ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Słuchajcie, kupiłem taki moduł nr:99412S - teoretycznie jest to chipowanie STAGE-2, wymaga stosowania customowego wydechu oraz termostatu 180F a nie standardowego 195F. Moduł działał jeden dzień, po czym po upalaniu zwariował. Zapewne uległ zalaniu.

Czy się zepsuł na stałe czy tylko od wilgoci to sie zobaczy, teraz w każdym razie mam go na stole i spróbowałem pomierzyć go co w nim siedzi. Sama elektronika wydaje się prosta i jak sie okaże że moduł zdechł to będę ja oskrobywać z żywicy i rozkminię ją do spodu. Na razie zabrałem się za sprawdzenie z jakich sygnałów moduł korzysta i jakimi struje.

Wyszło na to że moduł "słucha":
1. Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (MAP)
2. Czujnik temperatury układu chłodzenia (CTS)
3. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym (MAT)
4. Czujnik położenia wału (CPS)
5. Sterowanie wskaźnika prędkości
6. Sterowanie cewki zapłonowej.

Moduł nie słucha: Czujnika położenia wałka rozrzadu, czujnika prędkości, sondy lambda, nie steruje również silnikiem krokowym i wtryskiwaczami.

Natomiast jedyny pin który nie był przelotowy przez moduł to pin 22 (TPS) , czyli tak naprawdę moduł oszukuje jedynie wskazania otwarcia przepustnicy gazu. A dane zbiera od 6 czujników.

Jakie sa wasze przemyślenia ? Może ktoś gdzieś coś słyszał o "oszukiwaniu" OEMowego sterownika wtrysku tak aby uzyskać lepsze parametry mocy?

Pozdrawiam
SL


Była oszukiwajka do XJ'ta, która podawała inne napięcie z MAP-sensora, dzięki czemu uzyskiwalo się parę koni więcej. Nie chce mi się szukać, ale jakas australijska strona była.

napięcie z MAP-sensora
Taki na ten przykład regulowany można sobie zrobić
Ja tylko pragnę zasygnalizować, że to ma sens tylko i wyłącznie jeśli się modyfikuje silnik. W innym przypadku to tylko i wyłącznie marnowanie paliwa.


OK, zaczynam kumać jak to wszytko działa...
Przeróbka z oszukiwaniem napięcia z MAP sensora dział tylko gry przepustnica jest otwarta ponad 85%, wtedy ECU wyłącza słuchanie sondy lambda i zaczyna dawkować paliwo zgodnie TYLKO z odczytami MAP, podniesienie napięcia na MAP powoduje wzbogacenie mieszanki.

Jednak tak jak wcześniej pisałem, to działa przy maksymalnym otwarciu przepustnicy. JET moduł działa podobno już od 2000 obrotów, oszukuje zapewne otwarcie przepustnicy przez co zmienia kąt zapłonu oraz mieszankę....

Co by nie robił wydaje sie to dość prostym układem (elektronicznie) - natomiast problemem jest jego uszczelnienie. Dziś zamontowałem to Coś jeszcze raz i jest OK, wcześniej zwariowało bo zalało się wodą po sporym nurkowaniu w błocie, teraz muszę pomyśleć jak to Coś uszczelnić.

SL



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting