ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Przy pracy silnika na postoju słychać lekkie stukanie dochodzące z silnika Hemi 5.7L w moim Dodge'u Ramie 1500. Początkowo się zastanawiałem co to może być, rozmawiałem z mechanikiem, ale mnie nie oświecił. Kilka razy wlałem benzynę o wyższej liczbie oktanowej, ale to nie pomogło. Dlatego nauczyłem się z tym żyć. Ostatnio jednak grzebiąc na forum JeepsUnlimited znalazłem kilka ciekawych wątków:
http://jeepsunlimited.com...light=hemi+tick
http://jeepsunlimited.com...light=hemi+tick
http://jeepsunlimited.com...light=hemi+tick
http://jeepsunlimited.com...&highlight=tick
http://www.jeepsunlimited...023#post4493023

Z trych wątków wynika, że tykający lub inny "ciekawy" dźwięk pojawia się u niektórych nie tylko na postoju, tak jak u mnie, ale także w czasie jazdy. Wyczytałem, że te odgłosy dochodzące z silnika Hemi moga być rezultatem:
1. pracy zaworów
2. kiepskiego kolektora wydechowego zainstalowanego w fabryce
3. dźwięku pracy zaworów rezonującego w wydechu
4. w nowszych silnikach włączania lub wyłączania się systemu MDS (wyłączenie 4 z 8 cyl. w celu bardziej oszczędnego spalania) w czasie jazdy. W moim z 2005 MDS nie ma.
5. dodania "zimnego" wlotu powietrza.
6. moga wydobywać się z przepustnicy. Dodanie dystansu/podkładki pod przepustnicę podobno u niektórych spowodowało zanik tych dźwięków. Wg. mnie w sama przepustnica nie ma nic do tego, bo jeżeli silnik pracuje na postoju i bez dodawania gazu to w przepustnicy żadna mechaniczna część się nie porusza. Daltego źródło tykania musi być gdzie indziej, a dystans tylko zmienia akustykę dźwięków powodując, że tykanie staje się niesłyszalne.

Na postoju tykanie może wydatniej się objawiać gdy zapalamy silnik w niskiej temperaturze, a czasami objawia się dopiero po kilku minutach pracy. Lepiej tez jest je słychać przy przedniej wnęce koła po stronie kierowcy. W czasie jazdy dobrze jest otworzyć lub przynajmniej uchylić okna przejeżdżając obok nieruchomej przeszkody np. bariery dźwiękowej lub ściany. Wtedy odbijający się dźwięk od tej przeszkody będzie łatwiej słyszalny.

U niektórych tykanie ustąpiło w ogóle lub wydanie się zmniejszyło po zastosowaniu syntetycznego oleju. U niektórych tylkanie się zmniejszyło po nalaniu benzyny o wyzszej liczbie oktanowej. U niektórych pojawiło się po instalacji tzw. "zimnego" wlotu powietrza.

Generalnie podobno nie ma się czym martwić. Nawet mechanicy a amerykańskich ASO twierdzą, że to normalne odgłosy związane z praca silnika HYami. Pożyjemy zobaczymy.

Tak przy okazji zrobiłem ankietę, żeby sprawdzić ile osób ma ten sam lub podobny problem. Ankieta dotyczy wszystkich posiadach aut z silnikiem Hemi, a więc nie tylko Jeepów Grand Cherokee, Commander i Wrangler (Hemi nie był instalowany fabrycznie w Wranglerach, ale zdaje się, że co najmniej 1 osoba na forum ma taki przeszczep w TJ-u). Interesują mnie również dzięki dochdzące z Hemi znajdujących się w następujących samochodach:
* Dodge Ramów 1500, 2500 i 3500,
* Dodge Durango,
* Dodge Magnum R/T,
* Dodge Charger R/T,
* Dodge Challenger R/T
* Chrysler 300 300C
* Chrysler Aspen
* innych, jeżeli takie są.

Prośba do tych którzy do tej pory nic nie słyszeli żeby na razie nie głosowali tylko przy najbliższej okazji dokładnie się przysluchali pracy silnika na postoju i w czasie jazdy. Dopiero po takim wsłuchniu się w prace silnika zagłosujcie, uwzględniając to, czy po przeczytaniu tego wątku dalej nic nie słyszycie, czy jednak coś się pojawiło. Ja też poczekam z głosowaniem, bo teraz musze posłuchać pracy silnika w czasie jazdy.


Ahhhhhhhhhhhhhh nareszcie watek o legendarnym "Hemi Tick"

Mialem to odpoczatku w moim WK. Slyszalem tez u kolegi w Charger R/T Daytona ostatnio.

Wogole sie tym nie przejmuje, Jak kupilem auto to sie pytalem i kazdy mechanik i chyba z 5 ASO powiedzialo mi ze to normalne.

Chrysler Tech:

The ticking you hear is probably what we nicknamed valve chit. It's the intake and exhaust valve to the guides. They are noisy even though the clearence between the valve and guide is well within tolerance. We tryed to make the clearence tighter but scuffed exhaust valves on dyno engines. We had the noise on new engines and it could get loud at times. I don't know if they ever figured out why it was louder on some vehicles vs others, but it never affected performance or duribility.

2 Komentarze:

1. MDS nie MSD
2. Hemi tick tez wystepuje w 6.1L Hemi

BTW robie o tym opis w WK niedlugo kiedy sie zabiore za usterki/TSB
Zagłosowałem na ostatnią pozycję

1. MDS nie MSD
Przecież napisałem, że MDS. Gdzie Ty widzisz MSD.

[ Dodano: 2009-11-03, 01:23 ]



Juz zdążyłeś posłuchać swego silniczka po przeczytaniu tego wątku?
Ja wcześnie wstaje. Odpalilem i posluchalem wychodzac z psem na spacer
Moge sprobowac nagrac dzwiek na komorke i wyslac Ci plik
Moo Moo, sam bylem ciekaw jak przeczytalem Twojego posta, dlatego tez
zaraz polecialem sprawdzic Dzis rano bylo u nas -1C wiec silnik byl totalnie zimny, a w linkach ktore podales pisza ze czasem mocniej "cyka" jak jest zimny.
Jutro bede nim jezdzil, to poslucham jeszcze w ruchu przy otwartym oknie.

Dowodów nie potrzebuję to nie jest ankieta naukowa. Tak tylko pytałem z ciekawości.

To jest Hemi mating call. Wzywa inne pushrod V8s.


Dowodów nie potrzebuję to nie jest ankieta naukowa. Tak tylko pytałem z ciekawości.
To jest Hemi mating call. Wzywa inne pushrod V8s.
No to uważaj, bo Twój Hemi może się "zmatingować" z jakimś starociem.

BTW coś mało mużytkowników aut z silnikami Hemi się odzywa. Czyżby wszyscy wysprzedali swoje maskotki Hemi z powodu kryzysu?

W moim z 2005 MDS nie ma
Jak to nie ma ?? To byly jakies Hemi w Wk bez MDS ??

[ Dodano: 2009-11-03, 23:53 ]

Jak to nie ma ?? To byly jakies Hemi w Wk bez MDS ??

K**de czytaj MDS na jeepnieci.pl

Ale na serio to byly Ramy robione z 5.7L Hemi Magnum bez MDS przez dobre 2-3 lata. Do nich jedzie sie 5W30


Mam pytanie co do benzyny bo w manualu jest zalecana 89 octanow. Jak to jest w rzeczywistosci ??

Wszyscy w USA leja 87. "Recommended" jest 89 ale 87 tez mozna uzywac spokojnie wedlug manual'a

Snoby w Europie 95-98 (RON) leja odpowiednik USA/Kanada Unleaded 92-94 (RON+MON/2)


BTW coś mało mużytkowników aut z silnikami Hemi się odzywa. Czyżby wszyscy wysprzedali swoje maskotki Hemi z powodu kryzysu?

To sie stalo:



No to uważaj, bo Twój Hemi może się "zmatingować" z jakimś starociem.
Przedtem mialem 4.3L V6 Vortec 4300...to byla bestia...190km z ponad 4L silnika

Teraz mi sie marzy 1996 Impala SS Lingenfelter 425hp LT1 cranked, 1/4 w 12.9s z automatem i siedzeniami ktore sa wygodniejsze od niejednego Lay-z-boy

Snoby w Europie 95-98 (RON) leja
Czemu "snoby"
Przecież tu "w Europie" nie ma innego paliwa - tylko 95 lub 98
Przynajmniej u nas w Polsce - w Niemczech jest jeszcze chyba 91

Chrysler 300 300C to i ja dodam od siebie odnośnie do 300C - nic nie słychać, żadnego tikania, takania, clickania ani clackania tylko silnik i to bardzo cichutko. Za to mam pytanie do ekipy ze stanów czy szanowna ekipa miała może do czynienia z Chryslerami LHS z okolic 2000r, bardzo mnie interesuje zakup tegoż wozu ale nic nie wiem na jego temat czy to usterkowe, czy nie itd. Sorry za OT ale jak już się zebrała większość zza oceanu w jednym wątku to skorzystam
Wojtek, można też popytać na pickupklubie.pl bo tam kupa ludzi ma Ramiki z Hemi pod maską.

Czemu "snoby"
Przecież tu "w Europie" nie ma innego paliwa - tylko 95 lub 98
Przynajmniej u nas w Polsce - w Niemczech jest jeszcze chyba 91


Ummm. To byl zart Relax mistrzu.


stanów czy szanowna ekipa miała może do czynienia z Chryslerami LHS z okolic 2000r,

Niedawno temu mielismy watek o Chrysler 300M, a LHS jest prawie identycznym autem. Zerkales juz w tamten watek? Jechalem tym nie raz. Dla mnie nic innego niz kanapa na kolkach z zawiecha ktora by przejechala Grand Canyon a ty nawet bys o tym nie wiedzial. Lubie takie 3.5L 253km EGJ Chrysler'a jest solidnym silnikiem ale to nie zadna rakieta, zdaje mi sie ze ten wozek jechal do 100kmh w ciagu cos 7.7-7.8s co nie jest tak zle jak na Europe patrzac tylko na sam fakt ze polowa aut na starym kontynencie do setki jedzie w >10s .

Warta sprawdzenia bylaby elektryka...swiatla w srodku i ogolnie bo sie partoszy + power steering. Ile to powinno byc warte w PL? Nie mam zielonego pojecia ale KBB mowi ze w USA w dobrej kondycji 5 patykow za 2000r.

Chociaz to z Kanady jest tak jak Tim Hortons
Piotrek, czy w tych Stanach przerobili Cię na terminatora??? Czy Ty wogóle sypiasz kiedyś ??
jeżdżę teraz pożyczonym jako zastępczy 300C 5.7H, jeździłem też
LHS'em i muszę powiedzieć, że podobała mi się fura, stąd chęć zakupu tegoż pojazdu. Zawsze chciałem mieć taką kanapę. Dzieki za odpowiedz PA86,
W polsce to trzeba lac jak najlepsza octanowke poniewaz duzo stacji robi przekrety z mieszaniem z woda. Wyzsza liczba oktanowa = mniejsze prawdopodobienstwo ze wystapi spalanie stukowe . Tak jak tutaj ESSo ( najgorsza benzyna jaka mozna dostac ).
Tutaj 89 jest zalecane dla hemi a nowsze modele maja juz wymagane. Cos w tym musi byc .

Piotrek, czy w tych Stanach przerobili Cię na terminatora??? Czy Ty wogóle sypiasz kiedyś ??
To juz wiem dlaczego ostatni Terminator tak długo się nie pojawia na DVD.
biorąc pod uwagę, jak wygląda rozrząd w tym silniku, to byłoby wielce dziwne, gdyby on cicho chodził

W polsce to trzeba lac jak najlepsza octanowke poniewaz duzo stacji robi przekrety z mieszaniem z woda
Kiedy, ostatnio, byłeś w PL i zatankowałeś paliwo z wodą ????
W ogóle woda to taki troszkę mit, częściej leje się różne rozpuszczalniki. Niestety, to prawda, że większość sprzedawanych paliw nie trzyma parametrów.

rozpuszczalniki kleje i inne świństwa. Widziałem na własne oczy analizę zawartości benzyny w benzynie ze stacji JET. Było to zatrważające. Dostali karę na tej stacji całe 40kpln co jest w sumie ledwie pierdnięciem dla takiej stacji, nie oszukujmy się...

Dostali karę na tej stacji całe 40kpln co jest w sumie ledwie pierdnięciem dla takiej stacji, nie oszukujmy się...
pewnie na procederze zarobili co najmniej 10x tyle. Więc generalnie opłaca się.

Piotrek, czy w tych Stanach przerobili Cię na terminatora??? Czy Ty wogóle sypiasz kiedyś ??

Spalem od 8 rano do 1315. Dzisiaj znowu malo snu. Pracy domowej do przynajmniej 1 w nocy, potem se obejze czegos i poklikam. Jutro do Orlando na lotnisko jade o 8 rano, wracam na 11. 1115-1700 mam lekcje, o 17 punkt jade spowrotem na lotnisko do Orlando i o 1940 mam lot do Chicago.


Tak jak tutaj ESSo ( najgorsza benzyna jaka mozna dostac ).

Ciekawe skad idzie waha Esso w Kanadzie. Prawdopodobnie nie od rodzicow ExxonMobil z USA tylko Husky lub PetroShi... sorry PetroCanada

Kiedy, ostatnio, byłeś w PL i zatankowałeś paliwo z wodą ????

7 lat temu ale slychac co ludzie pisza, ze ta stacja ma syfiasta benzyne i tamta, a jak jest syfiasta to musi byc zanieczyszczona.

[ Dodano: 2009-11-04, 21:38 ]
Ja leje 87 zawsze. Lalem tylko 1-2x 89 bo byla tansza w Iowa

Sunoco LOL. Official Fuel of NASCAR
Dobra Panowie koniec dyskusji o benzynie, bo zaraz bany polecą. Temat jest o Hemi, a jak chcecie sobie pogadac o benzynie to proszę załozyc inny temat. Tylko po co gadać o benzynie, juz tyle razy było to wałkowane.

juz tyle razy było to wałkowane.

Nie tyle co Hemi Tick w necie . Na kazdym forum sie lud zastanawia dlaczego to sie dzieje a tak naprawde nikt tego nie mogl naprawic.

BTW pierwszy raz slyszalem ze ktos slyszy ten tick przy jezdzie???? W srodku slychac czy na zewnatrz? Ten odglos nie jest taki glosny takze nawet juz przy 15-20mph wiatr by go rozniosl..

Ludzie:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Na kazdym forum sie lud zastanawia dlaczego to sie dzieje a tak naprawde nikt tego nie mogl naprawic.
Jest jeszcze np taki filmik: http://www.youtube.com/wa...feature=related

Jest jeszcze np taki filmik: http://www.youtube.com/wa...feature=related

Dlatego to ma 3.5 gwiazdki. Zerknij na inne fora, nikomo sie nie zdaza ze hemi tick zjada olej lub psuje silnik. Jest to poprostu robione tak z fabryki i tyle. Jakby to jadlo olej i rozwalalo to dawno by byl TSB lub chociaz ludzie by jezdzili i naprawiali to pod gwarancja...
A propo paliw , w angli paliwo [Benzyna] pachnie Toluenem tak jak wczesniej napisal mendelmax jest to rozpuszczalnik , paliwo gdy odparuje nie zostawia nawet grama tluscizny


juz tyle razy było to wałkowane.

Nie tyle co Hemi Tick w necie .
Ale u nas na forum nie był, a o benzynie juz nie raz było.

Naprawde nie wydaje mi sie ze jest mozliwe uslyszenia Hemi tick przy jezdzie...

Jak tylko wrzuce bieg i zaczynam jechac to moj znika
Witajcie

Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem 5,7 Hemi z 2008 i u mnie pojawia się takie dzwonienie , czy Wam chodzi właśnie o coś takiego?
dzwonienie ma tylko jadąc stałą prędkością i jak lekko przyspieszam to wląsnie dzwoni jak mocno przyspieszam to dzwonienia nie ma tylko pinkny dzwięk Wrroooaaaaw

Ale na postoju to w ogóle nie slychać że silnik pracuje

pozdrawiam
Gerads
Ta stara Impala z 3m tapicerka - zajebista Sam chcialbym taka



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting