Gażnik Varajet II ma pod spodem z lewej strony śubę do ustawiania obrotów na benzynie. Do czego dażę - na gazie jak tą śrubą pokreciłem to obroty się podniosły (przy jej wykręcaniu) a przy wkręcaniu spadły. Co tam się dzieje że na gazie ta sruba reguluje tam obroty, zawsze myslałem że to nic nie ma ze soba wspulnego jak jest na gazie.
Dawno temu przerabiałem temat Variata, jeśli dobrze pamiętam, to reguluje mieszankę dodatkową. Wychodzi na to, że reguluje ilość powietrza przepływającego przy zamkniętej przepustnicy.
inaczej mówiąc tryb jałowy...
Moje doświadczenia z Varajetem są takie, że jak jest z grubsza dobrze ustawiony dla benzyny to na LPG będzie dobrze i da sie wyregulować LPG. Gorzej jak gaźnik jest całkiem rozregulowany, np. właśnie tym co pisałeś - wtedy jest kłopot z regulacją LPG.
A powiedzcie co jest jak na benzynie energicznie wcisnę pedał gazu na rozgrzanym już silniku jak i na letnim to tak jakby sie zalewał i gaśnie. Jak wkreciłem ta srube prawie do oporu to te objawy ustąpiły ale nie do końca ale za to obroty na gazie spadły i dlatego mam ją wykreconą. Ale jak znowu na benzyne go przerzucę to napewno przy przyspieszaniu te objawy wrucą. To idzie jakoś naprawić albo ustawić. Wcześniej było oki na benzynie i na gazie, niewiem co się spierdzieliło.
ano nic innego Radek jak zbyt bogata mieszanka, wkręciłeś śrubę zubożyłeś i się poprawiło, ale znów źle chodzi.
Jeśli się nie da wyregulować to już się na to nic nie poradzi, należy wyrzucić gaźnk to śmieci albo w najdalszy zakątek garażu i założyć solexa - będzie zrywniejszy i oszczędniejszy.
A kolektor dolotowy co na nim variat siedzi pasuje do solexa??? i gdzie można dostać taki gażnik wzglednie nowy. Dużo jest z tym przeróbek ???
radek1983, żeby zalożyć solexa, potrzebujesz: - kolektor dolotowy pod niego - sam gaźnik solex - obudowę filtra powietrza - i dodatkowo dla LPG : mikser na solexa, lub "mikserek" w obudowie filtrze powietrza.
Tak sie składa, że mam taki zestaw na sprzedaż Mikser jest samoróbka, gazownik mi takie coś zmontował i wkleił w obudowę filtra - na początku chciałem wymienić na orginalny mikser, ale okazało sie że chodzi świetnie i tak juz zostało Spod filtra powietrza wychodzi rurka, do której dopinasz wąż gazowy z parownika i śmigasz Jeśli jesteś zainteresowany: PW.
PS. Poza wymianą kolektora, nic więcej nie przerabiasz. No może tylko rurka od serwa do wymiany, bo zdaje sie że kolektor do Solexa ma w innym miejscu króciec na który się ją nakręca - moze ktoś to potwierdzi? - bo ja nie pamiętam.
Nie możesz wkręcićjej do końca! Wtedy będzie zbyt uboga! Sporo miałem przejść z tym. Najlepiej śmigał na odkręconej śrubie 3,5 raza. Ale musisz sam to wybadać. Tylko nie kręć na pałę po obrocie, ale po ćwierć-pół!
w zasadzie solex nie musi byc nowy - ten gaznik latwo wyregulowac a ze jest dosc toporny to zuzywa sie niewiele i zawsze na żądanie daje tyle ile ma dawać - 2 śrubki regulacyjne i nic więcej. Trzeba oczywiście brać pod uwagę, że regulacja gaźnika to jedno a ustawienia zapłonu to drugie - często kręcimy gaźnikiem a to zwyczajnie źle ustawiony zapłon - i niech ktoś czasem nie mówi, że jak raz się ustawi np na lampie to jest dobrze - guzik prawda - można kręcić do woli, za każdym razem uzyskując inny efekt. Trzeba tylko znaleźć złoty środek i tak jeździć.