Tak sie zastanawialem, oglada sie czasem filmy z pipkami, lub jakis przejedzie (zazwyczaj jakis grand 1ka albo 2jka HO), i fajnie brzmią... wychodzi z rury te 4l lub 4,7 litra... przy moim WG 4,7 PT to sorry, to moja panda na tlumiku ultera brzmi lepiej....
zastanawiam sie co z tym zrobic by wydobyc faktycznie gulgotanie duzej pojemnosci, ale z kolei nie robic zbyt glosno ... czyli wszytkie dziury w tlumiku odpadaja (jezdzilem juz autami na przelotowych tlumikach i mam troche tego dosc, poprostu wyroslem z glosnego wygaru), ale chce miec miło mruczacy dzwiek wydobywajacy sie z auta...
ma ktos jakies pomysly ?
moze tlumik do wersji HO wystarczy wsadzic ? gdzie taki dobyc, na allegro nie znalazlem.... chyba ze ma ktos inne pomysly...?!
wystarczy tłumik np flowmaster zagadaj do Kriss, właśnie taki sprzedaje i jak coiś to chce go wymienić plus dopłata za oryginał z WJ bedzie taniej i brzmienie wydobędziesz tu masz link do tematu http://www.jeep.org.pl/fo...der=asc&start=0
flow mi sie wydaje za glosny lekko.... XJty 4.0l maja fajne brzmienie....
napisalem do ultera, zobaczymy czy zrobią.... pewno nie ja jeden byl bym chetny....
Flowmaster 50 delta. Super na zewnątrz, i da się w środku wytrzymać.
Ja osobiście polecam Magnaflowa, słyszałem w V8 - co prawda w ZJ - i flamastra i magne i powiem, że do codziennej jazdy i normalnego użytkowania ten drugi jest przyjemniejszy. Generalnie jest w środku mniej męczący. Pozdrawiam
A przy okazji zapytam ...czy ktos wie moze jak zmienic (podrasowac) troche wydech w CRD Czy tez sa jakies sportowe wydechy do kopciuchow
Z przodu mam klekot (wiadomo merol) ale z tylu nic nie slychac
Katalizator wystarczy wypruć, i już jest miłe dla ucha brzmienie. Wbrew obiegowym opiniom - nie rzutuje na moc i spalanie. Jedynie drugą sondę będzie ogłupiać, jesli są dwie.
I nie bedzie sie wtedy check zapalal?
A to zależy. W zasadzie powinien - chociaż u mnie się nie zapala...
A co możecie zaproponować do ZJ 4.0 Czy jakąś samemu zrobioną przeróbke(wywalenie katalizatora) czy jakaś dłubanina z wydechem??
(wywalenie katalizatora)
Uważaj na tych pseudoludzi z greenpeace.
Tak sie zastanawiam,jak bedzie slychac 5,9 jak wypruje kata,ale z kolei boje sie ze mi bedzie check wyskakiwal
boje sie ze mi bedzie check wyskakiwal
Zawsze można zdjąć sam wydech i sprawdzić czy wyskakuje
Jwsli za jatem nie masz sondy a pewnie nie masz to nic nie powinno wyskoczyc
Gryzli, no wlasnie mam za katem sonde,blaz1990, a greenpeace niech sie pier,,,li, sami wiecej smieca niz moje 5,9 na gazie a jak sciagne ostatni tlumik to mi przeciez nic nie da
Czy tez sa jakies sportowe wydechy do kopciuchow Trudno to nazwać sportowymi... ale jak napisano ci wcześniej możesz wywalić katalizator na dwa sposoby:
1. wywalić i wstawić rurkę o takiej samej średnicy 2. wyciąć katalizator, wydłubać jego zawartość i wstawić w środek rurkę o tej samej średnicy. Co to da ? W razie przeglądu rejestracyjnego nikt sie o jego brak nie przyczepi
Na pewno taki zaieg powienien dodać kilka KM i Nm
...co do sondy za katalizatorem to chyba nie masz takiej
Wszystkie dżipy po 96 mają dwie sądy, niektóre cztery. Kinsky, można jeździć bez kata, nawet z odpiętą sondą nr.2 i czek się nie pali. Czemu - nie mam pojęcia. Po prostu odłącz wtyke od drugiej sądy i chwilę pojeźdź, zobaczysz.
jeżeli wywalisz kata przybędzie trochę KM i NM, tylko jest jedno ALE... kiedyś czytałem o tym,że w aucie z Turbiną nie można wywalic katów, aczkolwiek wiele osób wywala te katy - mi jest akurat bliski temat silników 2,7 Biturbo, gdzie są 2 turbawki. Wielu je wywala , jedżą i chwalą, drudzy natomist mówią ,że Turbo ma krótszą rzywotność. Ile ludzi, tyle zdań:) ja też chciałem podjechać do Kalińskiego(spec od tłumików w Wlkp) żeby zrobić pełen przelot, tylko taka zabawa to już nie 100zł:( ale może kiedyś wtedy będe głosniejszy od Kocioła i lukkasza
michua, ale CRD też mają dwie ? Bo jakoś nie wiem po co i do czego one.
michua, a spalanie nie wzrosnie
Sygma, sorry bo nie sprecyzowałem, a pisałem do kinskiego, a CRD - nie mam pojęcia
W klekotach owszem są sondy.... ale za katalizatorami i są to tzw. "eko-sondy" dawane dla silników spełniających EURO4 i chyba też EURO3.. ale tego nie jestem pewien.
2.7 CRD nie spełnia norm EURO4 więc nie powinien mieć żadnych.
kinsky1975y, no odłącz i spróbuj, ale nie powinno bo i po co
kiedyś czytałem o tym,że w aucie z Turbiną nie można wywalic katów, aczkolwiek wiele osób wywala te katy - mi jest akurat bliski temat silników 2,7 Biturbo, gdzie są 2 turbawki. Wielu je wywala , jedżą i chwalą, drudzy natomist mówią ,że Turbo ma krótszą rzywotność. Ile ludzi, tyle zdań:) to zależy od silnika. jeżeli sonda lambda jest blisko katalizatora to jego wycięcie spowoduje, że gazy będą szybciej opuszczały układ, przez co sonda nie będzie łapała swojej temperatury pracy... a co za tym idzie będzie podawała mylne dane.
jeżeli sonda jest dość blisko kolektora to wycięcie katalizatora nie ma wpływu na jej temperaturę pracy.
jak chcesz więcej o silniku 2.7 BT to odsyłam do tego człowieka: http://s4sid.pl/
Panowie a jak bym wywalił ze swojego ZJ 4.0 środkowy tłumik coś by to dało-chodzi o odgłos a nie tylko wywalenie oczywiście
wlodek1974, ale to jest jedyny tłumik i mogło by być ciut głośniej
Zartownis
Sygma, strone Sida i jego S4 znam na wylot:D w końcu może kiedyś kupie S4
przepraszam za OT
Gryzli, problem chyba w tym ze turbina w dieslu na tyle wytrlumia wygar ze nie wiele to da... przykkladem moze byc opel vektra kolegi, przelotowe tlumiki ma, i nic mu to wiele nie dalo, moze troche bardziej mruczy, ale wiele glosniej nie ma, bo turbina swoje zrobi.....
co do napisania do ULTER'a to dostalem odpowiedz....
"Witam ! Niestety nie posiadamy w ofercie tłumika dedykowanego do tego modelu. Istnieje możliwość dopasowania odpowiedniego tłumika, ale tylko w naszym serwisie lub u któregoś z naszych przedstawicieli. Proszę podać miejsce zamieszkania a ja podam kontakt do odpowiedniej firmy.
Pozdrawiam / Best regards
Przemysław Maga"
pozostaje jedynie wstawic cos co juz jest na rynku i liczyc na to ze bedzie w miare cicho....