...chłopaki, jak to jest: w terenie lepsza będzie węższa opona czy szersza? Mam zamiar zmienić swe 31x10.15r15 na wyższe i stoję przed wyborem między 33.10.5 lub na 12.5 ew na jakieś 35cali (ok 6.5 liftu)
dyzio767, w sumie szersza opona mniej tonie ale stawia większe opory ale przy takiej oponie trza pamiętać o wzmocnionych pół osiach i większym przełożeniu niż seryjne jak masz ciężką nogę.
38/14.5/15 takie będą dobre tylko co na to Twoje mosty powiedzą? A tak serio to przy tym lifcie to z palcem wejdą 35" ale tak jak napisałem na początku co z mostami, jakie masz przełożenia? Dużo pytań. Jeżeli masz D35 to opony max 33/10.5 i nie bardzo agresywny bieżnik i klocek pod pedał gazu. Napisz jakie masz mosty i przełożenia.
czarekb, co się czepiasz 35 jak się je zmoryfikuje troszkę to i pociągną to co na pisałeś z palcem w D....
czarekb, co się czepiasz 35 jak się je zmoryfikuje troszkę to i pociągną to co na pisałeś z palcem w D....
Jak się zmodyfikuje.... Takie modyfikacje to ładnych kilka tys pln.
czarekb, no ja wiem przełożenie pół osie ... i jak 44 masz
..nie wiem co mam... zdaje się że fabryczne. Po czym poznać? Jest to 91r z reduktorem z FT
dyzio767, na blaszce powinło być napisane taka pod śrubami dekla ale znając życie jak fabryka to przełożenie 3,54 a to jest kicha do 35 minimum 4,56 a lepiej 4,88. pół osie 27 zębów klin a lepiej wsadzić z 30. pewnie pojeździsz jak nie będziesz gwałtownie deptał ale skrzynia będzie dziwnie zmieniać biegi. jak mowa o takich kapciach to nie wystarczy je kupić
Szersza opona daje lepszą trakcję, ale też i większe opory no i więcej waży, co nie jest bez znaczenia dla układu napędowego.
Szersza opona daje lepszą trakcję, ale też i większe opory no i więcej waży Nowa opona 35" jest lżejsza od nalewki 31".
[ Dodano: 2010-05-17, 20:35 ]
Generalnie są 2 szkoły: 1. Lepsza węższa opona, bo lepiej się wgryza w podłoże i szybciej się dokopie na twardego podłoża, które jest gdzieś pod błotem, śniegiem albo piachem. Gorzej jak warstwa bez trakcji jest dużo grubsza od promienia opony, więc nawet cienka opona do nie dotrze. Wydaje się, że wielu właścicieli Land Roverów, a także wojsko i inne służby mundurowe chołdują tej zasadzie. 2. Druga szkoła (mająca więcej zwoleników w śrud przywatnych użytkowników terenówek) twierdzi, że szersza opona jest lepsza, bo przy taki samym ciężarze auta nacisk szerokiej opony na podłoże na daną jednostkę powierzchni jest mniejszy, niż wąskiej opony. Tym samym szeroka opona nie zakopuje się tak bardzo jak wąska i dzięki temu daje sie przejechać przez wiele przeszkód błotnych i piaskowych. Ja jeste zwolennikiem tej szkoły, ale z szerkościa opony tez nie można przesadzić, bo moga pojawiają się probelmy ze skrętem, urwanymi półosiami i w ogóle rozwalonymi mostami. Szersza opona to większa waga, która nie kazdy most zniesie. Poza tym to większa masa nieresorowana, a więc większe obciążene dla amortyzatorów i całego zawieszenia.
dyzio najpierw zarezerwował kapcie a teraz się waha
Nowa opona 35" jest lżejsza od nalewki 31". Tak, waga to jedna z wad nalewek.
szersza opona jest lepsza, bo przy taki samym ciężarze auta nacisk szerokiej opony na podłoże na daną jednostkę powierzchni jest mniejszy, niż wąskiej opony. Tym samym szeroka opona nie zakopuje się tak bardzo jak wąska i dzięki temu daje sie przejechać przez wiele przeszkód błotnych i piaskowych. J
jesli moge do powiedziec pare slow...
wiesz jaka musiala by byc ta opona zeby zmienil sie nacisk jednostkowy? fakt... zmienia sie on ale wg moich doswiadczeni nie jest to jakas wielka zmiana
osobiscie preferuje waskie (aktualnie SILVERSTONE 35x11,5 R15) i jakos jedzie bynajmniej nie mam problemu zeby kierownica krecic
a co do mostow.... ojciec moj na 31 BFG MT potrafil ukrecic krzyzak z przodu albo wal z tylu jak depnol mocniej... wiec to zalezy od nogi i charakteru kierowcy
dyzio najpierw zarezerwował kapcie a teraz się waha
..ja się nie waham:) Jak będa miały być moje-po prostu będą. Jesli mi nie będą odpowiadać po prostu za tydzień czy dwa znajda się tu z powrotem, ale jestem drugi po nie w kolejce, więc nie wiem jak to się skończy:) Największą mą rozterką jest wybór między 33 a 35- z racji posiadanego liftu. No i obawy o stan mych napędów też mam poważne, jednak aktualne 31`...wyglądają tak jakbym miał jakiego resoraka, więc klamka o zmianie zapadła:) Co w moim przypadku byście wybrali?
[ Dodano: 2010-05-18, 00:12 ]
U nas zdecydowanie wyższa i szersza - Wagoneer w swoim xj miał bodajże 38,5/14,5 i jeżdził na fabrycznych mostach ze dwa sezony zanim ukręcił.......i to podczas palenia gumy na asfalcie. (jeeparty 2009) - ale to trzeba umieć jeżdzić xj w terenie, a to tylko nielicznym wychodzi...........zresztą Konrad swoim xj też jeżdzi na tych oponach i też wygrywa.....
dyzio767, tu masz cennik http://www.run4x4fun.com/Cennik_Jeep.htm ale jak zmiana przełożenia to i kosz musi być inny
ale myślę że jak poprosisz Moo Moo Jeep to coś taniej będzie miał cały zestaw prawda Moo Moo Jeep,
[ Dodano: 2010-05-18, 07:13 ]
...zdecydowałem, że kupuje 33x12.5. Odwieczny dylemat: BF czy KL...?
Odwieczny dylemat: BF czy KL...? Oczywiście kl71.
dyzio767, ja bym wziął Kl71 a mam u siebie 834 kumho oczywiście
...cóż KL-ek nikt nie mial, a dzielem przypadku nabylem Maxissy Bighorny 33x12.5r15. Czas pokaże jak jeźdżą:)