Czy ktoś z szanownych kolegów miał doświadczenia z laminatowymi nadwoziami do Wrangla? Gdzie tego szukać? Ile kosztuje? Ile kg można zrzucić?
Witam, do tej pory widziałem laminatowe CJ, z tego co użytkownicy mówili to zysk na wadze nie jest duży, bo te laminaty które mieli wymagały wzmocnienia elementami metalowymi. Na pewno dobre jest to, że nie zjada rdza i łatwo się naprawia (klei żywicą). Wypadało by klatkę do ramy zamocować, no i mocowanie pasów i foteli do budy musiało by być dobrze pomyślane. Gdybym budował projekt na ramie przestrzennej pewno pokusił bym się o zrobienie elementów poszycia z laminatu, natomiast raczej nigdy nie zdecyduje się na laminat na ramie. Inna sprawa, że w razie uszkodzenia w terenie blachy można podoginać, poklepać kamieniem, laminat może popękać a to już trudniej naprawić w warunkach polowych. Myślałem też, o wymianie niektórych elementów na laminaty - konkretnie drzwi i maska i to chyba niezły pomysł jest.
pozdrawiam tomek http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=32818
TO już znalazłem:). Liczyłem raczej na wskazanie producenta. Rdzę mam w dupie ale chciałbym zrzucić nieco masy. Pojęcia nie mam ile kg można zaoszczędzić...
Mephisto, zrób sam Wyjdzie najtaniej i zrzucisz tyle ile będziesz chciał
Dzięki Sherlocku:):):)
Pogadaj z Melem i Snorklem - oni zdaje się rozkminiali temata. Ale dużego zysku masy się raczej nie spodziewaj.
Też powoli zastanawiam się na zmianą niektórych elementów na lżejsze.. Prawdopodobnie drzwi i maska. Ale póki co będę miał ważniejsze sprawy na głowie, więc to poczeka.
drzwi i dach to ja po prostu zdejmuję tylną klapę też pytanie co jeszcze można zrzucić....
Drzwi i dach zdejmuje jak chce odchudzić autko w mieście.. Ale wizja bycia pokrytym w 100% błotem w terenie zniechęca mnie do robienia tego jak zjeżdżam z czarnego Ale w sumie można by pomyśleć o jakichś materiałowych drzwiach i zadaszeniu, jakaś taka terenowa prowizorka.
Zależy do czego to chcesz stosowac jak do rajdów szybkościowych to można laminat, budujesz klatkę i uzupełniasz buda z laminatu. Ale jak do taplania się to lepiej blacha. Miałem kiedyś takie cos zmotane CJ7 ale kupe dużych podkładek, blaszek trzeba stosowac. I jak jednego razu choinka wleciała mi do kabiny to niebyli milo, poleciały drzazgi ale nie z choinki.
Chyba mi odradziliście w sumie ta zbawę. Sądziłęm że laminat jest sztywny i lekki:). A nie że trzeba ponakręcać kupę żelastwa dla usztywnienia, żeby zyskać 20 kg:). Interesują mnie rajdy przeprawowe i obniżanie masy.
Zmień maskę, to cholerstwo waży strasznie dużo. Chyba AEV robi jakieś "odchudzane"
Te AEV polegają chyba głównie na redukcji ciepła(jak sama nazwa wskazuje ), nie wiem czy są lżejsze, ale fajnie wyglądają
Bardzo możliwe, dawno tam nie zaglądałem. Tak czy siak, ktoś robi lżejsze maski do TJa
Maski do TJ z tworzywa...niezniszczalne....mozna je dowolnie giac i nie popekaja...lzejsze od AEV Z tego co pamietam to Trent Fabrication jest dystrybutorem - www.trentfabrication.com
I mogą być przezroczyste! Fajny sprzęt
To zdradźcie mi jeszcze koledzy gdzie szykać tego AEV bo googlowanie słabo mi wychodzi:).
To juz nie szukaj AEV, tylko obczaj link by Stebel.
by Stebel mi nie abla... Tzn abla ale na środku jest kawał niebieskiego prostokąta i nic na nim... Czy to mój brak talentu informatycznego?
o dokladnie tutaj: http://www.trentfabricati...ex&cPath=137_27
po 400 baksów
Kurde - świetne! a ile waży??
Mogę się podjąć wykonania części poszyć na podstawie elementów oryginalnych, waga to sprawa wtórna, około 1,6 kg na litr laminatu. Ale nie powinno się wykonywać części cieńszych niż 3 mm. ( i mamy to samo wagowo, tylko niekorodujące) No i normalny Laminat płonie, istnieje możliwość wykonania części niepłonących, jednakże laminat taki wystawiony na działanie płomienia jest i tak zniszczony. Wszystkie tworzywa mają opkreśloną temperaturę pracy przy laminatach powyżej 200 oC jest koniec. Inne tworzywa wysiadają przy 40 lub 60 oC W technologii lamianatu wykonuje się karoserie replik różnych aut. Ma to sens finansowy tylko wtedy gdy oryginale części nie są już produkowane.
Jestem otwarty na propozycje, problemem są formy, wykonanie większej ilości elementów to minej niż 40 pln za kg, jeśli formy są już wykonane.
Tylko ze laminat bedzie sie lamal...a np maski z linka ktory podalem sa wykonane z lexanu - mozna je zgiac w podkowe i wroca do swojego ksztaltu bez pekniec i innych zniszczen.
Czy dobrze rozumiem - bez względu na to, z jakim tworzywem się pokombinuje - zysk na masie jest znikomy? Myślałem, że to właśnie kwestia masy każe budować Jeepy z laminatu...
Tez szukam jakiegos rozwiazania, zeby zaoszczedzic na przodzie kilka kg. Jak cos wymysle to dam znac.
Koło Gdańska w Św. Wojciechu kiedyś jeden gość robił z laminatu CJ7, kupiłem i przez zimę zrobiłem cos takiego
Maska, gril, błotniki, ramka szyby, drzwi boczne, hard top i w jednej całości gondola te elementy są zrobione z tworzywa sztucznego (żywica i mata bodajże 5 warstw, do rajdów szybkościowych niektórzy robili sobie mniej warstw)- normalnie kajak. Teraz blaszanka jeżdżę
Udało się komuś znaleźć drzwi do tj'a z laminatu kowbojki ?
Udało się komuś znaleźć drzwi do tj'a z laminatu kowbojki ?
Fajne drzwi ale z głośnikami i wykończeniem. W opisie drzwi na górze pisze, że to nie są tanie drzwi z laminatu tylko ..... A ja najchętniej bym zakupił najprostsze i najtańsze
Czy ktoś z szanownych kolegów miał doświadczenia z laminatowymi nadwoziami do Wrangla? Gdzie tego szukać? Ile kosztuje? Ile kg można zrzucić?
Siemasz Yogurt, a czy to aby nie jest aby wymuszenie rozbujnicze par. 210 K.K.?
widzę, rze ortografia kamieniaża terz Ci się ódziela
o taaaaak a do tego środek nocy i 3 prom.
No to nadawaliśmy na tych samych falach bardzo dziękuję za 6-tego w liczniku