tak się zastanawiam, czy nie założyć blokady do stockowego mostu we Wranglerze. macie może jakieś rady i doświadczenia z tym związane?
PZDR
Zmieścisz co najwyżej jedną Do dana30 są blokady które można zakładać na stockowe półosie np truetrack, ECTED
Także ARB, OX, od listopada ELocker.
Jeśli nie używasz 4x4 na drodze to jescze Powertrax, Lock-right, detroit itd. Możliwości cała masa, pytanie jaki budżet i co chcesz osiągnć.
a jakie chcesz opony wrzucic?
a jakie chcesz opony wrzucic? Ty tam nie o opony pytaj tylko chwal się jak rozbudowa idzie :pala:
Bo mnie tu z ciekawości już nosi a info jak nie było tak nie ma!
oj, bo zanim ja sie zabrałem za to. jestem umowiony na 14 października na odstawienie samochodu. dopiero . ale jeszcze wrzuce jakiegos posta na mój wątek bo nie chce na innych ić. no i musze pomierzyć zawieszenie jeszcze. musiałem zrobic lekkie cenowe rozeznanie na rynku
Jeśli nie używasz 4x4 na drodze
A to dlaczego, jeśli można spytać? Bo myślałem np. o Detroicie na przód ale chciałem też reduktor na 242 zmienić i używać na asfalcie.
No to będzie ciekawie w zakrętach Lekko dodasz gazu, zepnie ci przednie koła sztywno i tracisz sterowanie niestety.
a nie ma czegoś w "rozsądnej" cenie co się z przodu sprawdzi? np. Detroit TrueTrac z tego co czytałem z przodu nie daje jakiś strasznych efektów.
No nie daje, ale też nie daje takich efektów w terenie jak blokada. Acz jak już to zdecydowanie true-trac a nie detroit.
Ja ciągle stawiam na Elockera. Jak się pojawi to będzie rewelacja. Jedyna poważna wada e-lockera to to, że nie jest wodoodporny. Trochę wody w moście i może być problem. Acz to by mnie raczej nie przerażało. Bardziej cena- 800 USD
a jakie chcesz opony wrzucic? te, które mam obecnie czyli 32 na 11 na MT. może jak dojeżdzę te, to zmienię na 33 na 10.50 lub 33 na 12.50, ale do tych ostatnich nie jestem przekonany, jeżeli mówimy o standardowych mostach. z tyłu posiadam Detroita Lockera, i dobrze robi w terenie, agresywny, trochę słychać go w jeździe miejskiej, ale jest OK. kiedyś z kumplem, który miał EZ locka na tyle we Wranglu i wieksze opony 33x12.50, porównywaliśmy podjazd pod małą górkę bez rozpędu w koleinie na małym wykrzyżu. DL lepszy, lepszy..., ale trochę waham się iść w automat na przód, i myślałem o blokadzie dołączanej, coś z ARB np. no nie wiem. i stąd pytanie, czy ktoś może testował już.
PZDR
Automat na przod bedzie niebezpieczny na mokrym lub osniezonym asfalcie...ale da sie do tego przyzwyczaic. Ja wstawilem powertaxa i jak do tej pory jesetem zadowolony. Owszem jest glosna ale sprawdza sie w terenie i kosztowala niecale $400 i do tego samemu mozna zainstalowac doslownie w dwie godziny.
Automat na przod bedzie niebezpieczny na mokrym lub osniezonym asfalcie...ale da sie do tego przyzwyczaic. Ja wstawilem powertaxa i jak do tej pory jesetem zadowolony. Owszem jest glosna ale sprawdza sie w terenie i kosztowala niecale $400 i do tego samemu mozna zainstalowac doslownie w dwie godziny. właśnie podobnie myślałem o automacie i tego typu wadach. nie dość, że podstawowy napęd na tył i trzeba tym umieć jeździć, to jeszcze przód w automacie. na co trzeba uważać z powertax-em zatem? bo przeglądałem przeróżne modele na przód, i chyba ARB czy coś podobnego załączanego z kabiny odpada. obawiam się elektryki jednak w tego typu zestawach.
PZDR
Z powertraxem jest tak ze nawet mimo odlaczonego przedniego napedu na sniegu auto moze nie skrecic. Napewno odpada jazda zima po osniezonych drogach z napedem na cztery...wtedy laduje sie w rowie na zakrecie Automatu nie mozna do konca przewidziec. Niby blokada pracuje tylko jak jest pod obciazeniem ale czasem potrafi sie zalaczyc bez ostrzezenia. Poza tym na parkingach wyraznie slychac ze jest blokada z przodu...slychac jak sprezyny pozwalaja przeskakiwac rozlaczonej blokadzie. Ale mysle ze mimo tego wszystkiego oplaca sie za ta cene...trakcja w terenie jest nieporownywalnie lepsza. A koszt w sumie dosc niewielki w porownaniu do innych blokad. I wszystko mozna zamontowac samemu.
Jesli masz zamiar uzywac auta zima na drogach i miec mozliwosc wlkaczania napedu na cztery w trasie gdy lezy snieg to jednak kierowal bym sie ku ARB.
Z powertraxem jest tak ze nawet mimo odlaczonego przedniego napedu na sniegu auto moze nie skrecic. Napewno odpada jazda zima po osniezonych drogach z napedem na cztery...wtedy laduje sie w rowie na zakrecie Automatu nie mozna do konca przewidziec. Niby blokada pracuje tylko jak jest pod obciazeniem ale czasem potrafi sie zalaczyc bez ostrzezenia. Poza tym na parkingach wyraznie slychac ze jest blokada z przodu...slychac jak sprezyny pozwalaja przeskakiwac rozlaczonej blokadzie. Ale mysle ze mimo tego wszystkiego oplaca sie za ta cene...trakcja w terenie jest nieporownywalnie lepsza. A koszt w sumie dosc niewielki w porownaniu do innych blokad. I wszystko mozna zamontowac samemu.
Jesli masz zamiar uzywac auta zima na drogach i miec mozliwosc wlkaczania napedu na cztery w trasie gdy lezy snieg to jednak kierowal bym sie ku ARB. dzięki za podsumowanie tematu i problemu. powertrax odpada. nie jestem Hołowczycem przecież, a Zakopianką z nart o 2-iej w nocy czy ze Szczyrku zdarzało mi się wracać. zostaje ARB. tylko te ceny . a przypadkowo ktoś wie, jak działa na przodzie blokada w Geli? to, że jest załączana na ordung, to wiem, ale jak dokładnie od technicznej strony?
PZDR
chyba ARB czy coś podobnego załączanego z kabiny odpada. obawiam się elektryki jednak w tego typu zestawach. to pneumatyczne jest....
Pomijając czy elektryczne czy pneumatyczne- co za problem?
Ale jak bardzo chcesz totalną prostotę, to jest jeszcze OX. Najbardziej hardcore'owy locker jakiego widziałem
widze, ze temat jazdy 4x4 na czarnym powrocil Moglby mnie ktos uswiadomic, ale tak jak do prostego chlopa co trzeba zmienic, zeby wrangler jezdzil 4x4 na czarnym i co sie na tym traci (bo pewnie tak dobrze to nie ma, zeby tylko zyskac). Probowalem grzebac na forum pod haslem reduktor 242, ale nic ciekawego nie wygrzebalem ...
pozdrawiam Hubert
reduktor 242, Poza nim nic więcej nie trzeba zmieniać
Trzeba zmienić właśnie reduktor na 242 selec-trac. Traci się pieniądze. Wprowadza się też większą komplikację w układ. 242 jest też nieco delikatniejsza od 231. Ale jest kilku kolesi którzy śmigają z 242 i silnikiem 5.9, więc nie widzę problemu
Trzeba zmienić właśnie reduktor na 242 selec-trac. Traci się pieniądze.
250-400 USD. Nie jest tak zle, a zazdrosne spojrzenie innych co maja 231 bezcenne
Hubert
w sumie co się złego stanie jak bedzie sie smigać na 4H? tylko sie czesci zuzyja...
w sumie co się złego stanie jak bedzie sie smigać na 4H? tylko sie czesci zuzyja...
To nawet nie chodzi o ciagle jezdzenie 4x4, tylko o swiadomosc, ze jest taka mozliwosc i zapiecie czasem jak popada, albo jest jakis syf na drodze w postaci resztek sniegu itp.
pozdrawiam Hubert
jak jest bloto posniegowe to przeciez mozna zapiac, bo material jest luzny i sliski
ja bym generlanie nie zapinal 4x4 jak jest asfalt czy to mokry czy suchy. niby mozna ale zawsze wszystko mocniej w dupe dostaje(na suchym tez mozna z 4x4 jezdzic ale wtedy wszystko duzo bardziej w dupe dostaje). lepiej zwolnic te 10% i bedzie git....zawsze trzeba pamietac ze terenowki hamuja tak samo jak auta z napedem na jedna os a nawet gorzej
święte słowa michals i wracamy do słynnego "Zwolnij. Szkoda życia."
ja bym generlanie nie zapinal 4x4 jak jest asfalt czy to mokry czy suchy. hmm... jak suchy to nie. ale jak jest śnieg na drodze, błoto posniegowe czy lód, ja zapinam. to nie magia, to napęd 4x4.
PZDR
proponuje zebyś zakupił OX-a i pozniej nam zrecenzujesz jak to działa
a np w teren do dana 30 i reduktor 231 ,jaka będzie dobra blokada i w miarę nie kosztowna ,a co myślicie i jakl działa ten trua-treck
a np w teren do dana 30 i reduktor 231 ,jaka będzie dobra blokada i w miarę nie kosztowna
Powertrax no-slip tu masz OX-a tylko 120 dolarów więcej....
Blokada Truetrac jest propozycją dla tych, którzy nie potrzebują maksimum trakcji w swoim Jeep'ie. lub nie dokonali jeszcze wzmocnień napędów i blokada 100-procentowa mogłaby powodować ich uszkodzenia. Blokada Truetrac jest tzw. mechanizmem Torsena, który reaguje na różnicę przenoszonego momentu. Dzięki zestawowi przełożeń ślimakowych zamiest klasycznych satelitek i kół koronowych, możliwe jest przekazanie części momentu obrotowego na koło, które w danym momencie ma lepszy kontakt z podłożem, lub lepszą trakcję. Blokada Truetrac jest w pełni automatyczna, nie wymaga specjalnego oleju, ani dodatków do oleju przekładniowego. Nie posiada też żadnych elementów, które w czasie użytkowania zużywają się i podlegają okresowej wymianie. a może to
Z tego co piszą koledzy na forum to na przód nadaje się jedynie blokada uruchamiana przez kierowcę. Podobno wszystkie automatyczne powodują problemy w prowadzeniu samochodu na śliskiej jezdni.
Z tego co piszą koledzy na forum to na przód nadaje się jedynie blokada uruchamiana przez kierowcę. Podobno wszystkie automatyczne powodują problemy w prowadzeniu samochodu na śliskiej jezdni. i to jest odpowiedż na którą czekałem
Właśnie wszystkie automaty z przodu to ryzyko jazdy na śliskich nawierzchniach, tylko 100% blokady daja pewność i wygodę.
Właśnie wszystkie automaty z przodu to ryzyko jazdy na śliskich nawierzchniach, tylko 100% blokady daja pewność i wygodę. czyli jednak OX
dlatego twierdze, ze lepiej przeczekac i zebrac kase na blokade 100% niz robic cos dwa razy. no chyba ze ktos woli aŁtomat. Stebel sie pochlebnie wypowiada na temat automatycznego przodu który ma u siebie, mysle ze warto bylo by gdybys z nim pogadał (jakies gg, mejl)
lub ARB
czyli jednak OX albo ARB ale kup OX'a to nam go przetestujesz
Jeśli nie używasz 4x4 to automat nie przeszkadza. Jak zapniesz 4x4 to nie ma tu magii, musi źle jeździć po śliskim. Wystarczy mi obserwacja zachowania spiętej blokady na tyle, żeby wyobrazić sobie taki sam efekt z przodu, tylko że z zaskoczenia.
Na przód jest jeszcze opcja ECTED'a, ale LSD z przodu, czy to ECTED czy True-trac, nie napawa mnie zbytnio optymizmem. Bierz ARB lub OX i ciesz się z niego
[ Dodano: 2007-11-20, 23:38 ]
bierz OX'a i uciesz nas
Poproszony do tablicy odpowiem - dwa truetrac'ki przez dwa sezony przód i tył zima, teren etc. Z przodu od 4 lat i działa. Na pewno nie mają tak negatywnego wpływu na trakcję zimą jak zapięty przód przy reduktorze 231. wg mnie to stałe przenoszenie momentu 50/50 przód /tył ma znaczny wpływ na mniejszy komfort jeżdżenia zimą niż posiadanie true trac'ka z przodu. Dla mnie doskonały, bezobsługowy, żywotny. Tylko do 60 % momentu przeniesienia, płynna praca,żadnego spięcia na 100 %. Sprawdza się nawet w terenie - bo rzadko byłem na próbach gdzie przód (któreś z kół) w zj-cie traci konakt z glebą - częściej taka sytuacja dotyczy tyłu. Przy obecnym kursie usd sugeruję zakup nowego. Starcza aż do klasy wyczynowej/extremalnej. Lock-Right
600 zł + 95zł przesyłka
znalazłem na jeeppasji lock-right tylko cena nie ta