wozki widlowe w ielu firmach chodza na gazie , zwykle butle poczepiane maja i jezdza
wozki widlowe Te wózki widłowe to konstrukcyjnie zupełnie normalne silniki benzynowe, a tu chodzi o dodawanie lpg do ropy podczas wtrysku - tak sobie ktoś wymyślił, że wspomoże spalanie ropy dodając odrobinę gazu - nie wiem jak to wychodzi w kosztach eksploatacji, bo nie jest to tak jak w "benzynie" LPG zamiast diesla, tylko dodatkowo razem z dieslem
Wszystko ok, ale ten "myk" jest wymyślony głównie po to, żeby osiągać większe moce. Ekonomia napewno może się poprawić, ale raczej kosztem żywotności silnika.
A jeśli ma to iść do VM to zdecydowanie nie radzę
Nie no do VM to sie nawet ropa nie nadaje Tak sie na to natknalem szujkajac parownika i zastanawialem sie jak to moze trybic w takim wynalazku jak np. kolega Medyk00 zmotal.
koncepcja jest bardzo prosta i robi de facto to samo co przedwtrysk w common-railu, tzn. zapala bardzo ubogą mieszankę przed górnym martwym punktem, co podnosi drastycznie temperaturę w komorze i powoduje, że wtryskiwana właściwa dawka spala się bardzo szybko.
Więc jak najbardziej, silnik zyskuje na sprawności i mocy, ale też znacznie rosną obciążenia. Fajny patent ale trzeba być świadomym tego, że silnik tego nie lubi za bardzo.
koncepcja jest bardzo prosta ale jakoś się nie przyjęła nie widziałem jeszcze na oczy takiego wynalazku... po za samą teorią
W USA robią takie myki od dość dawna i podobno efekt jest podobny jak po dodaniu podtlenku azotu w silnikach benzynowych.
do diesla daje się NOx'a głównie http://www1.eere.energy.g...deer_pinson.pdf
myślę nad tym... ale jest to w dalszej przyszłości.. są inne motania... ale miejsce w kolejce ma
słyszałem od dwóch opcjach.... 1. pompa wtryskowa chodzi tylko na wolnych obrotach, a gaz jest dawkowany za pomocą pedału gazu...
2. pompa wtryskowa chodzi normalnie i gaz jest dodatkiem...
dyszę daje się między filtrem, a turbiną...
przy tym ekonomia za bardzo nie wchodzi w grę... ja celuję w lepsze osiągi tylko...
PODOBNO można też się pobawić dając zwykły propan butan (taki jak w butlach do kuchenek gazowych) do dolotu... tylko trzeba uważać z dawkowaniem.... ja narazie nie mam czasu...
koncepcja jest bardzo prosta i robi de facto to samo co przedwtrysk w common-railu, tzn. zapala bardzo ubogą mieszankę przed górnym martwym punktem, co podnosi drastycznie temperaturę w komorze i powoduje, że wtryskiwana właściwa dawka spala się bardzo szybko.
Więc jak najbardziej, silnik zyskuje na sprawności i mocy, ale też znacznie rosną obciążenia. Fajny patent ale trzeba być świadomym tego, że silnik tego nie lubi za bardzo.
a własnie ze silnik bardzo to lubi w common railu wtrysk poczatkowy jest własnie po to zeby nie było gwałtownego uderzenia w trakcie zapłonu ropy w najnowszych rozwiazaniach jest na 7 wtrysków w jednym cylku spalania 1-3 wtrysków sterujacych 1 wtrysk główny i 1-3 wtrysków dopalajacych wszystko to zeby silnik chodził "miekko".
i tak samo w tym przypadku jak podasz odrobine gazu chwilke przed wtryskiem paliwa to lepiej sie ono spali i da wiecej mocy ale nie warte to chyba zachodu lepiej moim zdaniem podkrecic troche dawke na pompie dmuchnac 1bar i tez bedzie fajnie:)
co do gazu w dieslu to kompletna lipa, kiedys przerabiałem ten temat jak taki wynalazek mi majster podstawił na stanowisko to wierzyc mi sie nie chciało. diesel chodził na samym gazie miał dokladane swiece isktowe sygnał na cewke brał z czujników które były pokazkladane na rurki do wtrysków ogólnie system bardzo skomplikowany i bez sensowny chodzi tylko o to ze UE zakazała niby klekotom wstepu na hale produkcyjne gdzie pracuja ludzie powyzej jakijs tam liczby. gaz wiadomo jak dobrze ustawiony jest najbardziej przyjazny dla srodowiska ze wszystkich konwencjonalnych paliw.
A co z CNG?
Przedewszystkim silnik trzeba odprezyc przed taka zabawa. Byl kiedys temat zakladania wtrysku wody do cylindrow. Listwa jak w IV gen. tryskana woda w malych ilosciach chodzi o ekonomie podobno gdzies jedza takie ciezarowki. Wiecej informacji brak .Kiedys przyszla taka oferta z propozycja montazu.
Juz dosc dawno temu czytalem o instalce lpg do diesli - w UK jest firma, ktora to montuje: link
I jeszcze TU jest fajny artykul na ten temat... oplacalnosc raczej marna...