witam mam do Was WIELKĄ prośbę Szanowni Klubowicze, otóż na gwałt potrzebuje rozpieraki do szczęk hamulcowych od kombiaka, w sumie to chętnie kupię całe bębny wraz ze wszystkimi rozpierakami, sprężynkami itd. Stan bębnów i okładzin jest mi obojętny, ważne żeby było wszystko kompletne. Bardzo proszę o pomoc!!!!
Tu stal zawsze niebieski kombiak. jak sie pospieszysz, to moze zdazysz przed straza miejska, ktora sprzata ostatnio we wrocku takie wraki.
Kojarzę. Strasznie zakurzony na alusach bodajże.
alusy też przydadzą się:):) pozdro
A ja mam pytanko zwiazane z hamulcami... Szykuje sie do wymiany tarcz i klockow. Pod jakimi oznaczeniami (badz rozmiarami) mam szukac. Do Kadetta 1.2N. Dzieki z gory. No i jakie firmy sa dobre i tanie
Pozdrawiam
tarcze do 1.2N są takie same jak do 1.2S, 1.3N,1.3S, 1.6S, 1.6D - wszystkie niewentylowane 236mm, w GTE czasem szaleli i dawali wentylowane 236mm.
Klocki natomiast w systemie delco - kwadratowe 1.2-1.3 Przy takich masach samochodu i tym silniku nie ma co inwestować w super klocki i tarcze - wystarczą tanie 4maxy z intercarsu tarcze 4max 30zł klocki powiedzmy JC auto 26zł
Gdyby nie chcieli w katalogu podawać rzeczy do kadetta D, to takie same hamulce miał kadett E 1.2-1.8, vectra A 1.4-1.8, rekord E, omega A (sys.delco niewent.)
Dzieki SIM!
Mam, chyba jeszcze klocki od niewentylowanych w nawet dobrym stanie. Okładziny grube na 8 i 9mm. Za 10zł + wysyłka Tak samo nówki wentylowane tarcze, ale wtedy trzeba zaciski zmienić.
To ja je rezerwuje i czekam na odp kiedy sie w Łodzi pojawisz Zresztą i tak bym teraz nie zmieniał bo non stop pogoda szwankuje
Sim, a to nie tak przypadkiem, ze do 1,6 byly o 2mm szersze tarcza, bo cos mi sie kolacze? a kloski w naszych kadettach do wentylowanych takie same tez raczej, nie?
Cichy, Już go z pół roku tam nie ma tego kombiaka. A fele miał przewypaśne ZENDERa 3 drzwiowe kombi z okrągłymi lampami,ale zgnity strasznie był. Przez pewien czas próbowałem go odkupić od własciciela. Zdobyłem z firmy w której pracowałem,(ale której nazwy teraz nie wymienię )nawet ostatni adres właściciela ,ale niestety poprzednia właścicielka wyzioneła ducha w międzyczasie a następnego niemogłęm zlokalizować.
Cichy - nie grubość tarcz była taka sama, były tam różne mody deawoo i innych zamienników gdzie tarcze potrafili robić minimalnie szersze.
Co do klocków to tak, w wersji wentyl byl inny klocek, ale tego nie pisałem, zeby juz Kolczowi nie mieszac w glowie.
To dziwne bo ja jak u siebie zmieniałem tarcze i klocki na nowe z logiem GM to przy okazji zmieniłem zacisk który dostałem od FeniX-a zacisk od 1,3 i ojciec musiał mi dorabiac flansze zeby weszło klocki z tarczami . Potem porównywałem mechanizm zacisku z tłoczkiem jest taka sama ale ta cześć dokrecana była o jakies 2 mm mniejsza. Wiec jednak coś napewno było inne. Sprawdzone na moim przykładzie.
no ja jestem tez prawie pewien ze taka roznica byla, ale czekalem na poparcie
No ja jestem pewnien że u mnie występowała różnica w szerokości zacisku. Jak sie znajdzie 3 to jednak coś jest na żeczy
u mnie ktorys z poprzednich wlascicieli zasadzil podkladki miedzy dwie czesci zacisku...
Hehe to moze masz mój Bo u mnie ojciec tez rozkrecił zaciski i wpakował blache docieta pod kształt i zkrecił zpowrotem. Tylko że jak tam miałem tylko 1
ja mialem zwykle podkladki
No to ja Wam powiem, że na bank tarcze w 1,6 były szersze Nie mam pewności jak to było z 1,3 S, ale N-ka miała wąskie.. Generalnie, to były 10 mm i 12,7 mm .
No to nie dojdziemy teraz zerknąłem do katalogu o 1.0-1.3 występowały z tarczami 10mm, jak i z 12,7 (oznaczane jako wzmocniony system hamulcowy) czyli takie same jak 1.6S/1.6D