Witam i pytam, czy przy wymianie oleju w moście trzeba też wymienić uszczelkę pokrywy? Jestem właśnie w Niemczech i nie wiem czy starczy mi kasy na taką uszczelkę (tu jest tylko ASO )
Nie, nie trzeba. Wiekszosc z nas robi to na specjalnym do tego silikonie uszczelniajacym. Ma to sens bo czasem zdarza sie kilka razy zagladac do mostu w ciagu roku. A dziala bardzo dobrze tak jak i uszczelka, za to koszt nieporownywalnie mniejszy.
A tak poza tematem - skoro się boisz tamtejszych cen, to czy nie możesz poczekać tych 500 km i zmienić ten olej w .pl ?
kasy na taką uszczelkę Qrde!Ile kosztuje taka uszczelka? Na silikonie też można....
Ja złożyłem na zwykły silikon 'samochodowy' (czerwony) i też było spoko. Teraz mi mechanik składał (wymiana półosi) to nie wiem co tam dał, ale na 90% też silikon (na pewno nie uszczelkę).
Jesli chodzi o uszczelnianie mostow to tylko czerwony silikon. Mozna samemu i za darmo. odkrec dekiel, przeczysc krawedzie rozejrzyj sie czy nic w srodku nie zostalo i jedziesz silikonem czekasz ile tam jest napisane na tubie (dlugosc papierosa) i skrecasz. Dolewasz oleum i gotowe. Samo dolewanie oleum bardziej klopotliwe niz uszczelnianie. Chyba najprosciej butla z wezykiem co by go wcisnac w miejsce korka. Aczkolwiek robilem to butelka po wodzie mineralnej Arctic z takim dzyndzlem na koncu ze niby dla sportowcow co by podczas biegania sie nie wylewala. Da rade jak chce zaoszczedzic.
powodzenia
A tak poza tematem - skoro się boisz tamtejszych cen, to czy nie możesz poczekać tych 500 km i zmienić ten olej w .pl ?
niestety nie 500 a 1000 i nie chciałbym utknąć gdzieś po drodze - poza tym: 1. Cieknie - nie wiem ile zostało 2. To co zostało wygląda nie za ładnie - jakieś szare, mętne, śmierdzące (chyba że tak ma być?) - coś mi się wydaje że w Bornym wody do mostu załapałem
no to nie pozostaje nic innego jak zakasac rekawy i do roboty. Jutro Niemcy chyba nie za bardzo beda chcieli Ci pomoc bo w weekendy to bardzo leniwy narod takze kupuj dzis silikon i do dziela. Dasz rade W koncu po to ma sie Jeep'a. A dolewka w tej sytuacji tylko z butli z dzyndzlem.
Powodzenia
To jeszcze jedno pytanie: Czy każdy olej o specyfikacji API GL5 jest przystosowany do LSD czy musi być jeszcze dodatkowo w wersji LS?
DANA35 ....olej przekładniowy API GL5 ....standardowo 75 W 90 ....wysokoobciążony (z przyczepą itp) 75 W 140 ....nie zapomnij o dodatku do LSD !
no tak ale np. CASTROL - SAF –XJ 75W - 140 na napisane tylko API GL5 a w opisie jest napisane że zalecany do mostów z LSD.
Pełna specyfikacja.... Oleje LSD Z Wikipedii, wolnej encyklopedii.
Oleje mineralne ( stara generacja ) do mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem
* SHELL - Spirax A 90LS * PENZZZOIL - 4096 Gear Oil 80 W 90 Limited Slip * MOBIL – Mobillube SHC LS 75 W 90 * AGIP – Rotra LSX 75W90 * FUCHS Titan 5 Speed SL * TEXACO – Geartex LS 85 W – 90 * GULF – Western Diff Limit Slip LS 90 * BP - Energar Limitslip 90
Oleje syntetyczne (nowa generacja ) do mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem
* VALVOLINE – Synpower GL – 5 LS * QUAKER STATE 4x4 Syntetic Blend Gear Lubricant * CASTROL - SAF –XJ 75W - 140 * BP - Energar SHX – LS * STATOIL – Gearway LS WB * NESTE - Hypoidi S GL-6 * MOBIL - Mobillube LS 85W -90
Modyfikatory do oleju mające na celu uszlachetnienie go dla potrzeb mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem (zapewnia zwiększenie lepkości oleju w celu nie dopuszczenia do zatarcia się tarczek blokady ciernej)
* MOPAR – Fluid Gear Lubricant * XCELPLUS – Limited Slip Differential Protection * FORTE –Differentia En Gear Tetrament 01104
Oleje nadające się do uszlachetnienia
* Glimar Hipoglim Syntetic GL – 5 ; 75W - 140
Prosim....
Czytałem to dziś rano ale dalej nie jestem pewien co kupić. W sklepie jest Castrol po 11Euro za 0,5l albo jakiś no-name API GL5 po 8 Euro za 1l i właśnie dlatego pytałem czy specyfikacja API GL5 już znaczy że jest do LSD - domyślam się tylko że chyba jednak nie i będę musiał 33 Euro wydać
Do oleju klasy SAF-XJ (mimo,że wystarcza SAF-X) należy dodać ten dodatek (uszlachetniacz),jeśli masz LSD...oczywiście.
* SHELL - Spirax A 90LS * PENZZZOIL - 4096 Gear Oil 80 W 90 Limited Slip * MOBIL – Mobillube SHC LS 75 W 90 * AGIP – Rotra LSX 75W90 * FUCHS Titan 5 Speed SL * TEXACO – Geartex LS 85 W – 90 * GULF – Western Diff Limit Slip LS 90 * BP - Energar Limitslip 90 * VALVOLINE – Synpower GL – 5 LS * QUAKER STATE 4x4 Syntetic Blend Gear Lubricant * CASTROL - SAF –XJ 75W - 140 * BP - Energar SHX – LS * STATOIL – Gearway LS WB * NESTE - Hypoidi S GL-6 * MOBIL - Mobillube LS 85W -90
Teraz to mnie zaskoczyłeś To do tych wszystkich powyżej mam jeszcze dodawać ten dodatek mopara przecież one wszyskie mają w nazwie że są LS
No pewnie że nie, jeśli mają już w sobie dodatek to nic się nie dolewa. Swoją drogą taniej chyba i lepiej wychodzi olej bez+dodatek i wiesz co masz. Ten dodatek Mopara musi być naprawdę dobry, jeśli producenci innych marek go polecają.
API GL5 - olej tej klasy w zupełności wystarczy (tak podaje producent) ale trzeba doleć dodatek jeśli go nie zawiera (jeśli masz LSD).
Teraz to mnie zaskoczyłeś Jam też zaskoczony,ale to informacje od fachowca.Ja tak mam!
Z drugiej strony to opcja Teem'a (olej std.+dodatek) wydaje się bardziej rzeczowa i... tańsza (jeśli to może być jakimś kryterium).Niewiele Jeep'owych wynalazków polecanych jest przez inne firmy,ale MOPAR – Fluid Gear Lubricant uznała nawet Toyotka.
P.S Teem!Ty już przestań dopisywać do tego swojego postu,bo czuję się jak xero...
Olej wymieniony Wyszło taniej niż w PL - dodatek Mopar w ASO Jeep w Goettingen - 7 Euro + Olej Liqui Moly API GL5 po 7,5 Euro za litr Był też ten sam olej w wersji LS po 8,5 Euro za litr - ale już miałem kupiony dodatek Mopara to kupiłem ten zwykły
Był też dostępny Castrol SAF - XJ - ale po 11 Euro za 1/2 litra
polak potrafi
Raczej Polak, a nie polak...
Sie przyczepil sie Przeciez mowie ze Polak Miodek sie odezwal sie i gani mnie :pala:
teraz zostało mi jeszcze uszczelnienie mostu od strony wejścia wału - ale chyba się dobrze domyślam że sam tego nie zrobię?
Obawiam sie
Na priva sle rysunek tech. Moze Ci pomoze
tak się zastanawiam czy to że cieknie mi na wejściu do mostu i wyjściu z reduktora może oznaczać że mam krzywy wał który "bije" i rozszczelnia te miejsca? i czy można coś z tym zrobić?
Wiesz no wal jak jest krzywy to raczej na autostradzie jak smigales do Niemiec to slyszalbys o ile nie urwalby Ci sie. Skoro nie bylo slychac i czuc zadnego bici to raczej watpie zeby byl krzywy. Znajomemu na trasie w ZJ-cie w Czechach urwal sie ... bo byl krzywy. moze po prostu sie wyjezdzil
Wiesz no wal jak jest krzywy to raczej na autostradzie jak smigales do Niemiec to slyszalbys
Jak się jeździ na MT to nic nie słychać
Co by nowego temata nie zakładać... wystarczy czarny silikon czy musi być czerowny (oczywista samochodowy)?? Kolorek nie ważny-przeca nie widać... :d jakbym chciał na ten przykład olej Castrola SAF-XJ (bo ma XJ w nazwie ) to mogę do niego dołożyć ten dodatek Mopara do LSD?? Wiem, że ten olej ma już w sobie dodatek, ale co dwa dodatki to nie jeden... i jeszcze... 1,6 litra oleju do mostu... jakbym dodawał dodatek to ile go dolać (tego dodatku)?? całą buteleczkę?? pół?? ile ml?? oleju ma być tyle, coby wsadzić w korek małego palca, zagiąć i ma leciutko go dotykać, zgadza się??
ale co dwa dodatki to nie jeden... Dokładnie- ma być JEDEN. Tak przewidziała fabryka, nie kombinuj, bo na tej zasadzie możesz zalać most samym dodatkiem.
Silikon dowolny, wysokotemperaturowy.
Oleju lej aż się przeleje przez otwór- potem i tak poziom opadnie jak się rozejdzie po zakamarkach.
Oleju lej aż się przeleje przez otwór- potem i tak poziom opadnie jak się rozejdzie po zakamarkach.
Czy po tym jak się "rozejdzie" należy uzupełnić poziom oleju na max ?
Wiesz co, te pare mm w sumie nie gra takiej roli. Najczęściej po prostu leje się aż się przelewa, wtedy szybki "strzał" sporej ilości na bebechy ("pod górkę") i zatkać korkiem zanim to zdąży spłynąć. To wystarcza. No ale jak ktoś chce być super precyzyjny to może poczekać trochę aż się rozleje wszystko i potem dolać.
Można stanąć "z górki", więcej wejdzie Wersja dla extremu: postawić auto w pionie na przodzie i zalać do pełna
Można stanąć "z górki", więcej wejdzie Wersja dla extremu: postawić auto w pionie na przodzie i zalać do pełna A na poważnie wystarczy podnieść prawe koło, albo stanąć nim na górce lub schodach
A tak przy okazji bo mam akurat rozebrany most u mechanika (uszczelniacz półosi), jak patrząc na diff rozpoznać czy ma lsd czy nie. Ma ktoś może fotki obu, tak aby było te tarczki widać w jednym a w drugim ich brak? Mowa o dana35 na c-klipach. Mi się wydaje że nie mam, bo w poprzednim kiosku czułem lsd np na ostrym skręcie na asfalcie wewnętrzne koło nienaturalnie nadganiało, tu tego nie ma.
Był cały wątek na ten temat - zajżyj na warsztat - Cheerokie
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=11815
Ja ma zalany Castrol SAF-X + dodatek mopara. Leje się go 2%-5% objętości oleju do którego go wlewamy. Czyli jedna bytelka 120 ml wystarcza na oba mosty.
Z drugiej strony poco chrysler dodawał by ten dodatek do oleju gdyby był olej z nim odrazu? Nawet w serwisie dodaja go do oleju mopara do mostow.
Wiesz co-w aso pan chciał mi wmówic że w moim XJ-e mam z tyłu tarcze hamulcowe Wiele innych marek stosuje LSD i nie dysponują dodatkiem mopara tylko olejami do takowych np. nissa , mercedes , toyota , mazda itd
Ja tam leję olej Forda do LSD (tak życzy sobie producent ECTED'a), jak dotąd zero negatywnych objawów Jako płaski rzecze nie tylko ChryCo ma w ofercie LSD Widać logistycznie prościej jeepowi załatwić olej i dostarczyć dodatki.
Olej jak olej.... aby spełniał wymagania producenta co do jakości i lepkości..
... ale co to ten dodatek ? Co on daje ? Jakie jest jego zadanie ?
ale co to ten dodatek ? Co on daje ? Jakie jest jego zadanie ? Ma umożliwić poślizg tarcz sprzęgła. Innymi słowy ma chyba poprawiać właściwości filmu olejowego przy wysokim tarciu, ale dokładnie jak to jest realizowane to nie wiem. Nie jest to w każdym razie zwykły zagęszczacz.
Jaka ma barwę ?
Jak olej- miodową wpadającą w brąz.
No to nie jest to raczej MoS2...
Wlasnie sie przymierzam do wymiany w obu mostach. Dzwonilem do serwisu powiedzieli mi, ze maja z beczki Castrol SAF-XJ za 68z do tego dodatek za 32 trzeba dolac koniecznie. Ktos tu pisal ze do tego oleju nie nalezy juz dodawac dodatku. Do przedniego mostu polecili mi za to SAF-X0. Chcialbym z kims jeszcze to skonsultowac bo nieufam im jakos.
Wszystko.... byle nie Castrol
to jaki i skad i dlaczego nie castrol? Ten castrol leja z beczki takze moge go kupic ile mi bedzie potrzeba, a tak bede zmuszony wziac wiecej.
poczytaj też i na innych forach. wszędzie opisywane są problemy z jego jakością.... i oryginalnością.
a jeśli zaleją BP energear 90 lub energear SHX LS to dawać jeszcze dodatek czy nie??
Witam, Z góry mówię, że jestem nowym użytkownikiem Jeep'a Grand Cherokee. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie są ilości olejów w mostach i skrzyni biegów? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam RJ
Witam, Z góry mówię, że jestem nowym użytkownikiem Jeep'a Grand Cherokee. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie są ilości olejów w mostach i skrzyni biegów? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam RJ
A do jakiego ZJ WJ?
Witam, zapomniałem dodać... WJ
Pozdrawiam RJ
Most przód - 1,2L Tył - 1,66l Skrzynia biegów - 4-13,3l zależy od sposobu wymiany czy pełny czy nie.
Dzięki... Ale, ze do skrzynki wchodzi całe wiaderko to nie przypuszczałem....:-)
Pozdrawiam
RJ
A jednak, do standardowej wymiany kup 2x4L i powinno wystarczyć. Tylko pamiętaj ATF+4.