Prośbę mam do Wa bo nie posiadam książeczki "sam naprawiam".
CZy ktoś mógłby mi powiedzieć krok po kroku jak dostać się do łożyska oporowego? Oczywista sprawa do odkręcenie skrzyni.
Mam pewną kolejność:
KOło półoś cięgna od biegów linka sprzęgła rozrusznik Przewody chłodnicze nad skrzynią????
To wszystko czy cos??
Mam pewną kolejność:
KOło półoś cięgna od biegów linka sprzęgła rozrusznik Przewody chłodnicze nad skrzynią????
rozrusznik i przewody od wody zostaw.. odkręć jeszcze masę i łapy
No oki . A czy silnik trza na czymś podwiesić bądź go podtrzymać???
no pewnie - odkręcisz 2 z 3 łap
ja daję rurę na klocka podpartą o błotniki i do niej motor na łańcuchu.
Tylko zrób to przed odkręceniem poduszek Jak bedziesz zmieniał łozyskooporowe to jeszcze pomyśl o tarczy. Bo jak będizes zjuż mial wszystko na wierzchu to za jednym zamachachem Jak nie wiesz jaki masz stan tarczy,to wleź pod auto i odkręć blaszaną osłonę sprzęgła pod skrzynią. i będziesz miał wszystko na widoku.
a nie lepiej zabrać się do tego od dołu? trzeba tylko parę zacisków na docisk i gwint M7. wysunąć troche wałek główny bokiem i odkręcic sprzęgło. Chyba kiedyś na forum był opis jak to zrobić.
a nie lepiej zabrać się do tego od dołu? trzeba tylko parę zacisków na docisk i gwint M7. wysunąć troche wałek główny bokiem i odkręcic sprzęgło. Chyba kiedyś na forum był opis jak to zrobić.
Pewnie ze lepiej. Ja to nawet robilem na podnosniku. Najgorsza sprawa to bylo wymodzic te 'zaciski'. Ale jak juz sie z tym uporamy, to wymiana sprzegla i lozyska oporowego to pikus.
GrzyBu, Jak jahur, tego jeszcze nie robił,to niech zdejmie skrzynie, mniej się naklnie i pewność będzie większa,że to zadziała
kiedyś musi byc pierwszy raz ja się do demontażu skrzyni zabierałem przez ok.3 godziny i kląłem na śruby od poduszek bo tak sie pozapiekały. Jak wpadłem na pomysł z ksiązki (bez demontażu całej skrzyni) to w 2,5 godziny udało mi sie wyjąć sprzęgło bez tychże zacisków i potem w 1,5 godziny złożyć całość do kupy. Dopiero przy składaniu użyłem zacisków. teraz myślę że gdybym od razu zaczął zgodnie z instrukcją to zaoszczędziłbym jakieś 4 godziny i sporo sił.
Na te poduszkowe śruby nie znalazłem rady. Łapią jak holender ;-/
Mata tu pany małego tutoriala jak to robić http://www.vectra-unlimit...y/sprzeglo.html tylko z tego co słyszałem, jest mały szkopuł, wydawać by sie mogło, banalny. Potrzebna tam jest śrubka M7x1, która to śrubka jest ponoć nie do zdobycia
Albo specjalny ściągacz który ma zaprzyjaźniony warszat.
Hm no niewiedziałem ze tak mozna i niewiem czy tak zrobie bo nimam pojecia o jakich zaciskach mówicie i ojakiej srubie m7. Pozatym niewiem jak wygląda ten sciągacz do tych kół zebatych żeby go zrobic.
tą śrubkę wkręca się w wałek sprzeglowy zeby go wyciągnąć ja akurat mam cos takiego
Eee tam nie do zdobycia. Proponuje sklep rowerowy albo z czesciami do motocykli
takie coś można też samemu zrobić albo pogadać z mechanikiem albo jakimś uczniem technikum , który ma warsztaty. Mi zrobił znajomy z pręta Φ7. Narzynka M7X1 też jest do zdobycia
A doproszę się którys z kolegów o jakies rysunki tych narzędzi? I o co chodzi z tymi zaciskami???g