Witam Dałem wcześniej temacik o oponki BFG AT 235/65/17 ze z checia zakupie ale 0 odpowiedzi:) nie dziwie się ale miałem nadzieje że jednak ktoś coś poda ale ok wiec teraz inaczej. może bym tak zmienił rozmiar kółek ale teraz pytanie na jaki najlepiej żeby licznik nie oszukiwał zbytnio oczywiście chodzi o ATeki 15" jaki rozmiar a może 16" Dzieki
Nie wiem czy dobrze myślę, ale im mniejszy rozmiar felgi przy tej samej wiekości całego koła, tym więcej gumy. Czyli opuszczając w teren ciśnienie przy 15 calowej feldze i przy 17 calowej do tego samego ciśnienia na feldze 15 uzyskasz większą powierzchnię przylegania opony. A jeśli się mylę to pewnie zaraz zostanę poprawiony
przy rozmiarze metrycznym z ze zmianą rozmiaru felgi zmienia się rozmiar całego koła. czyli gumy jest tyle samo.
ważne - tu masz najzajebiastszy na świecie licznik. masz dosłownie wszystko: rysunki, porównanie 2 kółek. obliczenia dla licznikowego oszustwa też jest!! http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp
dzieki kolego Ci bardzo
a proszę już z 5ty raz wklejam adres tego licznika, ale reszta woli "kilometr". a na wheelmasterze jest naprawdę wszystko... łącznie z tym licznikiem, czy et felgi...
stronka dobra wszystko jest juz wszystko policzone bedzie zmiana kolek na ladne 15" chyba teraz tylko musze je znalesc
przy rozmiarze metrycznym z ze zmianą rozmiaru felgi zmienia się rozmiar całego koła. czyli gumy jest tyle samo.
Chwila moment, ale chyba źle zrozumiałem noname24, ale rozmiar koła chce mieć taki sam bez względu na wielkość felgi. Czyli koło np 30 cale na feldze 15 cali będzie miało znacznie więcej gumy niż koło 30 calowe na feldze 17, a co za tym idzie konsewkencje jak w moim poście powyżej.
Czyli odpowiednik dla BFG AT 235/65/17 będzie (nie wiem bo nie chce mi się przeliczać) rozmiar 245/75/15 dodatkowo w tym przypadku opona będzie szersza no i wyższa oczywiście.
[ Dodano: 2010-01-10, 23:53 ]
Czyli koło np 30 cale na feldze 15 cali będzie miało znacznie więcej gumy niż koło 30 calowe na feldze 17,
tak by było przy oznaczeniu calowym, np 31/10,5/15 i 31/10,5/13 (taka opona nie istnieje, to tylko przykład). w metrycznym jest tak, jak napisałem wcześniej. czyli - żeby zmniejszyć średnicę felgi, a pozostawić identyczną średnicę całego koła, musi się zwiększyć profil/szerokość/oba parametry. 245/75/16 a 245/75/15 to cal różnicy w średnicy całego koła.
Marjush mówimy dokładnie o tym samym tylko mamy inny punkt odniesienia. Ja się odnoszę do tego:
no zgadzam się teraz gdzie dwóch się spiera, to w końcu się zgodzi
gdzie dwoch sie spiera tam trzeci korzysta a wiec jest plan 245/75/15 tylko teraz trzeba sie pozbyc tych 17ek z grandziora