Jest może ktoś w okolicy Krakowa lub śląska co może to ocenić sprowadzić i zamontować?
MOże koledzy lepsi w ocenie kit-ów do liftu zawieszenia mogą coś innego doradzić?
Z góry wielkie dzieki i pozdrowki Paweł
Zaletą tego liftu jest tylko cena i może to że pozostają orginalne sprężyny i amorki. Droższy lift polega na wymianie sprężyn i amortyzatorów na inne. Nie wiem jaki masz przebieg auta i kiedy szykuje ci się ewentualna wymiana amortyzatorów bo cena orginalnych amorków i sprężyn jest sporo wyższa od tych przeznaczonych do liftu 2". Wadą liftu na podkładkach zresztą na sprężynach też jest zmiana kąta pracy przednich półosi, auto zyskuje niby większy prześwit ale jesteś zmuszony bardziej uważać nad operowaniem pedałem gazu. Na normalnej drodze raczej nie ma to znaczenia, ale w terenie trzeba uważać i jeździć z głową. Przykładowa cena orginalnych sprężyn w ASO to ponad 1000zł za 2szt na przednią oś. Cena wzmocnionych sprężyn od liftu 2" firmy IROMEN to 550zł za 2szt. Jeżeli będziesz zmuszony w najbliższym czasie wymieniać amortyzatory lub sprężyny bo przyszedł już na to czas to rób lift na sprężynach a nie na podkładkach. Pozdrawiam.
Pawel: Prawie kazdy kit do WK bedzie pasowal do XK/XH. Za tem Rocky Mountain, Daystar, Superlift itd. beda dzialaly w Commander. Moge ci takie cos wyslac z USA jakbys potrzebowal.
Witam! No auto nowe , wiec i tak trzeba kase włożyć, ale nikt nie mówił że będzie tanio. Ja sporo jeżdżę po asfalcie i ten lift ma mieć głównie wrażenie wizualne bez pogaraszania właściwości jezdnych. Planuje kilka wypraw turystycznych po drogach bitych i szutrowych ale bez extremów. Koła także mają przyjść większe.
Zależy mi aby lift nie wpłynął w zdecydowany sposób na prowadzenie auta po czarnym.
Cierpliwie słucham dalej rad doświadczonych kolegów. PA86, COBRA : A jest pewność że nie ma różnic w zawieszeniu pomiędzy Dieslem 3.0CRD, a silnikami benzynowymi 4,7 i HEMI?
COBRA: A Ty robiłeś lift sam czy jakiś warsztat zaufany robił, bo ja to niestety tylko zlecenie do warsztatu
Pozdrowki Paweł
COBRA: A Ty robiłeś lift sam czy jakiś warsztat zaufany robił, bo ja to niestety tylko zlecenie do warsztatu
Ja dawałem do warsztatu ale ja mam 4" liftu, zresztą gdybym robił 2" to też zleciłbym to warsztatowi. Jeżeli w grę nie wchodzą finanse tylko prowadzenie się auta po czarnym to rób lift wymieniając sprężyny i amortyzatory.
Może będzie pierwszy wyliftowany Commander w PL
Witam! To jeszcze długa droga do tego projektu, niestety musze w ASO obgadać sprawę gwarancji itp itd. W najgorszym razie autko bedzie czekac 2 lata na zmotanie , ale wtym czasie i tak w ramach mozliwosci nad nim popracuje.
Dalej czekam na rady, może ktoś poleci jakis warsztat dobry na śląsku lub w małopolsce gdzie mnie nie wysmieją z powodu że t nowy Commander?
Pozdrowki Paweł
Robinson a na jakie rady ty czekasz ? Każdy ci powie że lift na podkładkach jest gorszy od liftu z wymianą sprężyn i amortyzatorów, jest to tylko kwestia ceny ile chcesz na to wydać. Co do warsztatu jest dział "Polecane" tam możesz zerknąć jakie warsztaty są w twojej okolicy. Przy tej robocie nie ma co spierniczyć, na dobrą sprawę pewnie dałbyś radę sam to zrobić. Wejdź na google wpisz "lift jeep Comander" lub WK bo zawieszenie jest to samo i przynajmniej będziesz wiedział co i w jakich cenach cię interesuje. Przy okazji dowiesz się jaką maksymalną średnice opon będziesz mógł wstawić. Pisząc czekam na rady sprecyzuj czego oczekujesz, czy samej oceny wybranego producenta danego liftu czy jeszcze czego innego. Co do gwarancji wykonaj telefon do serwisu i problem będziesz miał z głowy a najlepiej jeszcze jak będziesz miał lift to niech oni ci go zamontują i wystawią fakturę. W tedy nie ma możliwości aby w przyszłości coś kombinowali chcąc zwalić winę za jakąś usterkę na Lift, bo po ASO to już wszystkiego można się spodziewać.
NO i jak zwykle Cobretti sprowadził delikwenta na ziemie. Ja tu marze o lifcie o Ty tak z grubej rury . Ale tak na serio , powoli zestawiam całość po stronie kosztowej. ASO musze odwiedzic przy okazji reklamacji opon których nie da sie wyważyć więc będzie okazja spytać co i jak. Co do opon to tutaj musze sie poorientować co i jak tak aby dać takie którę będąładnie wyglądać i w miarę sprawować sie na asfalcie i w lekkim terenie , pewnie jakies AT-ki.
Cobra : A tak konkretnie jakie rady? To np jaki konkretnie kit do liftu polecasz , ten ze sprężynami i amorkami, jeżeli to lepsze rozwiązanie to tylko takie wchodzi w grę.
Ale tak jak pisałem nigdzie mi sie nie spieszy wiec sobie dobrze wszystko poukładam , posprawdzam i autko bedzie śliczne
Pozdrowki dla wszystkich Paweł
NO i jak zwykle Cobretti sprowadził delikwenta na ziemie. Ja tu marze o lifcie o Ty tak z grubej rury .
Robinson nie chciałem sprowadzać cię na ziemie ale temat Liftu jest tematem rzęką. Mnustwo osób ma lifty na podkładkach i są zadowoleni. Co do liftu Comandera chyba jeszcze nikt takiego nie robił na naszym forum więc konkretnych informacji nie dostaniesz. Jeżeli podasz przynajmniej firmę z jakiej chcesz zakupić lift to chłopaki przynajmniej napiszą ci czy jest dobra i sprawdzona na podstawie innych części przez nich oferowanych które może kupowali do swoich modeli. Wiadomo że wszystkim chodzi o finanse, mi osobiście wszyscy odradzali robienie liftu bo WK ponoć nie nadaje się w teren. Za duża ilość elektroniki i ogólnie że WK to dupowóz. Miałem dobry rok pod względem finansowym więc zaryzykowałem lift 4" z myślą że najwyżej będe miał fajny dupowóz z możliwością wjechania w delikatny teren. Jak narazie oprócz liftu i zmiany opon nic więcej przy samochodzie nie majstrowałem i nawet nieźle w terenie daje sobie radę. Wedle wszelkich wcześniejszych opini powinien stać już w warsztacie i mieć wymienianą całą elektronikę no bo do wody to te auto wogóle się nie nadaje. Więc bierz poprawkę na wszelkie porady bo sporo osób nie zna tych aut z własnego doświadczenia i nie dostaniesz obiektywnych opini co i jak masz zrobić. Pozdrawiam i owocnego motania.
Drążąc temat dalej siedze i szukam liftu na spreżynach , ale takie w wersji 2'' lub 2,25'' chyba nie występują, a przynajmniej ja nie znalazłem. Wszędzie są podkładki w róznych wersjach, w tym na jakiś poliuretanowych przekładkach. Te ze sprężynami chyba zaczynaja sie od 4''.
Moje auto nie ma jeździć w extremalny teren np taki jak Twój WK daje rade bez problemu. Dużo jeżdżę po budowach , itp itd więc troche wyższe zawieszenie w zupełności wystarczy. Napewno nie bede go uczył pływać , a lift ma poprawić także wrażenie wizualne Comka, zreszta 2'' chyba głównie do tego służą
Cobra a jakiej firmy Ty kupiłeś zestaw do liftu?
Pozdrowki Paweł
Robinson tu masz link na Amerykańskie forum, cały temat jest o liftach do WK więc i do Comandera.
Jeżeli nie znasz angielskiego w bij się na ten temat przez google z możliwością tłumaczenia na język polski.
[ Dodano: 2009-12-29, 10:35 ]
Cobra dzieki , czytania i myślenia na cały tydzień. Na szczęście jestem na urlopie Co do OME to po zaznaczeniu że posiada się Comka , wyrzuca, że zestaw nie koniecznie pasować będzie do niego. Przy podkładkach podaję że i do WK i XK pasuje. Musze wysłać do nich maila i sie spytać dokładnie, ale to po przeczytaniu tego USA forum z liftem do WK.
Cały czas mnie nurtuje , czy te same zawiechy sa w Dieslu i Benzynie, wiecie może coś o tym?
Pozdrowki Paweł
Cały czas mnie nurtuje , czy te same zawiechy sa w Dieslu i Benzynie, wiecie może coś o tym?
Zawieszenie jest to samo, chodzi tylko o różnice w masie auta. Do cięższego auta muszą być mocniejsze sprężyny bo zamiast 2" zrobi się 1" liftu jak sprężyny będą za słabe. Nie wiem który z modeli jest cięższy ropniak czy benzyna. Przy podkładkach nie ma tego problemu bo pozostajesz przy orginalnych sprężynach i amortyzatorach które są już dopasowane do masy danego auta.
Mi tez mocno chodzi po glowie maly lift i po dluzszym zastanowieniu dochodze do wniosku, ze jak juz robic to chyba tak jak zrobil COBRA.
W zwiazku z tym mam pyatnie. Czy mierzyles o ile w sumie auto "uroslo"? Tzn ile ma wysokosci do relingow?
Czy mierzyles o ile w sumie auto "uroslo"? Tzn ile ma wysokosci do relingow?
Nie mierzyłem ale powinno być o 4" wyższe + różnica w wysokości założonych opon. Z teoretycznego liczenia auto powinno być wyższe od seryjnego o niecałe 13cm przy oponach 33". Ale to jest tylko teoretycznie w naturze nie sprawdzałem ile auto miało przed i po lifcie.
Purchawa, a te 4 '' to nie za dużo? W sumie to tylko w teren extremalny chyba. Cobra może opiszesz jak sie zmieniły właściwości jezdne na czarnym po tym lifcie i zmianie opon na Mt-ki?
Pozdrowki Paweł
Po samym lifcie za wielkiej różnicy nie odczuwałem, jeździłem jeszcze kilka dni na seryjnych oponach nim założyłem MT. Ale moja opinia na ten temat może być trochę nie zgodna z rzeczywistością bo moje prędkości nawet poza miastem są stosunkowo niskie, łamie przepisy ale zadawalam się w trasie prędkościami do 120-130km/h i to na trasach szybkiego ruchu. Natomiast same MT dają odczuwalną różnice. Są sporo głośniejsze i przy tej szerokości opony co ja mam 285mm czuje wszelkie niedogodności Polskich dróg, przdewszystkim koleiny.
Z teoretycznego liczenia auto powinno być wyższe od seryjnego o niecałe 13cm przy oponach 33". Ale to jest tylko teoretycznie w naturze nie sprawdzałem ile auto miało przed i po lifcie. Teoretycznie to wiem, ale wiem tez ze roznie z tymi danymi jest na papierze i w rzeczywistosci.
COBRA, a jakie amorki do swojego zestawu wybierales?
Zerknij w link nad zdjęciami tam masz fotki i częściowy opis Liftu. Nie chce mi się teraz wszystkiego opisywać kolejny raz. Dobra skopiowałem część tego co tam napisałem i wstawiam.
"na zdjęciach widoczne są elementy składowe liftu, doszły jeszcze tylne amortyzatory które były w zestawie a na fotce ich nie widać, plus sporo innej drobnicy. Zwrotnice są wyższe od seryjnych i tak są zaprojektowane że przednie sprężyny i amorki pozostały bez zmian czyli seryjne. Problem z tym związany to że muszę dorobić sztywniejsze sprężyny aby po założeniu wyciągarki wszystko miało ręce i nogi. W zestawie była przystawka do modułu EGR która pozwala na ustawienie odpowiednich wymiarów aktualnie zamontowanych kół. Chodzi przedewszystkim o system ESP i inne przeliczenia coby licznik nie oszukiwał i elektronika nie powariowała. Cały zestaw ważył w okolicach 100kg więc jest to dodatkowa masa i tak ciężkiego WK nie liczę masy MT 33" które cholerka ważą tyle że gdy starałem się wsadzić zapas na bagażnik to myślałem że jajko zniosę. Felgi są 16" i wchodzą dosłownie na styk, przymierzałem je wcześniej na seryjne zwrotnice i wszystko było OK. Niestety zwrotnice z liftu nie były zbyt dokładnie wykonane albo producent nie przewidział że ktoś będzie do WK zakładał felgi 16". No bo niby po co ? Tylko że w Polsce wybór MT na felgi 17" jest prawie zerowy a i ceny zaczynają się od 1000zł w górę za 1szt. Taniej mnie wyszło sprowadzenie felg 16" adresowanych do WK i kupienie na te felgi 5szt opon niż zakup MT o rozmiarze 17". W każdym razie problem z obcieraniem felg został rozwiązany bardzo szybko przy pomocy kolegów Wojtiego i Pafcia którym jeszcze raz dziękuje za fachową pomoc. Alternatywą było wstawienie dystansów 30mm które nawet zakładaliśmy ale opony wystawały już tyle za błotniki że mandaty były murowane. A wystarczyło delikatnie liznąć szlifierką to i owo i problem był z głowy. "
Zerknij w link nad zdjęciami tam masz fotki i częściowy opis Liftu. Tak, czytalem juz wczesniej. Tutaj: http://www.4xguard.com/Products/Superlift.08.html sa do wyboru dwa rodzaje amorkow, tylko nie kumam za bardzo czym sie roznia. Stad moje pytanie.
Co do amortyzatorów jedne są normalnej budowy tyle że odpowiednie do liftu, a drugie mają dodatkowy zbiornik chyba z olejem który połączony jest przewodem hydraulicznym z amortyzatorem. Pojemnik ten przykręca się potem gdzieś do podwozia, wężyk ma chyba z 50cm długości. Na dobrą sprawę nie mam zielonego pojęcia które z tych amortyzatorów są lepsze, ja mam standardowe bo lift z nimi był tańszy a pozatym wole mieć jaknajmniej urozmaiceń technicznych. Wystarczy mi to co do Jeepa załadowała fabryka. Co do spotkania to się jakoś umówimy, bo Makro to już chyba jest w Markach. A do zielonki ja jeżdże od strony Grochowa. Ale czasami jestem u teściowej na Brudnie więc coś się wymyśli.
Co do amortyzatorów jedne są normalnej budowy tyle że odpowiednie do liftu, a drugie mają dodatkowy zbiornik chyba z olejem który połączony jest przewodem hydraulicznym z amortyzatorem. Pojemnik ten przykręca się potem gdzieś do podwozia, wężyk ma chyba z 50cm długości. No wlasnie o te mi chodzilo. Jakie zadanie ma spelniac ten dodatkowy zbiorniczek?