomoc
nie no stary 2,5 v6 to wchodzi bez problemow ale 30xe to nie ma szans nawet w kadecie E , musza tam być przeróbki konstrukcyjne żeby to weszło i to z przerabianiem podłóżnic włącznie
Może i masz rację. Znalazłem kadetta E z silnikiem właśnie c30xe:
Kadecik z polski, startuje w 1/4 mili. Ten ma zmiany jeszcze silnikowe duże, ale da się. Sprubuje się z właścicielem jakoś skontaktować. Dzięki
Bydle strasznie wielkie, ale jakbyś ruszył głową i wsadził go do kanta to nie miałbyś równych na 1/4 mili jak na tym filmie: KLIK
mnie to wyglada ewidentnie na 2.5 v6 no ale moge sie mylic
[ Dodano: 2006-06-01, 18:28 ]
Mi by tam wystarczył 2.0
heh, koledze sie marzy kadecik-automat używałby tylko czwartego biegu, bo nie wyobrażam sobie jak tym można na jedynce ruszyć
Jak dla mnie przerost formy nad treścią - uważam że nie ma sensu przerabiać budę żeby wsadzić taki silnik. To juz lepiej założyć LETa + Nitro, skoro to ma być na 400m. Jest mniej kombinacji a różnica kosztów ogromna, za te pieniadze da się bardzo dużo zrobić, w tym dłubnięcie samego silnika. A taki LET jest dużo lżejszy nizto 3.0 więc to ma też znaczenie.
Tylko, że c30xe łatwiej znaleźć w niezłym stanie i taniej . C20let,a można też trafić dośc tanio,ale porównanie 5 tys zł za leta z 2 tys zł za c30 to wychodzi na korzyść tego drugiego. Chyba jednak zostanę przy let,cie. Czekam jeszcze na odpowiedz od właściciela tego kadeta 3,0 v6.
Auto z Polski
odpuść wsadzanie silników spoza marki... Jak juz robić, to Opel od początku do końca.
Tak naprawdę ten silnik to jest c25xe taki sam jak w vectrze, czyli v6 2,5l. Ale fakt to ma być ople a nie jakieś coś
mówiłem ze 2,5 bo 30 nie ma możliwosci żeby wszedl
mówiłem ze 2,5 bo 30 nie ma możliwosci żeby wszedl
2,5l siedzi w innym kadecie do którego dalem fotki w 4 poście
Tamten na początku napewno ma c30xe.
Wiem że do kadetta E napewno się da i przeróbek nie ma wiele
Nie wiem czy kolega zdaje sobie sprawe ze jednak przeróbek jest od groma. Jestem z kumpem na etapie wsadzania 3,0 do manty juz jest w budzie - tyle ze jest wyciete połowa sciany grodziowej aby weszła skrzynia. Wynalazków i patentów jest tam od groma - prace trwają z przerwami juz prawie rok. Nie wspomne ze nie ma sensu wkładać taki silnik do kadeta jest bardzo ale to bardzo ciezki - ja wyladowałem w szpitalu z pęknietym jelitem po jego przenoszeniu a nosiliśmy w 4 ( co prawda był zapięty ze skrzynią). Nie wspomne o tym ze gdyby nie fakt ze znajomego ojciec pracuje w konstrukcjach metalowych to by poszedł z torbami. To auto nie bedzie za bardzo nadawało si edo codziennej jazdy ( wielki garb na masce) i przede wszystkim spalanie. Na codzień jest starletka a to bedzie niedzielnne
Podsumowując 3,0 do kanta to utopia jezeli by nawet wszedł ( w co wątpie bo jeszcze trzeba spiąc skrzynie)to i tak ktoś z letem pod maską ma wieksze szanse bo auto bedzie powaznie lzejsze. Ja widze jakie są problemy z manta a tam było wmiare miejsca pod maską i gdybyśmy mieli sie jeszcze raz w to bawić to nasz wybór by padł na 2,4 bo jest o wiele mniej komplikacji.
Jeszcze sie chciałem zapytać czy jest jakaś skrzynia biegów co przekaże naped na przednie koła i pasuje do 3,0 ale to tak z ciekawości bo po prostu nie wiem.
Dostałem taką odpowiedz od właściciela tego kadetta E z silnikiem 3,0
Jesli chodzi o samo wstawienie silnika poprzecznie to nie jest to az takie trudne majac skrzynie np F20 montujemy ja na ten silnik a zarazem mamy problem 2 lap z glowy pozostana jeszcze 2 jedna bardzo latwa a droga trudniejsza bo trzeba zmodyfikowac dolny pas ten pod chlodnica wody i silnik jest na miejscu.Niestety uklad wydechowy bedzie wymuszal aby zrobic kolektory wydechowe od podstaw bo inaczej wydech skreci w skrzynie biegow Confused . Kolo zmachowe trzeb atroszke przerobic ale jest to latwe zadanie, dolot tez musi byc inny a silnik bedzie wystawal ponad maske ok 3cm.Wiazka elektryczna to jest najwiekszy problem tego swapa jest poprostu przejebane bo jest to kompletna wiazka zintegrowana z kazdym elemetem elektrycznym samochodu wiec jest bardzo gruba i z niej trzeba wyciac ok 80% przewodow nie blokujac przy tym komputera.
Ale jak sie uda wsystko to jest zajebiscie Pozdrawiam.
Są błędy bo autor nie był w stanie zabardzo pisać
Także do E da się, trzeba więc spróbować do D
Dawidow84, próbuj chętnie zobaczymy tego potwora w akcji
aczkolwiek powiem jeszcze jedno - tak potworny silnik powinien jednak napędzać 4 koła, bo nie wiem jak będzie z rusznaiem i sterownoscią. No ale to sam ocenisz.
Zastanow sie jakie macphersony i spręzyny zastosujesz na te monstrum, bo może ci to klapnąć za nisko.
tez mam doswiadczenia z silnikami 3.0 od Opla i wiem ze waga jest zbyt duza , auto straci na osiagach i na sterownosci (rozklad mas nie do przyjecia) w przypadku tylnonapedowcow z tylu jest most i potezne zawieszenie, ktore do rownowazy. osiagi takiego silnka nie powalaja na kolana - jesli proponowal bym cos wiekszego to tylko 2,5 v6