potrzebuje jakies informacje na temat korka poziomu oleju w skrzyni biegów oraz wlewu oleju do niej. Szukałem w książce z serii "sam naprawiam ......" ale to kaszanka z wody bo ta ksiazka ma powierzchowne informacje i np. nie ma tam opisu takiego silnika jak 12ST który posiadam w swoim kancie. Chcę wymienić olej z tego względu ze ciężko czasem wchodzą biegi a z reszta warto by bylo to skontrolować w 25 letnim autku Czy ten duży korek z boku skrzynki który pod którym jest zabezpieczenie polaczenia skrzyni z walkiem(korbowym?) na którym jest osadzone sprzeglo. Zabezpieczenie zdejmujemy przy potrzebie rozlaczenia skrzynki z kadłubem silnika. Czy ten korek spelnia tez role korka wlewu i korka poziomu?
POMOCY BOJE SIE ZE ZARZNE SKRZYNKE....
Z góry THX!!
Na górze skrzyni jest malutki "tunelik" z plastikowym kapturkiem - tamtędy sie wlewa olej. Trzeba to robić przez mały lejek. Poziom to nie pamiętam w tej chwili gdzie sie sprawdza - ale bylo o tym na forum, wystarczy poszukać. Było tam też nadmieniane, jaki olej warto i ile go potrzeba. Miłej lektury
Dzieki Proktor za nakierowanie.... spróbuje wiecej odnalezc na forum...
[ Dodano: 2007-12-02, 01:11 ]
No i o to chodziło
W ogóle to jeszcze raz wielkie dzieki Proktor za pomoc. Dzis wymienilem olej w skrzyni ... Szczeze mówiac przerazilem sie widokiem i dostepem do tej malej dziurki odpowietrznika ale opatentowalem zestaw lejków i bylo niezle bo zirytowalo mnie nalewanie stzykaweczką.. A dla zainteresowanych śruba od poziomu oleju znajduje sie w tylnej czesci skrzyni za lewa pólosia ( bna jeaj wysokosci na klucz 13). Niestety po wymianie oleju nadal slysze wycie z prawej strony... gdzies od jakis 60km/h Wedlug mnie to Lożysko w piascie prawego kola ale mechanicy sie ze mna sprzeczali że to brak oleju w skrzyni.... Wymienialeś moze łożyska z przodu? podobno to od chol..... roboty... bo trzeba wymontowac makpersona i lozysko na prasiie wycisnac lub wybic
Trochę przy łożysku roboty jest. Przyda się duży młotek. Ja ugrzęzłem przy wybijaniu go z piasty. Została wewnętrzna bieżnia na piaście. Z pomocą przyszedł sąsiad. Ale nie wiem czego użył, bo zostałem przy aucie.
Strzelba, mam dokładnie to samo tyko u mnie skrzynia była sucha przez około 500 km i wyła podczas jazdy(dziadek debil spuścił olej i nic nie powiedział mi przy kupnie autka ze go niema ).....gdy ja zalałem dalej wyje....musiało sie coś uszkodzić ...i raczej nie jest to łożysko
mogą to być łożyska w skrzyni, na sucho się uszkodziły i teraz wyją co do łozysk w przednich kołach to najlepiej zrobić przy użyciu prasy i przez kogoś kto ma w tym jakieś doświadczenie u mnie w ceglastym sama prasa nie wystarczyła i trzeba było użyć palnika powodzenia
młoteckiem dużym gruchnąć trzeba i wejdzie jak w masło demontaż starego - można go rozpieprzyć w drobny mak
żeby przód robić tak jak tył to całe auto w 20 mnut by się obskoczyło, a tutaj jest troche roboty. Ja robiłem to na wyjętym mcphersonie i zajmowało to przynajmniej 15-25 minut na strone + montaz drugie tyle