planuję zamontować płytę stalową z przodu na ramie pod wyciagarkę - z jakiej grubości blachy trzeba tę płyte zmotać ??? może warto zamiast iść w grubość, dospawać pod katem prostym do spodu płyty 2 płaskowniki - wtedy mimo mniejszej grubości bedzie ona wystarczająco sztywna .... Może stebel ma jakieś fotki oryginalnych produktów ... coby się można było wzorować ???
Oczywiście najłatwiej by było wziąć płytę taką z 8mm ale obawiam się że bedzie sporo ważyć a np 4mm podspawana płaskownikami da radę, no ale to tylko moje dywagacje, ważne jest to jak to jest u Was
Pozdrawiam
ktoś kiedyś policzył, że nawet 1.5mm da radę - ale trzeba by zrobić konstrukcję przestrzenną tłoczoną na wzór słupków..
Jesli chcesz tradycyjnie to min 8 mm i solidne (!) mocowanie do ramy. Płyta nie ma prawa się ugiąć - wszystkie punkty kotwienia muszą mieć taką samą sztywność..
jeśli nie masz kogoś kto Ci pomoże, zleć innym - dobra rada
nie wiem jaką mam grubość blachy, ale jedno Ci powiem. Jest kurewsko ciężka
Ja za godzinę zejdę do garażu i strzele fotki swojej płyty - zdaje egzamin bardzo dobrze a i kosztowała chyba z 300 pln.
Ja niestety nie mam wlasnych zdjec takiej plyty..wyciagarka jest na ostatnim miejscu mojej listy zakupow
Na tym zdjęciu widać sposób mocowania - dwie śrubyw miejscu już przygotowanym w ramie plus trzecia ta najbliżej chłodnicy wymaga zrobienia otworu w ramie.
Blacha 8mm, jeżeli zderzak nie będzie monstrulanych rrozmiarów to i jego waga pozostanie w granicach rozsądku.
A tutaj widać jak głęboko można wsunąć płytę na ramie.
ja mam 8 mm i sprawdza się idealnie. kumpel miał 6 mm w gelendzie i nie wytrzymała.
Dosc logiczne sie wydaje ze albo jakas kratownica i ciensza blacha, a jak sama blacha to gruba... Swoja droga dobre zadanie projektowe.
No ale OK zalozmy bez liczenia ze trzeba te 8mm, to jeszcze pytanie jakie solidne mocowanie tego do ramy, bez liczenia?
witam
ja zakladam zazwyczaj 5 - 6mm, ze wzmocnieniami pod plyta jak do tej pory nie bylo problemow sruby do plyty te samo co do zderzaka w YJ'cie dwie dodatkowe, 10 lub 12mm na 100 % bedzie ok
z 4x4 pozdrowieniem Jacek 502780566
5 mm? bez sensu - ile kg oszczędzisz? 2? 3? To już lepiej dać te 8mm (ja nawet do 8mm robię wzmocnienia). Mocowanie do ramy też trzeba zrobić solidne, pewne i rozsądne (tak aby winda nie wystawała za daleko)
5 mm? bez sensu - ile kg oszczędzisz? 2? 3?
nie wiedzialem, ze to bez sensu, przepraszam i nie przyszlo mi do glowy, zeby oszczedzac jakies kilogramy
ja nie napisałem, ze mocowanie zderzaka w YJ'cie nie jest solidne . Ja napisałem, ze trzeba solidnie zamocowac płytę. I nie pisałem o Twojej płycie - doradzam koledze, który zadał pytanie. Uważasz inaczej... to podaj swoją propozycję.
Piszesz, że powinno sie tez zmienic obudowe i podstawe do wyciagarki, bo jest aluminiowa a nie stalowa czego zupełnie nie rozumiem, bo ja nic o tym nie pisałem. Uzupełniając przypominam, że płyta ma inne naciski i inne siły przenosi niż obudowa windy (z racji rozmiaru, konstrukcji itd).
Płyta 5mm jest ryzykowna bo istenieje ryzyko ugięcia (pracy blachy) - a to przniesie siłę na jedno mocowanie windy (zamiast równo na czterech). Wtedy nie wytrzyma rónież aluminiowa obudowa windy. Jesli jesteś innego zdania - zapraszam do dyskusji
[ Dodano: 2007-01-06, 17:31 ]
jezeli chodzi o wady mocowania, to zgadzam sie zupelnie znam takich co uzywali liny z wyciagarki, do "szarpania" samochodow plyta 5-6mm wytrzymala, ale nie wytrzymal beben wyciagarki, ale to juz inna sprawa pisalem o moich doswiadczeniach w montowaniu wyciagarek, o plytach, ktorych uzywalem i usztywnieniach pod plyta, z jednej strony wytrzymalosc i niezawodnosc, z drugiej mimo wszystko estetyka - moim zdaniem oczywiscie
z 4x4 pozdrowieniem Jacek
A da się wyciągnąć windą pionowo do góry samochód aby wisiał zaczepiony tylko za linę wyciągarki do np dzwigu itp?
U mnie we wranglu blacha ma 8min na plycie a okolo 12min na klach do ktorych mocuje sie rolki. Co do mocowania to ZAOWAZYLEM mocowanie 4 srubami (te co mocuja orginalne chaki i ogromnych rozmiarow spaw na calym przodzie. Jak zrobie foty to wrzuce. A moje pytanie troszke z innej beczki ale scisle powiazane z tematem. Jak powinno sie dobrac wyciagarke do samochodu 2 czy moze 3 krotna masa auta?? Wiem czym wiecej tym lepiej ale takie niezbedne min zeby nie rozsypala sie w pierwszym blocie. Dodam jescze ze mam wrangla dowodowo ma podane 1500kg (teraz wazy napewno wiecej)
A da się wyciągnąć windą pionowo do góry samochód aby wisiał zaczepiony tylko za linę wyciągarki do np dzwigu itp?
wszystko sie da, podobno wystarczy tylko chciec
jezeli chodzi o wyciagarke, to do YJ'ta w zupelnosci 9500lbs bedzie ok do mojego XJ'ta zakladam 12000lbs, ale to z uwagi na mase jaka bedzie mial, po zbudowaniu i przygotowaniu do wielkiego wyscigu stu-lecia
z 4x4 pozdrowieniem Jacek
zdradź więcej szczegółów...
Niedawno z okazji zakupu wyciągarki sprawiłem sobie taką płytę, którą nawet policzyłem. Blacha 5-6 spokojnie wystarcza, ale dopiero 8 zaczyna poważnie i przyzwoicie wyglądać. Mocowanie wykonałem na 4 standardowych otworach od zaczepów, natomiast do rury, która łączy końce podłużnicy zostały przyspawane dodatkowe 2 płaskowniki również z 8, które w części środkowej uniemożłiwiają ewentualne skręcenie płyty. Temat nie jest skomplikowany. W chwili obecnej nie mam żadnych zdjęć (nawet) własnego YJ, ale jeśli kogoś ten temat interesuje, to mogę zrobić, tym bardziej, że będę to demontował do malowania, a dodatkowo dorzucę wykonawcze rysunki techniczne, które są w AutoCAD-zie lub mogą być w dowolnym programie (np. WORD). Jak coś, to proszę o e-maila na ach1@wp.pl.
Pozdrawiam wszystkich JEEP-niętych.
Mnie nurtuje projekt zderzaka+bull bara+wyciągarki z zachowaniem możliwie najlepszego kąta natarcia. Bardzo mi pasuje wygląd mojego bullbara, bardzo nie pasuje mi jego wyginanie na podejściach czy zejściach. Chciałbym zrobić sobie zderzak, wspawać tego bullbara (ewentualnie jego górną część) oraz przygotować miejsce na wyciągarkę. Myślałem żeby wyciągarkę montować maksymalnie cofniętą, nawet kosztem pociętego grilla. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
kumpel ma takie rozwiązanie w Patrolu. Pocial trochę atrapę i schował głębiej wyciągarkę. Teraz przy stromych zjazdach nie wali nią w ziemię.
też tak mam
i nawet nie o sam kąt chodzi, ale o ochronę wyciągarki (nie wystaje poza zderzak) i o to, że masa jest bliżej środka pojazdu