Zestaw do liftu 3,25 Rough Country w JK Unlimited (dieslu) to totalna porażka. Dostałem nauczkę i wrzucam to w koszty nauki i ku przestrodze. Po załozeniu liftu auto siadło o 1" no dobra jest to prawidłowa reakcja, pomyślałem chwilę, wyjąłem 0,75" i dołożyłem 2" podkładki. Zrobiło sie 4", ale na półtora miesiąca. Minęło pół roku i teraz była potrzeba zakupienia amortyzatorów. Przemierzyłem auto i co ? I liftu mam 2,25 ". Sprężyny liftowe mają wysokość sprężyn fabrycznych. A i jeszcze sprawa amortyzatorów. Tył wyciekł po miesiącu, rozpadły się też gumy w oczkach. Przód wyciekł niedawno. Co prawda firma RC wykazała się bardzo dobrym podejściem i bezproblemowo została uznana gwarancja na amory, które dostałem nowe. Ciekawy jestem czy te wyroby są tak kiepskie, czy to ja po prostu miałem pecha ? W każdym razie wyjmuję to wszystko i wkładam albo cały zestaw AEV, albo sprężyny RE + amorki Bilsteina.
To juz chyba nie pierwszy raz takie cóś z RC się zdarza.
A ja miałem kupić do mojego kolejnego jeepka RC
To już na pewno nie kupię RC
A może tu coś dla siebie znajdziesz
Rustys (klik)
czterylitery, przecież ogólnie wiadomo, że RC to ostatnie g@wno... I nie tak jak z tanim winem, że jest dobre, bo jest tanie i jest dobre
RC to ostatnie g@wno... Nie myślałem, że asz taka kupa.
sprężyny RE Usiłuję się dogadać z RE odnośnie przedstawiciela w Europie - znaczy się czy jest i gdzie. Ale jaśnie Amerykanie widocznie pytania maluczkich mają w d**ie, bo nawet nie odpisali do tej pory, żebym się pocałował w pompkę. Piszę i mówię po angielsku, więc to nie bariera językowa. No chyba, że piszę zbyt intelygentnie? Chciałem w pierwszej chwili kupić do siebie RC, ale od dłuższego już czasu słyszę, że "to jest fajne a to jest do bani". Niestety im więcej słucham opinii tym więcej mowi na nie. Twoja opinia Wojtek utwierdza mnie, że podjąłem właściwą decyzję. Pytanie tylko teraz gdzie, kiedy i za ile kupię graty, które chcę zamontować do mojego XJ. Przede wszystkim FV. Po drugie cena. Pomysły? Propozycje? Jeśli są to poproszę na PW.
Usiłuję się dogadać z RE odnośnie przedstawiciela w Europie - znaczy się czy jest i gdzie. Ale jaśnie Amerykanie widocznie pytania maluczkich mają w d**ie, bo nawet nie odpisali do tej pory, żebym się pocałował w pompkę. Piszę i mówię po angielsku, więc to nie bariera językowa. No chyba, że piszę zbyt intelygentnie? Heh, możesz się nie doczekać odpowiedzi, ja pisałem w jakiejś w sumie banalnej sprawie już z rok temu....cisza
Ja ryzukuję Łobełt drugi raz i dorabiam sobie sprężyny w pospringu, a amorki robione na wymiar w polsce u P. Bieńczyka on robi Bilsteiny naprawialne na zamówienie . Lubię wyzwania. RE mailowo też miało mnie gdzieś. Kolegi mojego w stanach już nie, odpowiadali mu na maila.
Co do tego mojego RC to założone do krótkiego JK w benzynie bez automatu pewnie byłoby ok.
Kolegi mojego w stanach już nie, odpowiadali mu na maila. Trzeba sobie założyć konto na gmailu z anglosaskim nazwiskiem
Trzeba sobie założyć konto na gmailu z anglosaskim nazwiskiem
Jest to jakiś pomysł. Tylko, że ja mam już ich gdzieś.
ja mam już ich gdzieś Ja niestety jeszcze nie
Założyłem już kilkanaście liftów RC i jeszcze nie było reklamacji na spręzyny. Zawsze mają więcej liftu niż trzeba. Padł jeden amorek, ale to po dogłębnym przemyśleniu jest wina mocować amorków w jeepie. Trzeba je przerabiać. Gumy w amorkach zmieniamy przy montażu, bo te z RC to totalna kupa. Gumy w wahaczach padają po kilku miesiącach, ale już zamawiamy zamienniki z polibuszy, więc nie będzie kłopotów. Problem jest także z końcówkami w panhardach RC- padają po miesiącu, więc nikomu nie polecam ich. Nowe końcówki sa nie dostępne w PL.
RC jest bardzo nie dokładne i dają za długie amorki lub za krótkie do zestawu.
Ogólnie nie ma tragedii, choć mogliby bardziej się starać.
[ Dodano: 2010-07-11, 21:50 ]
Może byc problem, bo ostatnio robią totalną kichę. Sprężyny sa za miękkie i siadają mocno.
Mam nadzieję, że nie. Gadałem z nimi długo i miałem wrażenie, że kumają w czym rzecz. Zobaczę w czwartek.
Dość nie dawno zamawiał sprężyny Dyzio i 2 razu mu robili, po czym oddali kase.
Kocioł zamówił zrobili i jest OK. Do jakiego awta robili Dyziowi ?
Do jakiego awta robili Dyziowi ? DO XJ pod lift 5,5"
CzteryLitery jak nie chcesz znowu byc zły to lepeij odpuśc sobie POSPRING 2 razy robili do mojego i kupa teraz mam RE i jest spokuj
No weśta mnie nie straszta. Może jest ktoś jeszcze oprócz Kocioła komu pospring "zrobił dobrze" sprężyny ?
Wojtek, Ty mi mowiłeś przez telefon, że masz jakiegoś gościa w mieście Uć, u którego można pozamawiać części: z fakturą i gwarancją. Chyba czas zacząć nawiązywać jakieś polskie kontakty w tej kwestii.
Może jest ktoś jeszcze oprócz Kocioła komu pospring "zrobił dobrze" sprężyny ? A naprzyklad ja i Edmund. Obaj kilka lat temu (chyba już z pięć będzie) wzięliśmy 4 calowe. U Edmunda nic nie klapło, u mnie bez klapnięcia przeżyły całem auto. Przysiadły o niecałe 2cm dopieropod cię żarem wyciągarki, ale dało się to skorygowac podkładkami. Potem znowu długo nic sie działo, aż Jeep padł na amen. Teraz spręzyny mają nowego właścieila - ktos z forum, niestety nicka nie pamietam Może znajdzie ten wątek i się wypowie, bo sam jestem ciekawy. A, lakier tylko mięli wtedy słaby, szybko rdza sie pojawiała
Może jest ktoś jeszcze oprócz Kocioła komu pospring "zrobił dobrze" sprężyny ?
a mnie na ten przyklad tez.
Już po wszystkim. Wysłałem oryginały spreżyn do podglądu i dupa, Pospring nie wykona mi sprężyn, bo mam zbyt skomplikowane.
No to co teraz??
A może faktycznie RE lub Rustys??
No to co teraz?? Tera to RE 3,5-4,5 "chyba. Trochę się boję, bo nikt nie potrafi powiedzieć jak się one zachowają (ile usiądą ?) z dieslem i automatem w JK.
Poczekaj.
Weź kup Clayton zamiast RE.
Ja mam wagowo podobnego jeepa tez w dieslu i z automatem i u mnie nic nie osiadlo. Specjalnie debatowaliśmy które sprężyny do Diesla już jakiś czas temu i Doktor Mendelmax tak zalecił i receptę w postaci sprężyn Clayton wypisał.
mcdziubek, może i clayton to jest klasa, ale chyba nie bardzo do JK. Nie ma u nich rozróżnienia liftu do krótkiego i długiego JK, a to już mi się nie podoba, bo różnica wagi między nimi jest dość znaczna.
czterylitery, RE w swoim katalogu rozróżnia spreżyny do JK w następujący sposób :
np. RE1376 JK 3.5" dla 4-Door i 4.5" dla 2-Door. Tak patrzę na wszystkie ich referencje dotyczące sprężyn, to pokazują różnicę 1" dla JK 2- lub 4-drzwiowego
Może znajdzie ten wątek i się wypowie, bo sam jestem ciekawy. A, lakier tylko mięli wtedy słaby, szybko rdza sie pojawiała Kilka lat temu sam zamawiałem sprężyny do swojego XJ i Katriny. Moje lekko siadły, ale ciężki zderzak z windą pomógł w tym, a u Kasi spreżyny sa do dzisiaj i nie siadł. Problem Pospringu zaczął się dość nie dawno, używają chyba zbyt miękkiego drutu.
Problem Pospringu zaczął się dość nie dawno, używają chyba zbyt miękkiego drutu. U mnie problem pospringu sam się rozwiązał. Odmówili wykonania sprężyn do mojego auta. Jak stwierdzili są zbyt skomplikowane.
Pozwolisz ze skontaktuje się z Clayton i się podpytam co i jak.
Pozwolisz ze skontaktuje się z Clayton i się podpytam co i jak. Mógłbyś przy okazji spytać o sprężyny na tył do XJ pod 8"? Chodzi o cenę.
Za pare godzin tam zadzwonie. Bo w Connecticut jest teraz 7rano.
Za pare godzin tam zadzwonie. Bo w Connecticut jest teraz 7rano.
Za pare godzin tam zadzwonie. Bo w Connecticut jest teraz 7rano.
Dzwoń, dzwoń dzwoń dzwoneczku............. To tak parafrazujac piosnke. Zapomniałem. Dopytaj przy okazji, czy wyślą do polski ?
Wyślą do UK do Polski już nie. Jeśli chcesz to ja ci z dowóz pod drzwi zapewnie.
Tylko musimy sie streszczac.
Powiedział facet z e sprezyny pójdą w dół na wysokość 4,5" dopiero po założeniu wyciagarki i stalowego zderzaka. Czyli bez tych rzeczy bedziesz miał lift 5".
Powiedział ze gdy dolozysz wyciąg i resztę szpeju to z przodu osiadzie 3/8 cala a tył osiadzie 2/8 cala.
Darek
Powiedział żebyś podeslal zdjęcia mi a ja do niego wyśle co ty tam żeś na tworzył i on zobaczy czy w twój projekt tylniego zawieszenia bedą pasować
mcdziubek, z tyłu mam identycznie jak w ich zestawie pod sprężyny. Obecnie mam założone fabryczne przednie sprężyny z XJ, ale dają ok 4,5".
No dobra to ja mam do niego maila pisać.
Ile tego tam bedzie do JK z wysylką do UK dla 4.
Do twojego sprezyny +8" na przód to jest 2x169$ + przesyłka.
Ja bym wam osobiście jeśli wam tak na czasie nie zależy to uderzył Do Wojtka MooMoo. On już w NJ powinien być 20/07/10.
[ Dodano: 2010-07-14, 16:09 ]
Ja po głębokim i tfurczym namyśle nie zaryzykuję i kupię jednak Rubicona. Ten Clayton coś mi mętnie wygląda. Z tego co napisałeś to lift 4,5 "dla krótkiego JK miałby ze 6"
[ Dodano: 2010-07-14, 17:12 ]
Do twojego sprezyny +8" na przód to jest 2x169$ + przesyłka. Trochę drogawo.
Pokombinuje coś tańszego, ale dzięki za podpytanie.
mcdziubek, sorry, ale napisałem do Claytona sam i wiesz co ? Wyślą do polski bez problemu. Sprzedawcą jest niejaki Adam z Katowic żeby było śmieszniej, tylko nie speaking on po polish. Spróbuję się jeszcze raz dokładnie dopytać o te ich sprężyny.
[ Dodano: 2010-07-14, 18:43 ]
Masz odpisał mi ile będzie z przesyłką.
I checked with Postal service, usually the cheapest, and its $115 per box. And its 2 boxes at 27 lbs per box.
So the coils are $159 x 2 = 318, and shipping is $230 for a grand total of $548.
You can also see if you can find a better price, and have the items picked up at our shop.
It is 2 boxes, 27 lbs each box, 24x13x7 dimensions in inches, and 21x13x9.