jako, że jestem bardzo początkujący mam prośbe do znawców tematu. ostatnio dowiedziałem sie o istnieniu dany 60 /wcześniej wiedziałem maksymalnie tylko o danie 44/. Czy warto inwestowac w cos takiego, czy też dana 44 to wystarczajaca zmiana? no i oczywiscie czy ktos sie orientuje po ile one chodza ?
jest tez 70 i 80 to zależy od jakiego auta ta Dana Cheavi i Dodge miały duże i ciężkie a Dynatrack robi specjalnie do Jeepa ale to duża kasa około 15000-18000 za most
strasznie dużo tych zer no nic to chyba trzeba pozostac przy mysleniu o 44
:shock: strasznie dużo tych zer no nic to chyba trzeba pozostac przy mysleniu o 44 Dana 44 nie jest potrzebna do opon 31''.
Dana 44 nie jest potrzebna do opon 31''. Tu obowiązuje pewna złota zasada: "Zawsze lepiej mieć lepsze, gorzej mieć gorsze"
Dana 44 nie jest potrzebna do opon 31''. to akurat wiem, staram się zebrać jak najwiecej informacji na przyszłość, bo obecna wersja jest powiedzmy "rozwojowa"
pozatym zaciekawilo mnie istnienie dany 60
a na przykład gdybym wymienił połoski na mocniejsze w danie 35 to do opon 33 wystarczy?
te wzmacniane półosie do D35 są zwykle w rozmiarze tych z D44, więc styknie
Do 33" starczy bedziesz mial cos prawie jak d 44 (ale to max) chodz znam, takich co 35" tez maja i jezdza. Co do wspomnianej d 60 to juz moze laplandery ? maja wiekszy przeswit
ale sa na zwolnicach i sie z hamulcami trzeba babrac ;p
No to że są na zwolnicach to chyba jednak zaleta a nie wada Tyle, że faktycznie nad hamulcami trza pokombinować, ale prześwit ci to zadośćuczyni
no to fakt hamulce trza motać a to czas i kasa nie mała a pozatym "zwolnica - kotwica" jak to kiedyś ktoś powiedział
Może i kotwica, ale jakże użyteczna
za i przeciw zwolnicy to temat na długie zimowe wieczory a zima się kończy a tak poważnie to wszystko zależy jak bardzo chcesz i możesz przerobić zawiechę
Ja tam nie chcę, bo do mojego bulwara nie trzeba a i napewno kasa kosmiczna. Z czystej ciekawości- ile takie cuś może kosztować?
zwolnice dla mnie to by byla przesada koleczka 33 i lift zawieszenia i bedzie jezdzilo, tyle ile potrzeba ;]
dana 44 daje wiekszy przeswit niz 35? bo w specyfikacji podaja ze rubicon jest wyzszy od "normalnych wersji". czy to tylko kwestia opon i felg w ktore sa fabrycznie obute?
Tu niech się spece wypowiedzą, ale chyba wręcz odwrotnie, bo zdaje się, że kosz większy w D44 od D35, czyli cała grucha też raczej większa.
Ja wychodze z zalozenia ze jak ktos chce Dane 60 to niech myli o oponach 37" i wiekszych. A do opon 33-36" to wystarczy Dana 44.
Przeswit w Danie 44 jest mniejszy niz w Danie 35 ale nie znam dokladnych danych. Ale to co najmniej 0,5" (a pewnie troche wiecej) roznicy bo kolo talerzowe w Danie 35 ma 7,56" srednicy, a w Danie 44 8,5" srednicy. Co ciekawe Dane 60 mozna tak przerobic zeby przeswit byl wiekszy niz a Danie 44, ale Dana 60 to bedzie w blocie dzialala jak kotwica troche za ciezka jest. Na skalach to co innego. Skala w koncu nie zapadnie sie pod ciezarem .
Jest kilka opcji Dany 44 do tylu: 1) Do Wranglera TJ-a najprostszym rozwiazaniem jest zainstalowac Dane 44 z innego Wranglera TJ-a, ale w Polsce to chyba zadkosc. Pisze chyba bo tak slyszalem, no ale teraz w Polsce nie mieszkam, wiec tak na pewno to nie wiem. Jedyny minus tej Dany to ze scianki pochwy sa ciensze niz w innych Danach 44. 2) Druga opcja to Dana 44 z Jeepa Cherokiego z lat 1988-1990. Wymaga troche przerobek ale ma grubsze scianki pochwy niz D44 z Wranglera. Szerokosc mostu i rozstaw srob kol ten sam co we Wranglerze. Trzeba dospawac mocowanie wahaczy i Panharda na moscie. 3) Dana 44 z Grand Cherokeego ZJ-a. Szerokosc i rozstaw srob ten sam. Ja osobiscie nie polecam z dwoch powodow: obudowa gruchy jest aluminiowa, wiec wytrzymalosc jej jest watpliwa i jedyna dostepna blokada do tego mostu to fabryczny LSD. Dyferencjal w tej D44 jest na tyle rozny od innych D44 ze zadne blokady nie pasuja do tej Dany 44. 4) Sa jeszcze Dana 44 z Granda WJ-a no ale rozstaw srob jest inny 5x5" no i ma tesame minusy co D44 z ZJ-ta. 5) Dana 44-te z Jeepa CJ-a za waska i rozstaw srob inny, 5x5,5 a nie 5x4,5" jak w TJ-cie. 6) Z Wagoneera SJ rozstaw srob inny, choc wszystko da sie przerobic. Szerokosc niektore mialy 59" (o 1,5" cala mniej niz w TJ-cie), wiec tez w zasadzie by bylo ok. Tyle, ze chyba ich w PL nie dostaniesz. 7) Sa jeszcze Dany 44 w roznych amerykanskich pick-upach. Dana 44 z Isuzu Troopera. W Europie jego odpowiednik to jakis kanciasty terenowy Opel (nie Frontera i nie Frontera Sport). Rozstaw srob inny i chyba szerokosc.
Tak naprawde to opcja nr 1) wydaje sie finansowo najrozsadniejsza. Ewentualnie opcja nr 2) jak chcesz miec te grubsze scianki pochwy. Reszte bym odrzucil, bo za duzo trzeba je przerabiac i ciezko znalezc.
Rubicon ma w europie 30" kola i to daje jakas roznice i tylko kto jezdzi wranglem na orginalnym rozmiarze? pozostale zawieszenie sie specialnie nie rozni ( np:wachacze sa podspawane blaszka)
jako, że jestem bardzo początkujący mam prośbe do znawców tematu. ostatnio dowiedziałem sie o istnieniu dany 60 /wcześniej wiedziałem maksymalnie tylko o danie 44/. Czy warto inwestowac w cos takiego, czy też dana 44 to wystarczajaca zmiana? no i oczywiscie czy ktos sie orientuje po ile one chodza ?
Do kół 33'' typu MT w Polsce wystarczy Dana 35/30 chyba że chcesz rockcrawling uprawiać lub wstawiać blokady typu ARB. Układ napędowy jest tak mocny jak mocny jest jego najsłabszy punkt. Najsłabszym punktem są krzyżaki więc prawdopodobieństwo zmielenia mostu D35 jest niewielkie, pierwsze ukręcisz krzyżaki. Poza tym po zmieleniu D35 zawsze będziesz mógł kupić D44. Ja jeżdzę 2 lata na 33''MT i nic abolutnie się nie dzieje z mostami.
Jak sam piszesz nie jezdzisz zbyt wiele w terenie - może na początku pojeździj, popatrz, zobacz jak się samochód zachowuje. Może wtedy wpadniesz na myśl że w YJ czy TJ nie najważniejsze są blokady czy mosty laplandera ale zwiększenie małego wykrzyżu albo inna rzecz. Może dojdziesz że szkoda ci katować auto w przeprawówkach a może lepiej pobawić się w wyprawówki itp. Itd. i te przeróbki powinny iść w inną stronę.
najwiekszy problem to ja mam z przeswitem :p ale dzieki za rade
ta???? :D:D:D a co jest potrzebne? "30 calowe felgi" ?