Dokonałem zakupy w/w opon i jestem nieco zbity z tropu! Na oponach pod rozmiarem metrycznym 255/75/15 jest rozmiar calowy 31/10,5/15, podczas gdy wszystkie internetowe przeliczniki wskazują, że te te oponki to odpowiednik 30/10/15 Wiec jak to jest z tymi rozmiarami?! Jak na razie zauważyłem że w sumie obcierają troche przy maksymalnym skręcie, z tym że na razie jeździłem tylko po asfalcie więc nie wiem jak toto zachowa sie w terenie i stąd moje obawy! Liftu niestety jeszcze nie mam i niestety nie wiem kiedy będę miał okazję go zrobić /prawdopodobnie dopiero na wiosnę /
255mm to 10 cali 75% z 255mm to 191mm czyli 7.5 cala Skoro więc bok opony ma wysokość 7.5 cala a felga 15 cali to w sumie daje 2x7.5" + 15" = 30" 255/75/15 nie odpowiada 31/10,5/15 Więc musisz zmierzyć który z tych wymiarów jest prawdziwy.
A może 30/10,5/15
no nieeee..bo 255/2,54 to ca 10 cali
ups
Metryczne opony są niższe ale szersze i na odwrót. Ja na swoich poprzednich oponach wymiar 255x75x15 też miałem napis, że niby odpowiednikiem calowym jest 31x10.5.15 ale jest to bzdura.
Dokładnego odpowiednika nie znajdziesz nigdzie, jest to przyblizony wymiar.
No właśnie, ale na oponie wyraźnie jest napisane 31/10,5/15 zaraz pod napisem metrycznym - tylko dlaczego jeśli rozmiar tej opony jest bliższy 30/10/15? Czyżby chwyt marketingowy rodem z kabaretu ani mru mru?
No właśnie, ale na oponie wyraźnie jest napisane 31/10,5/15 zaraz pod napisem metrycznym - tylko dlaczego jeśli rozmiar tej opony jest bliższy 30/10/15? Czyżby chwyt marketingowy rodem z kabaretu ani mru mru?
Podjedź do kogoś kto ma 31" i zobacz czy są takie jak twoje czy się różnią wtedy będzie wiadomo kto kogo robi w bambuko
No właśnie, ale na oponie wyraźnie jest napisane 31/10,5/15 zaraz pod napisem metrycznym - tylko dlaczego jeśli rozmiar tej opony jest bliższy 30/10/15? Czyżby chwyt marketingowy rodem z kabaretu ani mru mru? mam dokłądnie tak samo z moimi fuldami w takim samym rozmiarze metrycznym... jak policzysz to dokłądnie to wychodzi ze jest bodajże 30,6" więc producent zaokrągla do 31" ale to nie jest prawda... Taki chwyt marketingowy Sie nie przejmuj tylko śmigaj
Na większości przeliczników metrycznych na calowe np....www. kilometr. pl wychodzi, że 31/10,5/15 odpowiada bliżej 265/75/15
kosa - może przyklej to ogólnie aby było w warsztacie.
Kosa: ale z przelicznika na kilometr.pl wynika że ta opona jest tylko o 1 milimetr wyższa od 30", więc nawet dodając różnicę w grubości bieżnika to chyba nie wyjdzie 30,6" ? Zresztą mniejsza z tym, jutro pojadę gdzieś za miasto i zobaczę czy da się normalnie jeźdźić po dołach czy muszę sprężać się na lifta...
przepraszam wychodzi 30,06 " pokręciło mi się nie mniej jednak to taka ,,demagogia" sprzedawcy
Ech rzna nas na tych oponach jak zloto Kiedys porownalem swejr BFG AT z GY MTR. Niby oba 31" a roznica byla bardzo widoczna, az za bardza nawet uwzgledniajac moje zuzycie opon (tamte byly nowe)
A to jeszcze napiszcie jakie cisnienie należałoby stosować do tych opon?
ja tam zawsze pompowałem 2,1-2,2
Ja do swojego Wrangla na kolo 33" pompuje ksiazkowe czyli 1,9 przod a 2,1 tyl natomiast do frontery na kola 255/75R15 przod 1,7 a tym 2,2 czyli tez ksiazkowo. Dodam ze w jednym i w drugim mam wieksze opony niz orginaly.
ja do rozmiaru 30 x 9.5 x 15 daje 2.25 atmosfery. Jezdziłem tez jakis czas na 2.4 atm, ale bieznik zaczał sie nierównomiernie zużywać...
A czy ktoś może mi powiedzieć na jakich wymiarze opon oryginalnie był stawiany XJ z 92 roku? Juz się całkiem pogubiłem.
w instrukcji mam 215/75 R15 i 225/75 R 15...
Czyli znaczy, że amerykańce dopuścili dwie średnice kół...........
błąd... jak było 225 to profil był na 70 i srednica jest prawie taka sama
To nie błąd! W instrukcji jest tak jak napisałem powyzej! Dopuscili dwa rozmiary...
ja mam w samochodzie na naklejonej rozmiarówce 70tke... ale może to kwestia reduktora... nie wiem
Hej :)witam sznaowne towarzystwo:)Mam prosbę łamane przez pytanko.Czy mozecie mi powiedziec jakie powinnam kupic zimowe opony do mojego niebieskiego szeszenia???czyli cheroke.chodzi mi głownie o rozmiar a moze i jakas podpowiedz co do marki.Zaznaczam ze niestety na razie poruszam sie głównie po asfalcie a jedynym jak na razie urozmaiceniem jest jazda po rozkopanej przez drogowców polnej drodze..Z jeepowskim pozdrowieniem Helen
Kupiłem jeep' a grand cherokee 4,7 V8 overland. Czuję się jakbym pływał na pontonie a nie jeździł samochodem, szczególnie jak droga nie jest zupełnie równa.. jak prowadzą się wasze?!
jarzynka92, Wskoczyłeś tutaj ni z gruchy ni z pietruchy To nie ten temat. Na początek zacznij od przywitalni i tam ewentualnie zadaj jakieś pytanie. Ale jak już się zmusiłem i piszę to Ci odpowiem. Jeepy tak mają i tak powinny mieć
W mojej księdze do Grand Cherokee napisali 2.3Bara na przód i tył niezależnie od rozmiaru opony. Pomiar należy wykonywać kiedy opony są zimne.