Czy ktoś z kolegów dysponuje rysunkami takowych podkładek, wymiarami albo innymi informacjami mogącymi pomóc przy zaprojektowaniu podkładek celem ich toczenia. Jaki materiał będzie tu odpowiedni?
Pozdrawiam Krzysztof
[ Dodano: 2009-07-13, 16:35 ]
nie wiem jak to jest w tj ale podejrzewam ,ze tak samo jak w yj a w yj toczysz 11 walkow wielkosci tych gumowych podkladek i jest ok bez zadnych przetoczen itp. material to ertalon i nawet jest w sprzedazy w takim rozmiarze -wystarczy tylko nawiercic , chyba ze trafisz na walek drazony - wtedy juz ma caly lift gotowy , wystarczy pociac walec na plastry odpowiedniej dlugosci, zaopatrezyc sie w odp. dluzsze sruby, nie zapomniec przedluzyc mocowan chlodnicy i przedluzyc przewodow wlewu i przelewu zbiornik paliwa . a potem juz tylko smigac na wieeelkich kolach.
Ale sądząc po kształcie to mają być chyba do sprężyny podkładka, a nie między ramę a budę.
nie zauwazylem pisze o bodylifcie a podkladki to pewnie takie same jak w xj beda czyli takie http://www.jeep.auto.ru/G...acers/index.htm
A co lepiej zrobić body lift, czy podkładki na sprężyny?
[ Dodano: 2009-07-14, 11:47 ]
To zupełnie inna przeróbka. Robiąc podkładki pod sprężyny podnosisz wyżej ramę (i całą resztę, z wyjątkiem kół i mostów) = poprawiasz kąty (wejścia, zejścia, rampowy) i prześwit pod reduktorem - przydały by się dłuższe amortyzatory, przy większym lifcie pojawia się problem z kątem tylnego wału, za krótkimi panhardami, itd. Body lift podnosi tylko budę względem ramy - jedyny zysk to możliwość założenia wyższych opon.
Chcę zrobić 2" - to nie powinno chyba pociągnąć za sobą problemów, amorki oczywiście dłuższe bo i tak stare nadają się na śmietnik.
Może się okazać, że będziesz musiał lekko opuścić reduktor, bo tylny wał będzie wpadał w drgania. Ale niekoniecznie
No to tylko 1 szczegół. Tylko dalej niestety nie wiem czy podkładki z projektu liftu XJ bedą pasowały do TJ.
P.S. Czy naprawiał ktoś (uszczelniał) górę przekładni kierowniczej, bo zrobiłem dół (przy wąsie) ale sączy się dalej górą
skoro cieknie przekladnia to musi miec sporo km najechanych. to jedna z mocniejszych stron jeepa i rozszczelnienie swiadczy o duuuzymprzebiegu raczej polecam uzywke zanabyc sprawna ,bo nowa - cenowo ponoc zabija