Potrzebuje informacji o gte jakichkolwiek,piszcie wszystko co wam slina na jezyk przyniesie.Nosze sie z zamiarem nabycia takiego modelu.Na co warto zwrócic uwage przy zakupie(chodzi mi głownie o silnik)moze byly w nim jakies charakterystyczne niedociagniecia,co mozna w latwy sposob sprawdzic?blacharka wydaje sie byc zadowalajaca ale co z silnikiem nie wiem moze uda mi sie zmierzyc mu kompresje wiec cos bede wiedzial,ale chetnie wysłucham dobrych rad itd.
Jeżeli nie ma wycieków, ma kompresją, wtryskiwacze pracują dobrze to nie ma co się zastanawiać. Model bardzo dobry i poszukiwany. Jeżeli cena jest dobra, stan zadowalający to brać
Smuz, ty pewnie o tym czerwonym z Allgro mówisz ? obecnie silnik to najmiejszy problem, więc dokładnie obejrzyj bude, ile szpachli, co zgniłe itd... Takich starych autek jak nasze sie sie kupuje bez obejrzenie podwozia i to najlepiej na kanale. Jak ktoś robi problemy z tym, to od razu wiadomo, że ma sie czego wstydzić i obawiać, więc trzeba dać sobie wtedy spokój. Charakterystyczne słabe pukty, to mocowania wahaczy, mocowanie belki i jego okolice, pogniłe podproża (przy złączeniu z podlogą), skorodowane podłużnice przednie (do zobaczenia tylko z kanalu) i tylne nadkola wewnętrzne (szczególnie złączenia z podłoga bagaznika. Brać srubokręt w łapę (a niekiedy i mlotek!) i napier..ć - jak nic nie odpada i narzedzie nie wlatuje do środka to znaczy ze zdrowy i warto brać.
Pisze to dlatego, że 1.8GTE to juz kawał silnika i jak buda bedzie zgniła, to można sobie kuku zrobić jak nam sie cos urwie. Co do samego silnika, to ja wtrysk mało znam, więc moge tylko zasugerowac ogląd organoleptyczny z kanału lub na podnośniku obejrzeć dół silnika, czy miska nie jest "zapocona", czy nie ma wycieków spod gowicy, pokrywy zaworów. Silnik moze być brudny, ale nie powienien być "lepki", obklajstrowany mieszanką brudu z olejem. I jak zaczysty, że aż lśni, to tez niedobrze, bo moze był syf, ale został zmyty karszerem. Warto zobaczyć czy na dole silnika jest kurz i brud - jak nie ma to byl myty... Niech ktoś depnie zdorow po gazie i przytrzyma chwilke - zobacz na spaliny. Czy nie czarne lub niebieskie (lub siwo-białe jak uszczelka pod glowica wywalone). Pojedź kawałek, zobacz czy sie zbiera dobrze, czy nie szarpie, słuchaj czy sie sprzęgło nie kończy. Niech ktos znajomy jedzie za toba i patrzy czy nie dymi na ciemno przy redukcji biegów. Zobacz jak wchodzą biegi.
GTE to mocne auto, ale przez to często mocno zajeźdzone przez "sportowców". Wiec i buda traci geometrie i silnik dostaje po dupie. Życzę powodzenia przy zakupie.
Tak jest kanał to podstawa ani mysle inaczej!!!z ocena blachy nie bede mial problemu bo w zeszłym roku robiłem u siebie.Najbardziej interesuje mnie ten cały wtrysk bo nie mam pojecia jak on sie spisywał w kancie,oby dobrze!kawal silnika jak kanciaczka a podobno gte wazy okolo 1000kg wiec jestem bardzo ciekaw jak to pracuje.Dzieki za pomoc
ale raczej dobrze to smigalo, bo konstrukcyjnie to jest podobne do pozniejszych wersji 2.0i 8v, a z waga bywa roznie bo moj z silnikiem 2.0 wazy niespelna 900 kg
a moj cholera wie