Witam mam zamiar kupic obrotomierz do mojego kadzia nic z firmowek tylko od Fiata 125p. Chce go wstawic w miejsce zegraka. Mam pytanko pod co go podlaczyc mialem jeden juz elektroniczny ale sie z*****
taki obrotomierz pasuje "jak stąd" zegar w ramkę od zegarka i już - ZPTuning przez pewien czas tak jeździł i sie spisywało Jeden kabel pod masę, drugi pod zasilanie "po światłach" dla oświetlenia i jeden z wyjścia z cewki (impulsy)
Dzieki proktor jak sie sprawdzi a po pierwsze jak wygram aukcje to postawie + za pomoc
Ja kiedy ś też miałem z kredensa obrotomierz, tyle,że chciałem mieć również zegarek i wpasowałem go po lewej stronie od zegarów , tyle,żę ja miałem deskę rozdzielczą bez ramki ( czarnej wkoło zegarów ) . Jutro jak bede pamiętał to wrzucę foto.
RIS oki bylbym bardzo wdzieczny. Zobaczyl bym jak to jest zrobione. Bo wczoraj udalo mi sie wygrac aukcje moze przeplacilem ale... 26 zł dalem.
No ja zapłaciłe pamiętam pełne 8 zł na szrociku i jeszcze Pan dał gwarancję zaciapując go różową farbą. Qfa wiedziałem,że zapomnę ściągnać zdjęcia z domowego kompa. Jutro bede miał na 100% sorewicz
Mi tam to co miał Ris sie nie podobalo, bo nie lubie niszczenia kokpitu pod takie przeróbki. To jest przeróbka nieodwarcalna już - dziura zostania na zawsze. A jak sie z zegarka zreygnuje to tragedii nie ma, bo przecież mozna sobie nawet na popielnicznce przelepic taki tani zegarek elektroniczny i już, a obrotek w miejsce zegarka. Potem jakby sie trafiły zegary z obrotkiem, to byłoby bez kłopotów wrócić do orginału.
Później jak kupiłem obrotomierz inny ( takie 3 zegarki montowane w dolnej konsolce ) to założyłem plastikową ramkę co była w óźniejszych/lepsiejszych wersjach ,więc niszczenie właściwie żadne a jak się ma plastikowa ramkę to zawsze ją możńa zmienić na nie zniszczoną
oki juz obrotek amm jutro sie bede zabieral czyli tn 3 kabel mam podlaczyc pod wyjscie z cewki a ktos ma jakies foto w ktorym to miejscu jest bo znajac zycie zanim tam trafie to minie pol wieku... albo co gorsza znow zrobie spiecie i popale bezpieczniki
w cewce masz na dole wpiętą wtykę z aparatu zaplonowego - taka płaska z 2 kablami, a złącz na konektorki jest tam 4 - zdaje sie że byl to dolny od strony kabiny, ale niech ktoś jeszcze dopisze.
ewentualnie mozesz podpiąć sie pod zielony kiabelek ktory idzie od aparatu zaplonowego do cewki, jak mialem 1,2 to sie pod niego podłączałem i obrotek działal jak nalezy
Dzieki za pomoc !! Juz wszystko dziala jak nalezy Wkoncu zacznie sie ekonomiczna jazda
hehe, ja raczej przewiduję niezłe "piłowanie"
dzieki za punkcik.
witam, dziś w mojej głowie uroił się pomysł sprawdzenia (podłączenia) obrotka z poldolota... no i tak jak na zdjęciu poniżej mamy trzy wtyki i podłaczam jedna do plusa drugą do masy o trzecią do cewki i... NIC. Panowie oświećcie mnie cyz ja co źle robie..? Czy on potrzebuje do pracy jeszcze czegoś..? Oto fotki:
Obrotek z dużego fiata pasuje idealnie w miejsce zegarka, jeśli znalezienie oryginalnych zegarów z obrotkiem stanowi taki problem...
A pod który pin przy cewce podpinasz obrotek?
po prawej stronie cewki jest przewód a po lewej dwie łopatki dolna i górna do dolnej jest podłaczony kabel (bodajrze zielony) i ja podpinałem pod tą drugą łoptke
pod zielony podłącz
podpinasz sie pod zielony kabelek
DZIAŁA! dzięki chłopaki
a gdzie chcwsz wstawic ten budzik???:> W miejsce zegarka?
budzik???:>
Dobre
Od kredensa zaadoptuj będzie najprościej i najładniej .
Ja w swoim sego czasu miałem lumela własnie od fiata w iejscu zegraka - troche oczywiści epozezbiony
chciałem sprawdzićczy tenbudzik wogóle działa, faktem jest to ze NIE MA go gdzie wstawić dlatego moje poszukiwania brną tak jak mówiliście w kierunku obrotomierza z kredensa
kris cts, a nie lepiej kupić z kanta? Za obrotek z kredensa dasz 30zł, a za zegary z obrotkiem z kanta powiedzmy 80zł - szokujacej róznicy nie ma, a jaka różnica jakościowa i wizualna Do tego ma parę dodatków, jak np. ekonomizer...
No właśnie to ciekawe z tym ekonomizerem. Na jakiej zasadzie działa i jak się go podłącza?
No właśnie to ciekawe z tym ekonomizerem. Na jakiej zasadzie działa i jak się go podłącza? Działa to to na zasadzie podciśnienia. Podłącza się go rurką podciśnieniową do rureczki "zasilającej" serwo. Najlepiej to zrobić stosując zaworek zwrotny od VW ,który ma od razu króciec na taką rurkę do ekonomizera
ale oryginalnie jest jeszcze inaczej podlaczany - mnie sie udalo posiadac w jednym aucie taki - koncowka z wyjsciem na przewod podcisnienia jest wkrecona w kolektor ssacy - w miejscu wyjscia tejze rurki podcisnienienia - jest takim pierscieniem - podkladką.
A w sytuacji gdy tego nie ma - najprosciej tak jak prawi Ris, wziac zaworek zwrotny z VW, ale Ople tez taki sam mialy np wiekszosc kadettów E, vectr, astr itp z silnikiem na wtrysku. Niektore Ople mialy nawet 2 wyjscia z zaworka - mozna wtedy podlaczyc sobie 2 ekonomizery
Efekt pracy ekonomizera jest fajny - jak ktos ma bujna wyobraznie, to moz przyjąć, że jest to wskażnik doładowania
Ja miałem u siebie dodatkowe wyjście z zaworka,który idzie z kolektora do serwa.Fakt ,że wyglądało to jak pisze Sim, żę depnięcie w podłogę skutkowało turbodoładowaniem nie wspominając o zmianie głosu pod maską.To jest nie do opisania
no dobra dobra ale chodzi wam o licznik z obrotkiem od kanta..? śledze często jak nie codzień allegro pod tym względem i nic.. żadnego licznika z obrotomierzem... więc gdzie ów taki dostać..?
więc gdzie ów taki dostać..? u mnie?
u mnie?
A co to za prywata
Giełda Panie od tego istnieje ....
będziemy banowali.
kris cts napisał/a: więc gdzie ów taki dostać..?
u mnie?
Mam nadzieję, że nie ejstem wyrzucony z kolejki
drugą fajną sprawą jest woltomierz. jest, chyba nawet, bardziej przydatny od ekonomizera:)
niestety każdy egzemplarz woltomierza wskazuje inaczej trzeba sobie samemu wyznaczyc podziałke i punkty krytyczne.
... np. u mnie zaniża o ponad 0,5V. Jak mam strzałkę na niemal poziom, czyli niby niewiele ponad 12V, to tak naprawde mam jakies 13V
Mój voltomierz miał ku temu regulację. Na mechaniżmie była taka fajna śrubka. Vdo zewnętrzny
na szczescie w niektorych licznikach nie bylo juz podzialki z przypisanymi obok wartosciami, wiec nie straszy juz zbyt nisko leżąca wskazówka U mnie wskazówka do poziomu dochodzi tylko bez obciążenia - z włączonymi odbiornikami jest trochę poniżej.
Najważniejsze ,żeby wskazówka nie opadała. Reszta to pikuś
a to się RIS tyczy wszystkiego
W nowszych samochodach wskazowki tez oszukuja, tylko robia to dyskretniej
U nas to i tak widać wiele, bo mi pokazuje chwilowe spadki napięcia nawet jak włączę kierunkowskaz - wskazówka lekko pulsuje... W łezce nie mam woltomierza w ogóle, nawet w zegarach z obrotkiem a w digitalu jest tak, że pokazuje wartości ustalone przez dłuższą "obecność" - po zapłonie pokazuje np. 12V, a po odpaleniu silnika przez jakiś czas nic a potem przyrastają od razu 3 kreski i jest 14 z groszami.
Zależy jak digi podłączony jest Tam jest bodajże zakres podzielony na 5 u mnie na zapłonie było 12, podczas krecenia schodził na około 9 a jak chodził to pokazywała około 14. Jak akumulator był rozładowany pokazywało coś około 15V.
Jak mialem łezkowy z obrotomierzem i tam był voltomierz ( w sumie to był zegar od ascony o ile dobrze pamiętam ) to podobnie przy włączonym kierunkowskazie wskazówka pulsowała.