Witam mam problem z katalizatorem Wrangler 2005r.4,0 Na desce świeci się silnik po podłączeniu pod komputer komunikat (przegrzany katalizator) błąd był kasowany kilka razy jest to samo przebieg 50tys km co zrobić wymienić na zmienik ?Oryginał jest drogi.wyzucic ale są sądy 2 sztuki przed i za katalizatorem. A morze to nie katalizator.Zrobiłem ok 1500km na tym błędzie raz zdarzyło sie tak ze zgasł błąd ale po 2 dniach ok 40km zapalił się znów.Proszę o rade dziękuje
Z katalizatorami we wrangu jest tak że ze względu na bardzo krótki wydech powinny być, nawet w formie pustej puszki. Sam kombinowałem kiedyś z wywaleniem katalizatora ( sprawnego ) i zastąpienie go strumienicą, ale efekt nie był pozytywny. Robiłem to ze względu na ekstremalny tuning silnika gdzie parametry były przez 2 miesiące monitorowane na hamowni, aż do osiągnięcia maksimum mocy dostępnej z silnika. Osobiście radze ci posprawdzać sondy lambda. Efekt przegrzewania katalizatora daje też jego zapchanie się, albo źle ustawiony punkt zapłonu. Moja sugestia jest taka: rozetnij go wywal co ma w środku i zaspawaj
Z katalizatorami we wrangu jest tak że ze względu na bardzo krótki wydech powinny być, nawet w formie pustej puszki. Sam kombinowałem kiedyś z wywaleniem katalizatora ( sprawnego ) i zastąpienie go strumienicą, ale efekt nie był pozytywny. Robiłem to ze względu na ekstremalny tuning silnika gdzie parametry były przez 2 miesiące monitorowane na hamowni, aż do osiągnięcia maksimum mocy dostępnej z silnika. Osobiście radze ci posprawdzać sondy lambda. Efekt przegrzewania katalizatora daje też jego zapchanie się, albo źle ustawiony punkt zapłonu. Moja sugestia jest taka: rozetnij go wywal co ma w środku i zaspawaj
Jesli wyrzucę środek katalizatora czy sondy nie będą wykrywać błędu ?Prawdo podobnie będzie więcej palił przez sondy .Jak jest 1 sonda to nie ma problemu z wyrzuceniem katalizatora.
Jestem zdania że nie powinien więcej palić ( ja tego nie zauważyłem ) Niemniej nie masz nic do stracenia, bo z tego co piszesz to padnięty jest katalizator, a masz pewność że auto będzie ci lepiej chodziło bo będzie miało mniejsze opory w wydechu. Niemniej dla pewności sprawdź poprawność działania sondy lambda.
Nie powinno się wywalać kata. Było już wiele tematów o tym, poszukaj. Więcej szkody tym zrobisz niż pożytku.
Nie powinno się wywalać kata. Było już wiele tematów o tym, poszukaj. Więcej szkody tym zrobisz niż pożytku.
Dokładnie tak
Podniesie się na spalaniu, będzie miał inny dźwięk a poza tym na przeglądzie się przyczepią jak mało fachowo to zrobisz. Ja bym jechał do elektronika z prawdziwego zdarzenia bo nie zawsze to co komputer powie jest prawdą.
Panowie nie wiem dlaczego uważacie że podniesie się na spalaniu, zmniejszenie oporów ruchu spalin poprawia dynamikę silnika ( no chyba że wtedy bardziej się wciska pedał do podłogi bo autko lepiej jedzie ). Robiłem taki patent w TransAmie i jak zwykle pomogło na + Autko ewidentnie lepiej oddychało. A w nie zauważyłem zmian w ilości paliwa, ale mogę się mylić bo nasze autka i tak dużo palą
Panowie nie wiem dlaczego uważacie że podniesie się na spalaniu, zmniejszenie oporów ruchu spalin poprawia dynamikę silnika ( no chyba że wtedy bardziej się wciska pedał do podłogi bo autko lepiej jedzie ). Robiłem taki patent w TransAmie i jak zwykle pomogło na + Autko ewidentnie lepiej oddychało. A w nie zauważyłem zmian w ilości paliwa, ale mogę się mylić bo nasze autka i tak dużo palą
Wszystko się zgadza ale sa 2 sondy przed katem i za jak wytnie sie to podobna będą źle odczytywały mieszanki spalin .Wyświetli sie błąd na desce i będzie podawał większą dawkę paliwa( podobno) Wycinałem ze RENO SCENIC i BMW było wszystko w porządku ale była tam 1 sonda.
zmniejszenie oporów ruchu spalin poprawia dynamikę silnika Bardzo, bardzo uprościłeś. Kiedyś to już pisałem, więc nie chce mi się powtarzać, ale gdyby to było prawdą, to najlepiej byłoby do wyścigów nie robić nawet kolektorów, tylko gołe otwory wydechowe głowicy zostawić. A tak bynajmniej nie jest.
Bądźmy choć trochę eko i nie róbmy niepotrzebnego syfu. Pół biedy jak ktoś ma np. 3 katy i wycina jeden z nich, ale jeśli jest tylko jeden to IMHO jest to karygodne.
Tyle, że w 2005 TJ chyba są już właśnie 3, więc trzeba jeszcze ustalić który jest źródłem problemu.
Stare katy skupują za ok 200 zł. Sam niedawno sprzedawałem. Dołożysz 100 czy 200 i masz nowego kata wysoko przepływowego Magnaflow.