Przekopałem trochę tematów i waszych opinii, ale nie znalazłem odpowiedzi, które AT będą dla mnie najlepsze. Dodam, że kupiłem ostatnio GoodYear Wrangler ATR - porażka nie chciały się wyważyc (wymienialem kilka razy), a do tego pochodziły z afryki...
Opony będą używane 70% na szosie a 30% w terenie. Dodatkowo powinny byc wielosezonowe tak aby policja w czechach czy austri się nie czepiała, że nie mam typowych zimówek. Opony muszą byc pożądne, nie żadne nalewaki czy nonamy. Oponiarz doradzał mi BFG AT, jednak opinie o nich na forum są podzielone. Dodatkowo trudno dosta wszelkiego rodzaju opony na jeepa (wiem bo GoodYeary miały 2 sklepy internetowe..)
PS. Jako że 70% jeżdżę po czarnym to dobrze aby AT-ki ni były zbyt głośne oraz pozwoliły jechac spokojnie 160km/h.
Mam wranglery ATR i zupelnie nie mialem problemu z wywazeniem ,na czarnym b, dobrze sie toczy zwyjatkiem mokrej nawierzchni , wtedy juz gorzej , teren ok ale rewelacji nie ma ,dlatego zmieniam na MT ki
Robi się temat - bumerang
Tu jest odpowiedź, które opony najlepsze dla Ciebie : te, z których będziesz zadowolony. Innych nie kupuj, bo zadowolony nie będziesz !!! PS : Ja jestem zadowolony z Bridgestonów Duelerów 694, zimą poza lodem dają radę. Teren - turystycznie ok. Asfalt - ciche.
Ja wlasnie zakupilem BFG AT 31x10.50R15, zrobilem sobie promocje i wyszly mnie po 422 zeta, zobaczymy jak sie beda sprawowac
<wisi> Robi się temat - bumerang
Temat powraca, jednak w archiwum nie znalazłem odpowiedzi na te pytania... dodatkowo mogę napisac, że większośc chwali swoje nie mając porównania do innych opon.
Nie ma opony wielosezonowej, która w świetle austriackiego prawa byłaby zimową. Mamy sprzeczność, zadanie niewykonalne, zamykamy temat eee no nie byłbym przekonany, GG AT2 mają wytłoczoną śnieżynkę, czyli teoretycznie jest to zimówka (wielosezonowa) inna sprawa, że do prawdziwej zimówki na ubitym śniegu jej daleko......
Dobra promocja.. może można się jeszcze na nią załapac ??
Mozna, tylko musialbys do Krakowa przyjechac
Miałem 2 grandy na AT, jeden na BFG AT, a drugi na Yokohama AT i polecam Yokohame AT. Wyważaja się o niebo lepiej, bo BFG maja do 250g na koło nawet. Na asfalcie są bardzo ciche, w lekkim terenie i w śniegu rewelacja. Cenową są na tym samym poziomie co BFG, więc warto kupić Yokohamę. Prędkości 160-180 nie robią najmniejszych problemów Yokohamie, BGF już nie polecam przy tych prędkościach.
pizmako, Kup Yokohamę a będziesz zadowolony. Ta opona jest cicha, nieźle robi w błocie i świetnie na śniegu. Miałem takie w XJ i teraz do ZJa też kupię
Podpinając się .... Czy mówiąc o Yokohamie macie na myśli ten model?
Tak, dokładnie ten.
mabar, a orientujesz się czy w opcji jest biały napis? Takie zboczenie mam
Ale ta oponka Yokohama jest bardziej letnia niż zimowa A biały napis jest najlepszy więc nie masz GazDa co się , ja też nie podchodzę do oponek bez napisów napiski muszą być Ja obstawiam sprawdzone BFG AT.
SebastianBak,
chłopaki mówią, że w śniegu robią i co ważne są to opinie użytkowników Co racja to racja, tylko pizmako pyta o oponki które nie tylko dobrze robią ale również ich rzeźba bieżnika wskazuje na bycie na śnieg oraz ewentualne oznaczenie tych właściwości. Jeżeli yokohama ich nie ma to nic nie pomoże w przypadku kontroli zagramanicznej polimilicji i mogą go nie wpuścić do kraju albo nałożyć mandant . A te napisy to jakoś mało widoczne
Ja polecam Yokohama Geolandar AT/S i nie tylko dlatego, że mam do sprzedania
Jeździłem na nich trochę w terenie i nie ma różnicy pomiędzy BFG AT. Ale za to na czarnym to BFG AT do pięt jej nie dorasta, cisza, elegancko odprowadzają wodę, na śniegu też dają radę no i index prędkości do 210km/h ale ta informacja to chyba dla posiadaczy 4.7 HO
Beny5, a jaka jest cena Twoich kółek?
Nooo ale Ty nie chciałeś, teraz zszedłem do 950 zł
Nooo ale Ty nie chciałeś, teraz zszedłem do 950 zł
A bo większe chciałem i cały czas się waham co kupić. Że Yokohamy kupie to pewne ale rozmiar jaki to cały czas nie wiem. Taki jakiś marudny jestem...
Może w ciąży
Może w ciąży
Też polecam Yokohamę Geolandar AT/S !!! Wcześniej miałem BFG A/T. Tak ogólnie, to do pięt Yokohamie nie dorastają te jadą nawet w niezłym błocie, a na BFG wóz jechał gdzie chciał a nie gdzie ja mu kazałem Zimą na BFG to już był czysty horror - nawet 4x4 za bardzo nie pomagało, bo się nie dało zahamować Co do białych napisów na Yokohamah to są dwie wersje oponki - z i bez napisów.
Ja też polecam Yokohama AT/S i generalnie Yokohamę Mam też zimówki tej firmy do Jeepa oraz szosówki do Mazdy i są genialne. Generalnie ciche i pewne, super hamowanie.
Witam,
Jeszcze jedno pytanko? które opony AT oprócz graberów AT2 mają oznaczenia, że nadaja się do jazdy w zimie?
.. w tym momencie najblizej mi do zakupu graberów właśnie z tego względu, że mają oznaczenia zimowe... no i białe napisy.
Chodzi ci o oznaczenie M=S czy o snieżynke ??
Chodzi ci o oznaczenie M=S czy o snieżynke ??
Śnieżynkę.
Już wiem, że wezmę Grabery AT2 ... teraz mam jeszcze "dylemat" z rozmiarem
Oryginalnie w kojocie jest 235/70R16, ja na swoim mam 245/70R16.
Dodam, że mam mały lifcik zrobiony..
Witam,
Jeszcze jedno pytanko? które opony AT oprócz graberów AT2 mają oznaczenia, że nadaja się do jazdy w zimie?
.. w tym momencie najblizej mi do zakupu graberów właśnie z tego względu, że mają oznaczenia zimowe... no i białe napisy.
Prawie wszystkie maja oznaczenie M+S - ale chodzi o kształt bieżnika a nie o mieszankę. Reasumując - większość AT świetnie robi w zimie z tym że po błocie lub świeżym śniegu, niestety na ubitym gorzej. Co do napisów - 90 % ma biały napis ale tylko z jednej strony. Sam sobie ustalasz czy chcesz mieć białe z boku czy nie. Bierz GG - jest wystarczający ze wskazaniem na dobry. Bierz jakikolwiek rozmiar który ci nie będzie obcierał. Im większa opona tym auto wygląda poważniej Pamiętaj : ma ci się podobać ale nie za cenę bezpieczeństwa!
Tu są Yokohamy z białymi napisami pokazane: gwiazdkę też chyba mają http://www.tirerack.com/t...d+White+Letters
eeeeee BFG AT jakos lepiej mi leza od tych co pokazales, te yokohamy jakies takie szosowe sie wydaja
Ten sam serwis: tire rack
Tabela porównawcza:
od najsłabszych : BFG -> Yokohama-> GG AT2 -> Dueler Revo (694 w Europie)
Ja chciałem Duelery ale w moim rozmiarze były 40 % droższe od GG. Więc zostały mi GG. Mam do nich dwa zastrzeżenia, a mianowicie: są cięższe od innych opon i stosunkowo szybko się zużywają. Reszta jest naprawdę ok.
Dużo już km na grabberkach zrobiłeś? Dużo bieżnika znikło przez ten czas? Zużywają Ci sie równomiernie czy przód bardziej?
Ja mam niestety wielki problem aby grabbery dostać w moim rozmiarze... czekam aż przypłyną zza wody do naszych hurtownii
A co powiecie na Goodyear Wrangler AT/SA
ma ktoś jakieś doświadczenie z tą oponką?
"Te przełomowe opony mają wysoką gęstość lamelek w bieżniku, aby zapewnić dodatkowe krawędzie "wgryzające się w podłoże" w celu zapewnienia lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni*. Opony te również posiadają warstwy zrobione z KEVLAR-u ® firmy DuPont™ , który jest materiałem pięć razy bardziej wytrzymałym od stali. Poprawia to wytrzymałość opony, powodując, że jest bardziej wytrzymała w czasie jazdy terenowej, a także powoduje, że jazda po szosie staje się gładsza. Firma Goodyear dba o Klienta, tworząc nowatorskie technologie, a wszystko po to, żeby kierowca mógł się skoncentrować na drodze."
Źródło http://eu.goodyear.com/pl...rATSA/index.jsp
Ja też niezmiennie polecam Yokohamy - Geolandar. Jeżdżę na nich 3-ci rok (przez cały rok) i nieźle się spisują. Szybko się oczyszczają z błota i nieźle robią. Radzę jedynie szukać opon z indeksem nośności 108 (o ile dobrze pamiętam) - powyżej 1000 kg na koło, bo od tego indeksu są wzmacniane siatką stalową zatopioną w gumie.
Zakr, Tylko dostać te opony teraz to graniczy z cudem. Może to zależy od rozmiaru
dostać te opony teraz to graniczy z cudem.
otóż to już straciłem nadzieję więc rozglądam się za czymś innym.
Bridgestone Dueler czekanko 4 tygodnie, a G AT/SA na początku przyszłego tygodnia.
Trzeba wybrać z tego co jest bo zima idzie
Tylko dostać te opony teraz to graniczy z cudem. Może to zależy od rozmiaru
Ja kupowałem 235x75x15. Obdzwoniłem kilkanaście firm i każdy miał tylko w katalogu. W końcu znalazłem chyba we Wrocławiu "ostatnie 4 szt." i 108-ek nie dostałem, dostałem 104 - te nie są "zbrojone" ale radzą sobie całkiem dobrze.
Zakr, czyli się zgadza, że jest kiepawo z dobrymi AT-kami Jakiś zastój produkcyjny czy co...
A ja fan Yokohamy kupiłem pospolite BFG też brałem jedne z ostatnich.
BFG też brałem jedne z ostatnich.
No to chyba nie mam się co wiele zastanawiać i muszę brać te Goodyeary i być Pan zadowolony
Zakr, czyli się zgadza, że jest kiepawo z dobrymi AT-kami Jakiś zastój produkcyjny czy co...
Myślę że na porządne ATki jest mały popyt. Do SUVów lepsze są typowe "szosówki", a do błota MTki (jak nazwa wskazuje). Takich jak my - niezdecydowanych po czym chcą jeździć pewnie zbyt wielu nie ma, więc i opon dla nas nie sprowadzają.
Myślę że na porządne ATki jest mały popyt.
No to, że aktualnie jestem na etapie wyboru AT-ków więc zdam sprawozdanko
Goodyear Wrangler AT/SA - brak może od stycznia Bridgestone Dueler 694 - brak nie wiadomo kiedy BFG AT - sprawdzanie w toku, w poniedziałek info Yokohamy Geolandar AT-S- są ale uwaga 650 zł brutto
Rozmiar 235/70R16
Dodam, że GG AT2 bez szans narazie ..podobno płyną...
Dużo już km na grabberkach zrobiłeś? Dużo bieżnika znikło przez ten czas? Zużywają Ci sie równomiernie czy przód bardziej?
Mam zrobione ponad 10 k km. Przod sie bardziej nie zuzywa - jedyne co to na zewnatrz troszke jakby ząbkuje. Zamieniłem miejscami po 10 k i jest ok. Co do zuzycia - na pewno wiecej jak mm zszedl ale ile dokladnie napisze jak pomierze i pporownam z zapasem. Zauwazalnie szybciej w kazdym razie niz schodzily mi BFG. Ale przyczepnosc tez duzo lepsza na GG.
Kupowałem rok temu Duelery na oponymax.pl - tylko tam mieli. Polecam te opony.
a ja zamówiłem dziś Michały, szukałem w sklepach w mieście bo wychodziło taniej niż kupić gdzies przez neta, bo jeszcze wysyłka i założenie, kupiłem takie cuś http://www.skapiec.pl/site/cat/2101/comp/298804 za 420zł/szt. brałem jeszcze pod uwagę BFG AT ale polecono mi Michelin, BFG stały 470, sam nie wiem które są lepsze, będe miał oponki dopiero w czwartek oczywiście w jedynym słusznym rozmiarze 31x10,5