ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Simka zastanawiam sie tak sobie w jakim terenie producent sugeruje uzywania napedow 4h i 4l ??Na moje oko to 4l uzywa sie w terenach pagorkowatych lub skalistych a 4h w terenie blotnistym ale ze jestem jeszcze amatorem off-roadu wiec moge sie mylic


Generalnie to producent nic nie zaleca, bo wszystko zależy od sytuacji. Jak dla mnie zasada naczelna- jeśli poruszasz się z prędkościami do 30 kph (a takie jest 99% terenów w Polsce, w USA też) to zawsze tylko i wyłącznie reduktor. Jeżeli w zakresie 30-50 to sprawa jest dyskusyjna, natomiast powyżej 50 to tylko i wyłącznie 4H.

Nie bardzo zgodziłbym się z teorią 4H w błocie- w błocie (głębokim) potrzeba dużego momentu na kołach, a w dodatku na 4H skrzynia jest trzykrotnie bardziej obciążona, co nie pozostaje bez znaczenia.
w praktyca na przeszkodach używasz 4L a na dojazdówkach 4H lub nawet 2H

problemy zaczynają się na OS bo tam nie widomo czy starczy prędkości na reduktorze więc często wybiera się 4H rezygnując niestety z dużo lepszych przyspieszeń

we wszelkich przeszkodach 4L bo dużo więcej momentu i oszczędność dla skrzyni
Tak jak napisal mendelmax, nie ma reguly. Musisz pojezdzic i sie nauczyc kiedy 4L a kiedy 4H. Jedna osoba ta sama przeszkode przejedzie lepiej na 4L a inna na 4H bo to zalezy tez od sposobu jazdy. Duzo tez zalezy od przelozen i mocy silnika. Ja np tylko raz w terenie zapialem 4L ... tak z ciekawosci


To jest tak skomplikowane pytanie, że nikt Ci nie udzieli jasnej odpowiedzi . Tak jak powyżej napisane, jest to cholernie względne. Umiejętności, opony, waga. Musisz to wyczuć. Jak się gdzieś zakopiesz na 4H to znak, że w podobnym terenie warto zapiąć reduktor
edit



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting