Witam Jestem w trakcie "remontu" swojego kanta (1.6 diesel) i w zwiazku z tym chcialem zapytac czy ktos zna moze moment dokrecania srub glowicy. Sa to sruby tzw. troxy (gwiazdka). Z gory dzieki
Pozdrawiam
sruby dokręca sie momentem 25 Nm spiralnie od środka na zewnątrz potem dokręcasz kluczem sztywnym o 90 stopni w takiej samej kolejności potem jeszcze raz o 90 stopni a na koniec jeszcze o 45 stopni po rozgrzaniu silnika musisz jeszcze raz podokręcać
może niech ktoś sie jeszcze wypowie jak to ma się do torksów bo wg mnie nie ma różnicy, ważne żeby wytrzymałość śrub była taka sama
nie no nie ma bata zeby byla roznica.
dodalbys Grzybu ile ma dokrecic po rozgrzaniu
tego wlasnie nie wiem ale chyba takk samo
czyli ze co o 45 st?
z tego co wiem to chyba tylko 30st.
Na opakowaniu uszczelki do citroena berlingo 1.9D bylo napisane ze torksy dokreca sie o 120 stopni a zwykle sruby o 90. Pozatym schemat dokrecania byl troche inny: najpierw mniejszym momentem okolo 30Nm, potem duzym momentem okolo 90 Nm.
dobra, bo juz sie męczycie
po rozgrzaniu dokręcić o 45 stopni.
przypomnienie w skrócie:
1. 25Nm 2. 60 stopni 3. 60 stopni 4. 60 stopni 5. rozgrzewamy do 75-85 stopni silnik 6. 45 stopni
No to skoro Proktor coś tam zahaczyłeś o 30 stopni, to dla potomnych.
Silniki benzynowe np 1.3 N lub S dokręcamy: 25Nm 60 st 60 st 30 st rozgrzewka 30 st
natomiast 20NE
25Nm 60 60 60 rozgrzewka 30
a dla 2.0 16v np c20xe to juz zupelnie inaczej
25Nm 65 65 65 rozgrzewka 40
Dobra umieścił Wam to tutaj
Mały blok - 40, 60, 80 Nm Duży blok - 50, 70, 90 Nm
Ucinając wszelkie komentarze - sprawdzone i działa.
no.
zeby było śmieszniej Tato zawsze dokręcał na czuja i zawsze się śmiał, że moment ma w rękach I kurtka zawsze działało! Ale przeciezna każdej uszczelce jest ulotka z momentami dokręcania (a przynajmniej z innym zestawem się nie spotkałem)
Przed urzyciem, skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
urzyciem A spoko dobrze, że nie z użyciem Przepraszam Sasza ale nie mogłem się powstrzymać.
relax
zawsze opierałem sie na Firefoxie i za mnie myslał... przepraszam
No to ja dodam, ze dokrecamy w prawo
Tak zeby miec udzial w temacie
U Ciebie w Anglii to ruch lewostronny, więc dokręcasz w lewo.
A jak pomyslę na wspak to dokręcam w górę.
Ja osobiście że mam klucz dynamometryczny to i tak go nie używam,lepszy moment mam w rękach i jeszcze nigdy się nic nie stało.
Ja osobiście że mam klucz dynamometryczny to i tak go nie używam,lepszy moment mam w rękach i jeszcze nigdy się nic nie stało. to znaczy, ze z każdej opresji wychodziłeś cało. A co z przeciwnikami??
tak z siłą 100Nm przesunąć głowę komuś w stosunku do kadłubka to jest coś.
Wszystkie bloki i głowice wporzo. Zero dewastacji