trenował już może ktoś przeróbkę w TJ 4.0 oryginalnego wentylatora na elektryczny?
Planuję taką modyfikację i cenne byłyby podpowiedzi o jakiś najlepiej gotowych rozwiązaniach jaki czójnik, jaki przewód do zamontowania czójnika, jaki wentylator (słyszałem o uniwersalnych wetylatorach) itd.
W stanach znalezałem na ebayu takie gotowe zestawy plug&play do zamontowania (dość drogie), wie ktoś czy w kraju można coś takiego za rozsądne pieniądze zanabyć http://www.ffdynamics.com/wranglerB.html
[ Dodano: 2010-06-16, 10:39 ]
Nie wiem czy kolega doczytał ten opis do końca, ale w tym przypadku finalnie zainstalowano aż trzy wentylatory. Pomysł na mocowanie wentylatora przed chłodnicą ( trzeci ) nie wydaje mi się najszczęśliwszy. I prawdę mówiąc to zastanawiam się czy w tej konfiguracji w ogóle te dwa od scorpio są potrzebne.
Gdyby ktoś miał jakieś informacje o przeróbce to się podłączam pod pytanie. Mi jeden wentylator od jakiegoś iveco wystarczał, żeby wychłodzić 4.2 v8 w gazie 66. Mógłbym spróbować zainstalować go w jeepie, ale szczerze wolał bym nie eksperymentować z maleństwem.
Cezary_75, napisz do roadking'a to jego stronka, to Ci wszystko wytłumaczy
tak szperam po necie i nic ciekawszego od rozwiązania Roadkinga nie mogę namierzyć.
Znalazłem jakieś takie uniwersalne wentylatory SPAL
bardzo duży wybór.
Zanabyłem wentylatory z Forda scorpio V6 nawet nieźle się wpasowały jutro muszę coś wykombinować ze sterowaniem czyli włącznikiem temperaturowym - pewnie będzie to FTWS-10 PRASMET
potrzebuję wykombinować jakiś sposób na jego montarz, nie mam pojęcia skąd zdobyć taką przejściówkę do węża jak ma Roadking
Jak już masz wentylator, to kup termostat od poloneza, przetnij wąż dochodzący do chłodnicy i go tam zainstaluj. Podłącz termostat z przekaźnikiem i a resztę do prądu i gotowe. Tanio i części dostępne. Ja to jeszcze zrobiłem wyłącznik w kabinie, tak na wszelki wypadek.
Tu masz wszytko o zamianie wisko na elektryka - u mnie to działa od 2 miesięcy i nie mam z tym problemów. OPIS: http://jeepok.pl/?id=40
Pozdr. SL
Solu, Termostat???
Chyba chodziło Ci raczej o termiczny włącznik wentylatora ???
Taki właśnie zamontowałem, ale nie jestem pewien czy nie włącza się on przy zbyt niskiej temperaturze bo teraz w ciepłe dni wentylator praktycznie chodzi non stop.
Acha i jeszcze jedną sprawę ulepszyłem - zasilanie stycznika zrobiłem zalezne od włączonego zapłonu. Nie chciałem żeby wentylatory chodziły po wyłączeniu stacyjki.
Roadking, wielkie dzięki za profesjonalny rysunek techniczny przelotki.
U mnie teraz w maksymalne upały wentylator włącza się na 3 minuty, potem przerwa około 5 minut i znowu - ale mówie tu o staniu w korku, jak jadę to włącza sie też często ale z większymi odstepami. Też myślałem że może cos nie tak ale tak ma być, w innych autach stosuje się specjalny regulator który płynnie reguluje pracą wentylatora, w takie upały ten wentylator przy duzych silnikach cały czas pracuje tyle że go nie słychać bo kręci się na 50%. U mnie jest albo 0 obrotów albo max (prostrza konstrukcja - mniej do zepsucia)
Dodatkowo mam jeszcze wentylator z przodu chłodnicy który zalacza się przy wyższych temperaturach, ale na razie nie doszło do takiej sytuacji.
A co do pracy wentylatora po wyłączeniu stacyjki to zrobiłem taki układzik który podtrzymuje zwarte styki przez 1 minute po wyłaczeniu silnika, poten nawet jak termowyłacznik nadal zwiera to wentylator sie wyłącza.
Pozdrawiam SL
Roadking, a ten układzik do podtrzymywania to bardzo skomplikowany jest?
najlepiej jakby jakiś gotowiec był
to niezły pomysł jest, jednak w oryginale przy wisko układ też nie jest chłodzony po wyłączeniu silnika, więc wg. mnie elektryk też nie musi wtedy pracować
a skad koledzy wytrzasneli te przoltke wsadzana w przeciety waz? moglby mi ktos to zrobic, tylko zmienie minimalnie wymiary?
Przelotkę dorabiałem o jakiegoś tokarza, moja jest stalowa szukałem czegoś gotowego co możnaby wykorzystać, ale bez sukcesu dorobi ci to każdy tokarz/ślusarz
wlasnie mam problemy by takiego namierzyc