Witam. Wczoraj mnie przykra niespodzianka spotkała... Wracając z przeglądu który przeszedł strzeliło mi kolanko w parowniku od wody... Samochód zagrzał sie. Wskazówka weszła minimetr za miejscem gdzie sie wiatrak włącza. Holowałem go. Dzis rano odpalam i było straszliwe cykanie cyk cyk cyk (kolanko już naprawiłem i chłodzenie jest cieple powietrze jest wszystko gra). Jednak po zatrzymaniu sie i ponownym odpaleniu kicha działa maskarycznie . Otworzyłem maskę i strzela tak z gaźnika ze aż filtr powietrza mi wywaliło. Co to może być mechanik mi powiedział ze uszczelka pod głowicą??
Dzieki za rady
Sprawdz płyn w układzie chłodzenia czy płyn nie jest z olejem i olej w silniku czy nie ma płynu może być że padła uszczelka i nie pali na wszystkie gary.
moze byc uszczelka,junior, dobrze pisze, sprawdz wszelkie uszczelkowe objawy, powodzenia, moj tez padnięty ale bedzie reanimacja
tak jak pisze Junior
Witam właśnie wróciłem z reanimacji i do jutra kupa bo akumulator padł. Po 1 po odkręceniu głowicy w cylindrach była woda ale może sie dostała przy odkręcaniu. Po 2 Uszczelka była sparciała i wymieniliśmy ja Po 3 jest najgorsza sprawa... ukręciliśmy śrubę miedzy 2 a 3 cylindrem czy z książki to śruba nr 1 i nie wiadomo co z tym fantem zrobić. Ukręciła sie około 1/4 od dołu śruby..
Wracając do objaw to było to cykanie stale po odpaleniu i w trakcie jazdy. Przy większych obrotach głośniejsze. Dobiegało z silnika w 1 chwili myślałem ze to panewki. Cykanie takie jak (kiedyś w rowerach sie montowało przy kole kawałek plastiku i udawało sie ze ma sie motor )
Wszystko już złożyliśmy najbardziej ta śruba mnie gnębi ...
Pozdrawiam i do jutra
musisz rozwiercić i nagwintować, tylko TAKIM SAMYM gwintem jak jest!!
Witam
Wiec akumulator włożyliśmy i autko nie chce odpalić. Próbowaliśmy 10 razy na benzynie i nic. Zachowuje sie tak jak by paliwa nie miał... Jednak paliwo do gaźnika dochodzi. Co to może być ? Spaliny czuć z gaźnika i na wydechu. Po odkręceniu zakrętki od wlewu oleju widać ze sie kreci wszystko. Możliwe ze świece???
Sprawdź świece czy są mokre jak tak to musisz sprawdzić czemu nie ma iskry,czyli świece, przewody itp coś musi źle chodzić.
Kolczu to cykanie to ja stawiam na ''zawór albo zawory'' obejrzałeś dokładnie głowice przed montażem ?? Możę gniazdo zaworu sie wypaliło . Jak ci sie gniazdo wypali to będzie ci chodził podobnie jak diesel a do tego ciśnienie bedzie ci uciekać z komory cylindra i wtedy bedziesz miał problem z odpaleniem lub nierówną pracą silnika .To Tyle z mojej strony Pozdrawiam Tomek
Świece przeczyszczone i nic. Są mokre bo czuć benzynę i zresztą widać . Na głowicy nie było widać jakiś pęknięć czy tego typu rodzaju uszkodzeń. Nawet z po pychu nic troszkę coś tam sie dzieje ale nic więcej. Jaka jest kolejność kabli? Na świecach wiem ale na kopułce?? Może kable pomieszałem w co wątpię...
Nie każ nam po raz kolejny tłumaczyć ułożenia kabli na kopułce, proszę!!!! Było to nie tak dawno wałkowane, poszukaj! A dokładnie TU
Witam Śruby dostałem i silnik złożyliśmy. Odpalił... Jednak nie ma mocy i gaśnie na benzynie... Co może powodować taki problem. Zawory widziałem ze jedne maja odstęp drugie nie itp... Wszystko skręciliśmy kluczem dynamometrycznym i chyba jest oki smutny
Spróbuj odpalić i kręcić aparatem zapłonowym (po uprzednim odkręceniu go)Jak się będą zwiększały obroty to go cofnij ale tak żeby nie gasał około 1000 obr/min
Zawory widziałem ze jedne maja odstęp drugie nie itp.. ty masz silnik OHV o ile ja pamiętam, więc tam zawory są ręcznie regulowane - w OHC są hydrauliczne regulatory luzów zaworowych, a w OHV trzeba to regulować, zdaje sie że szczelinomierz sie przyda. To może być źródło problemu.
OHV zgadza sie (ten z łańcuchem) Jezeli to by byly zawory to czy to mialo zwiazek z przegrzaniem??? I co ile sie reguluje takie zaworu bo z 9 miesiecy temu tez regulowalem...
zawory regulójesz co o.k. 15 tys , ale jak zdjełeś głowicę to je wpizdu rozregulowałeś więć musisz ustawiać jeszcze raz
Witam Po ustawieniu zaworów wszystko działa jednak jest problem...Cieknie woda. Cieknie z rejonów pompy wody lub z bloku silnika. Co mam zrobić czy możliwe jest ze uszczelkę za słabo dokręciliśmy? Z oleju sie mleko nie robi. Jednak woda cieknie kiedy silnik sie rozgrzewa... Głowica pękła?
pompa wody - prawie pewne
padły pewnikiem uszczelniacze w pompie wody
ale co to jest?? Pompę wody normalnie da sie odkręcić bez ściągania głowicy??? I co to sa te uszczelniacze??? Da sie dokupić to osobno???
Bo zlot tusz tusz i stanę na głowie ze kadzio dojedzie tam...
W 1,2 pompę odkręca się bez problemów. Nie kupisz samych uszczelniaczy, a koszt nowej to około 60-70zł.
Rozumiem... Kurcze dziwie sie tylko bo jak przestał jechać to nic nie leciało z tych rejonów...Dopiero po złożeniu glowicy i teraz po odpaleniu zaczęły sie cudy. Nie wiem... Dzis jeszcze zlokalizujemy czy to na pewno z pompy leci. Dzięki za informacje.
Sprawdź jeszcze połączenie węży, może opaska źle dociśnięta przy pompie ( w 1.2 jakoś wchopdziły od góry przewody jak pamiętam ) I jak temperatury dostaje to się rozszczelnia. ?
I wszystko gra pompa wody zmieniona. Dziękuje za pomoc .
P.S. Nowa pompa kosztowała mnie 94 zł no ale cóż życie...