Siemanko, nie mam pojecia jak obliczyc jaki mam lift wrangla dostalem od kolegow z forum jakis przelicznik http://www.green-acres.co...5&from=cm&to=in ale nie wiem o co w nim chodzi :pala: a dokladnie chcialbym zmierzyc od ziemi do nadkoli przednich i tylnich miarka ale nie wiem jak to przeliczyc na koncowy wynik czyli "lift"
lift zawieszenia mierzysz obliczaja roznice odleglosci od srodka kola/piasty do krawedzi blotnika. W ten sposob zmierzysz o ile podniosla sie buda z rama w stosunku do kol, bo wyznaczy lift. Ale uwaga, bo we wronglu mozesz miec takze lift samej budy na ramie, ktory bedzie zawarty w lifcie pomierzonym wczesniej.
Jesli midzy rama a buda masz jakies dystansy to musisz to tez zmierzyc. Nie wiem ile ma fabryczny, ale zalozmy na przykladzei XJ;a, ze stockowy ma 17,5" miedzy srodkiem piasty a dolna krawedzia nadkola, czyli 44,45cm. Moj XJ ma 54,5cm, co oznacza roznice 10 cm, a to z kolei jakies 4". Ja nie mam ramy, wiec to jest moj lift zawieszenia.
Gdybym mial na przyklad rame i miedzy rame z bude wlozone dystansy 2,5cm=1", to mialbym w tym ukladzie 1" body-lift i 3" suspension lift. Ponial?
wymiary wranga są na stronie jeepnięci, takie wyliczanie nie działa jeśli masz zmienione nadkola.
oj tam nie dziala... to nie maszyna CHodzi o to, zeby mierzyc jais staly punkt na kolach i jakis staly punkt na budzie znajdujacy w pionowo nad tym z kol. A czy to nadfkole, czy kerunkowskaz, albo maska nie ma znaczenia. Punkt odniesienia sie liczy.
body lifta nie mam ani zadnych dystansow ani poszerzen czyli biore miarke mierze od piasty w przednim kole i przeliczam na cale??
dokładnie
Ale Panowie nadkole w tylnich kolach wyzej stoja jak w przednich wiec pomiar brac z przednich nadkoli czy z tylnich ?bo ja juz nie wiem sam
no oj porownaqc musisz, czyli przod i tym mierzysz w fabrycznym lub z rysunkow technicznych, a potem to samo mierzysz u siebie... to jak z porownanierm w ktorej szkalnce jest wiecej wody
a no juz ponial tylko skad mam wziasc seryjne wymiary auta???
[ Dodano: 2009-08-02, 15:42 ]
Widze ze lopatologicznie trzeba ci wytlumaczyc
1. Wez miarke i zmierz odleglosc od srodka piasty do brzegu nadkola w przednim kole. 2. Zapytaj kogos z fabrycznym wranglerem bez zadnego liftu zeby zmierzyl ta zama odleglos w tym samym miejscu na swoim jeepie 3. od tego co wyszlo tobie z pomiarow odejmij to co wyszlo temu komus z fabrycznym jeepem - to bedzie wysokosc liftu w centymetrach. Centymetry przelicz na cale na stronie ktora sam podales w pierszym poscie. Prosciej chyba sie nie da.
dzieki za pomoc ale watpie ze ktos z forum ma jeszcze fabrycznego "Yj"
rownie dobrze moze zmierzyc odleglosc krawedzi ramy do podloza
rownie dobrze moze zmierzyc odleglosc krawedzi ramy do podloza
Nie.... z roznymi oponami ta odleglosc bedzie inna nawet jak bedzie identyczny lift.
Stebel, racja musialby na orginalnym ogumieniu parcha postawic .