co myslicie o takim polaczeniu do extremalnego jeep'a silnik 5.7 HEMI do tego skrzynia NV4500, reduktor NP205 i Power Take Off firmy Chelsea
to uklad sprawdzony przez Darka Luberdę... i chyba nie zawodny ale chcial bym wiedziec o o tym Myslicie (chocby z uwagi na wieksze doswiadczenie...) mialo by byc to zamontowane do Jeepa a raczej zmoty na ramie jeepa wranglera z mostami laplandera oczywiscie do tego mechanik simexy itp...
co wiaze sie z manualna skrzynia biegow: czy znajde gdzies kolo zamoachowe do tego silnika ?
aa i nie piszcie zebym szukal u wujka google, bo wszystko co na googlach znalazlem juz wiem...
a) gdzie dostac kolo zamachowe do manualnej skrzyni, b) jakie sprzeglo bedzie mi potrzebne i jaka pompa sprzegla i obudowa sprzegla
to chyba tyle...
Witam jeepnietych
mam pytanie a raczej prosbe...
co myslicie o takim polaczeniu do extremalnego jeep'a silnik 5.7 HEMI do tego skrzynia NV4500, reduktor NP205 i Power Take Off firmy Chelsea
to uklad sprawdzony przez Darka Luberdę... i chyba nie zawodny ale chcial bym wiedziec o o tym Myslicie (chocby z uwagi na wieksze doswiadczenie...) mialo by byc to zamontowane do Jeepa a raczej zmoty na ramie jeepa wranglera z mostami laplandera oczywiscie do tego mechanik simexy itp...
co wiaze sie z manualna skrzynia biegow: czy znajde gdzies kolo zamoachowe do tego silnika ?
aa i nie piszcie zebym szukal u wujka google, bo wszystko co na googlach znalazlem juz wiem...
też mi się mażą takie mosty
gdzie dostac kolo zamachowe do manualnej skrzyni, koło dobierasz do silnika a przez sprzęgło łączysz ze skrzynią, u Novaka dowiesz sie wszystko, z tego co pamiętam to tarcza i docisk u Darka to z Dodga Rama
dzieki Raffik
jak cos to bede sie zwracal w Twoja strone w razie innych pytan
mi się mażą takie mosty Znaczy się wyłazi z nich maź? http://advanceadapters.co...V4500&x=16&y=14
aa 5,7 hemi to produkcji AMC jest czy Mopar ?? czy jaka firma to wogule klepie?? o.O
5.7 hemi to chrysler
Generlanie skrzynia NV4500 jest bardzo dobra, jest wytrzymała, ma wolny 1 bieg (6,34 albo 5,31) co przydaje sie w ternie, a w dodatku ma nadbieg, więc można szybko jechać po asfalcie na nie za wysokich obrotach silnika. Duzy plus to, że ma od razu 2 dziury pod PTO po obu stronach. Wszystko wydaje sie super ale poczytaj sobie ramkę po prawej stronie: http://www.novak-adapt.com/knowledge/nv4500.htm Novak zwraca uwage na kilka wydawało by się szczegółów, ale które moga okazać się istotnymi przeszkodami w założeniu tej skrzyni.
Reduktor NP205 bardzo mocny, ale bardzo cięzki (około 60kg), duży i przełożenia terenowe to 1,96:1, wiec dosc szybkie. Z wolnymi przełożeniami w mostach jakieś 5,38 i numerycznie wyżej przeł. w NP205 powiny byc ok. Jeżeli zakładasz mosty Laplandera, która mają przełożenia "6 z kawałkiem do 1" (o ile dobrze pamietam), to 2:1 w terenie powinno byc ok. Ale jak będziesz miał szybsze przełożenia w mostach to może sie okazać, że 2:1 w reduktorze w terenie to za szybko. Nie jestem pewien jak jest z szerokościa NP205, ale może się okazać, że nie mieści się między ramą Wranglera, więc będziesz musiał ciąć i przerabiać ramę. Podobnie może być z wysokością i może się okazać, że będziesz musił przerobić podłogę, żeby wsadzić ten reduktor. Jeżeli robisz zmotę na bazie Wranglera, czyli nie jakąś nadmiernie ciężką kolubrynę to wg mnie lepszym wyborem będzie Dana 300. Równiez napędzana kołami zębatymi jak NP205, więc bardzo wytrzymała. Nie jest tak mocna jak NP205, ale Jeepa o wadze 2-2,5 tony i silnik Hemi spokojnie przetrzyma. Jest lżejsza o 18-20 kg od NP205 (waga około 40kg) i ma wolniejsze przełożenia terenowe 2,68:1, które zwykle lepiej pasuja do błota niz szybkie 2:1. Trzeba tylko pamietac ze Dama 300 ma wyjscie na przedni wal po stronie pasazera, a NP205 w zależnosci od wersii może mieć po str. pasazera lub kierowcy.
Nie przesadzam ze NP205 albo NP4500 to zły wybór w Twoim przypadku, może właśnie bardzo dobry. Dużo zależy od tego co dokładnie budujesz i jaki masz dostep do poszczególnych części. Dużo zależy tez do tego za ile je możesz kupić. Generalnie NP4500 jest dośc droga nawet uzywana i nawet w USA, ale jeżeli masz ją na miejscu i za jakieś śmiesznie małe pieniądze, to raczej nie ma co się zastanawiać tylko ją brać
Ja mam reduktor 1do2 mosty 5,22,i dopiero teraz jeździ po błocku dobrze oczyszczając opony
Ja mam reduktor 1do2 mosty 5,22,i dopiero teraz jeździ po błocku dobrze oczyszczając opony A Twoje zwolnice jaka maja redukcję? 2:1, 1,5:1 czy jeszcze inną?
1x1,34 a dyfer 3,8 coś tam
1x1,34 a dyfer 3,8 coś tam Cos tam? To jak całość 5,22, a zwolnice 1,34 to 5,22/1,34=3,89
Matematyk...........się zgadza