Zmieniająć uszczelkę pod głowicą wpadłem na pomysł żeby zrobić taką zmote bo wiem że jest to możliwe. Tylko nie wiem czy można zostawić stary kolektor dolotowy, bo wiem że wydechowy trzeba wymienić??? I jakie są jeszcze problemy z tym związane?? Głowice od WJ chciałem wstawić.
Głowice od WJ chciałem wstawić. Doskonały wybór, ale najlepiej po modernizacji, czyli ok. 2002. Można poznać po napisie "TUPY" między 3 a 4 cylindrem
No tak wytłumaczone jest , a oprócz WJ jeszcze jakieś sensowne są głowice???
Z WJ będzie do 4.2 najlepsza bo ma tzw. szybkie kanały, więc fajnie wpływa na moment obrotowy w dole, a kolektory dobijają trochę mocy w górze.
Głowice starszego H.O. są bardziej nastawione na moc maksymalną i moment wypada trochę wyżej, ale też się do tego nadają w miarę.
Najgorszym wyjściem jest głowica Renix, bo to generalnie porażka jest (choć i tak przy oryginalnej głowicy 4.2 jest super).
Polecam też przy okazji taką głowicę ciutkę obrobić, zapodać jakąś niższą uszczelkę może i będzie git
A nie ma ktos może na zbyciu takiej głowicy i kolektorów albo samej nawet???
Jest głowica od Renixa , ale pewnie Ciebie to nie zadowala I wcale się nie dziwię
kalinowski3, będzie kpl od WJ 99 rok J INTERESI TO POMYŁŚIMY
A no interesi kwestia ceny bo jeszcze może mi sie uda po tym 2002 w poniedziałek dostać ale pewnie droga bedzie jak coś to mój mail to kalinowski3@op.pl
sie zobaczy się porozmawia się wyśle wycene no
Dobra to czekam na kontakt
[ Dodano: 2010-03-14, 18:31 ]
ma bo po każym demontażu głowicu trzeba splanować głowice
Ale na wzrost mocy to nie wpływa??
trzeba obliczyc ile trza bu obniżyć ale to DOCTORE juz w tym jest mocny
Ale na wzrost mocy to nie wpływa?? Oczywiście że wpływa, tyle, że w 4.2 problemem jest nie tyle niskie sprężanie co bardzo niewydajne kanały głowicy.
Tutaj porównanie przepływu głowic z różnych lat, najpierw dolot:
i wydech:
Także o ile z wymiany głowicy możesz spodziewać się kolosalnych przyrostów, o tyle z samego planowania będzie to ledwo odczuwalne.
A jak chcesz jeszcze mocniej dołożyć do pieca, to proponowałbym rozważyć od razu wymianę wałka, potrafi czynić cuda w tych silnikach, bo ich wałki fabryczne są bardzo łagodne.
mendelmax, Wiedziałem że masz jakies synapsy tylne ustawione na JEPP ORG jak tylko ktoś porzebuje pomocy to zjawiasz sie
A mówiełem że się zjawi
Nie dostałem nic w dobrej cenie więc czekam na ofertke
jak tylko ktoś porzebuje pomocy to zjawiasz sie Może bardziej- jak ktoś ma coś ciekawego do rozgryzienia
Tak jeszcze odnośnie tych wykresów to niestety głowicy 0331 (tej po 99) nie umieścili na tym wykresie, bo był robiony przed jej powstaniem, niemniej wedle pewnych pomiarów robionych powinno to wyglądać mniej więcej tak, że krzywa przepływu wznosi się szybciej, po czym szybciej osiąga plateau. A biorąc pod uwagę, że wznios wałka 4.2 wynosi 0.404", to jest to świetna opcja, bo i tak wyższych partii wykresu nie da się wykorzystać.
oki zaraz pomyśłe i odpowiem
No tak tylko czy przy wymianie wałka i głowicy nie będzie problemów z detonacją???
Zależy oczywiście od parametrów wałka, ale musiałby mieć jakieś absurdalnie krótkie czasy rozrządu, więc spoko.
Niemniej ten wałek to tak jako adnotacja na marginesie, bo tu koszty rosną znacząco- sam wałek circa 300 USD, komplet sprężyn zaworowych circa 100, do tego obróbka głowicy pod nowe sprężyny, do tego dźwigienki rolkowe za kolejne 500-600 USD, nowe kompensatory i tak się składa i składa...
Generalnie, żeby zachować jakiś rozsądek to ja bym wszczepił nową głowicę tylko i ew. wymienił gaźnik na jakiś fajniejszy, bo ten z AMC to szczyt techniki nie jest. Głowicę bym choć w minimalnym stopniu obrobił (przynajmniej krawędzie komory spalania wygładzić) i powinno być cacy.
No taa.. wałek to koszty spore juz ,a jeszcze nie wiem co z tym dolotem zrobić bo trudno będzie umocować gaźnik na tym
Czy ja wiem czy trudno? jakąś podstawke zrobić i gitara. Ale mówię, rozejrzyj się za jakimś fajnym gaźnikiem dwugardzielowym, bo ten seryjny cię będzie ograniczał.
No może w późniejszym czasie bo to koszt znowu jakies 1500zł albo i lepiej a narazie fundusze wymiękiają bo jak nie patrzeć jak na 17 lat to duże wydatki ale coś pomyśle. Najpier tą głowice musze znaleźć.
No to póki co zamontuj seryjny, ale z góry ci mówię, że wymiana kolektorów to totalny ból w dupie z racji na dostęp do śrubek, więc lepiej zrobić to od razu i mieć spokój na zawsze.
No kolektor postaram sie zmienić na ten od 4.0 ale gaźnik zostawie ten co mam:) Ale dalej szukam głowicy od 4.0 (tylko nie renix) znalazłem za 750zł po regeneracji i nie wiem czy szukać czy ją brać http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories znajomy założył i twierdzi, że kolosalna różnica
A jeszcze jedna istotna a jaką uszczelke założyć od 4,2 czy od 4,0 jak zmienie głowice??
Masz użyć takiej od 4.0 i osobiście polecałbym victor-reinz, bo zamiast 0.051" ma 0.043" wysokości. To z kolei niweluje quench i zwiększa sprężanie = większy power, niższe spalanie.
Ale przykładowo jak będe miał głowice od wj to uszczelke też do wj tak?? Czyli szukać uszczelki dopasowanej do głowicy?
wszystkie uszczelki do 4.0 są o ile wiem takie same, przy czym jak mówilem fajnie byłoby znaleźć cieńszą, np. ta victor-reinz.
A jescze jedno czym wyczyścić blok i tłoki z góry???
No jak dla mnie benzyna i szmatka Idealnie byłoby wyjąć tłoki żeby ładnie wszystko wyczyścić, ale to sporo roboty dokłada. Za dużo też nie ma co cudować, bo i tak się szybko znowu usyfi.
czym wyczyścić blok sa chemiczne środki w sklepach do mycia silników, psikasz, czekasz, myjka i czyściocha
Dobra silniczek już czysty!! A jeszcze jedno pytanko czy pokrywa zaworów od 4,2 posuje do 4,0??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Weber-Carburetor-Kit-Jeep-Wrangler-CJ7-4-2L-258-Carb_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4cee1eddb0QQitemZ330412514736QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories znajomy założył i twierdzi, że kolosalna różnica
I nie ma już tej motaniny kabli, węży i przewodów?
I nie ma już tej motaniny kabli, węży i przewodów? weze od paliwa i podciśnienia musisz zalozyc, tego nie ominiesz. Pod macha masz sporo wezyków i rurek bo czesc jest od EGR- te mozna se wywalic
I nie ma już tej motaniny kabli, węży i przewodów? weze od paliwa i podciśnienia musisz zalozyc, tego nie ominiesz. Pod macha masz sporo wezyków i rurek bo czesc jest od EGR- te mozna se wywalic
To fajnie, bo część ich nie mam. Tylko nie wiem których